zonnig rijlesje *veel;-)*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:35

Leuke foto's en hey wat zie ik?! Je zit op de meeste draffoto's rechtop OK dan!
Misschien een balk in de hoek leggen en dat ze dan overheen aanspringt in galop?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 22:36

Hey das wel een goede!
Die hebben we nog neit geprobeert, tanx OK dan!

En ja ben echt heel erg hard op mijn houding ana het werken.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:45

Mooi paardje! Alleen, niet l*llig bedoelt maar is het zadel niet een beetje te klein/krap? Bloos

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:16

Ahh... jammer dat je niet een mooi setje aan hebt getrokken Haha! . Volgende keer weer Knipoog?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 08:43

astridastrid schreef:
Ahh... jammer dat je niet een mooi setje aan hebt getrokken Haha! . Volgende keer weer Knipoog?

Fout he van mij Frusty
Zal volgende keer een extra passend setje omdoen Tong uitsteken Knipoog

Kyra het zadel is goed, mijn houding minder maar dat ga ik niet weer uit de doeken doen Knipoog

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:58

He leuke foto's! Ik ben daar weleens geweest Met Vippie Lachen

Over de verkeerde galop.
Op een kleine volte met stelling naar binnen, op het moment dat haar binnenvoorbeen achter is geef je de hulp (goed inkomen met je binnenbeen). Je buitenbeen leg je naar achteren. En op het moment dát ze gaat (dat je die por geeft met je binnenbeen) dat steek je je binnenhand een flink eind naar voren. Dan krijgt ze ruimte vrij op haar binnenschouder zodat ze weg kan springen met haar binnenvoorbeen.

Ik ben benieuwd of dit al geprobeerd is. Dit was een van de 'laatste' truks uit de trukendoos van mijn instructrice met Omar. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:20

Die truuk heb ik idd al geprobeerd, tot drie keer toe gewoon verkeerd aanspringen............... /:)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:54

dat zadel lijkt me dus echt niet fijn te zitten, maar ik ga de discussie niet weer beginnen.

Het ziet er netjes uit, de haf loopt netjes!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:10

gijsenkim schreef:
Hihihi die foto van mij is niet publicerend waardig............. maargoed. Moeilijk moment zullen we maar zeggen.......... iemand nog tips voor een paard die standaard verkeerd aanspringt........... en dan heb ik het over dingen die niet in de boekjes staan.. ...alles waar ik vanaf weet heb ik al geprobeerd Haha! Haha!

Jordy kreeg het ook telkens voor elkaar, werd er helemaal hopeloos van....
Wat bij hem goed werkte was op de volte, en dan eerst volte verkleinen, daarna volte vergroten door hem voor mijn binnenbeen opzij te zetten. Tijdens het vergroten, op het moment dat het binnenachterbeen ondertreed aanspringen en daarbij binnenhand goed naar voren.
Vast al geprobeerd, maar ik zie hem nog niet staan Knipoog
Ook vanuit stap sprong hij makkelijker goed aan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:12

hmmmm vanuit stap......... de voltes heb ik in alle doorsnedes gehad, gewichten op alle kanten Haha! Haha! maar ik heb dus ook 2 keer gehad dat ze wel goed aansprong en gewoon om changeerde, vaaahaaage merrie Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:22

Jordy kreeg het zelfs voor elkaar op de volte of in de hoek perfect te changeren.... Haha! En als hij dan 'gedwongen' werd goed verder te galoperen, door bijvoorbeeld erg veel tempo, nam hij zelf het heft in handen. Hij ging dan aan de kletter en werd onbestuurbaar, om vervolgens zelf van hand te veranderen (gaat erg hard dan, die bochten...) in de hoek te changeren, en heel trots verder te galoperen op de andere hand
Maar dat is ook goed gekomen Haha!

Vanuit stap is het trouwens ook makkelijker om het goede moment te voelen.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:20

Ik heb dat ook gehad met een haflinger dat ie verkeerd aansprong.
Hij deed dat op de linkerhand, ik deed dan veel stelling naar buiten i.p.v naar binnen en dan sprong hij wel goed aan. Na een tijdje sprong hij ook goed aan zonder stelling naar buiten. Ik weet niet of je dat weleens geprobeerd heb ?

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:28

jee syl wat een hoop weer. wat lijkt par ineens groot als je sanne erop gooit! en ik vond haar nogwel klein. blijven oefenen he met dat galoperen... is ook errug belangrijk met springen namelijk Knipoog

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:35

Leuke foto's hoor! Je houding is idd een stuk beter geworden, goed hoor!
Ik mis wel een cap bij Sanne. Lips are sealed

Celeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:42

Mooie haf!! Ik weet niet hoe je houding eerder was maar er moet nog steeds wel wat aangewerkt worden Schijnheilig ik denk dat het er al veel netter uitziet als je probeert wat meer naar achter te gaan zitten met je boven lichaam Ik heb dat geleerd door mij schouders een keer naar achter te draaien... *LOL*

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 12:23

Celeste schreef:
Mooie haf!! Ik weet niet hoe je houding eerder was maar er moet nog steeds wel wat aangewerkt worden Schijnheilig ik denk dat het er al veel netter uitziet als je probeert wat meer naar achter te gaan zitten met je boven lichaam Ik heb dat geleerd door mij schouders een keer naar achter te draaien... *LOL*

Ja erg he....we werken in de les ook erg veel op het naara chteren zitten en mijn holle onderrug dus weg werken.
En dan begin ik goed, maar na een paar rondjes draf glip ik weer naar voren.
Zal je tip eens proberen, kan nooit geen kwaad.

Ooit zal ik eens voor en na foto's plaatsen, zie je dat zowel Par als ik vooruit zijn gegaan.
In het begin zat ik doorlopend naar voren, ondertussen zit ik toch wel zo'n beetje de helft van de tijd rechtop....nu nog rechtop blijven zitten als ik het moeilijk krijg Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 12:24

O en bedankt voor de vele galoptips....vanuit stap wordt het denk moeilijk...galop is al niet het makkelijkste voor haar maar ook dat is het proberen waard toch Haha!

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:39

Wat een *prachtige* haflinger Bloos! Echt een supermooie merrie met een héél knap koppie en een hele hoop uitstraling: ik ben jaloers!

Wat betreft je houding: tja, naar achter zitten blíjft moeilijk Haha! maar op een aantal foto's zit je wél erg netjes dus het valt allemaal hardstikke mee. Alleen mag je soms ook iets minder centjes zoeken Knipoog
Succes met je galop-probleem!

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:23

Mooie foto's, leuke haf is het!
Volgens mij is het een beetje een haflingerkwaal die galop......
Ik heb vooral linksom moeite met aanspringen en dat komt voornamelijk omdat ze stijf is en de balans nog niet optimaal is (dat changeren doet ze dan net weer niet.)
Wat wij daaraan doen is heel veel buigoefeningen (schouder/heupcontrole). En toen het echt niet ging, in stap op een kleine volte zetten, gewicht op de buitenkant. Als je wilt aanspringen, zorgen dat dat je je paard met je binnenbeen als het ware naar buiten duwt (zodat haar gewicht op haar buitenachterbeen komt), als je dat een paar keer gevoeld hebt, dan met je buitenbeen achter de singel aangalopperen Waar ik echt heel erg op moest letten, is dat ik echt mijn gewicht helemaal van mijn binnenzitbeenknobbel afhaalde (zeg maar je bekken kantelen en niet je bovenlichaam naar 'buiten gooien') en als ze eenmaal aanspringt daar ook blijven zitten. Wat veel paarden doen in de 'moeilijke'galop is hun ruiter weer op het binnenzitbeen te gooien, waardoor ze ruimte hebben om over te springen.
Misschien een idee om als ze een paar goede passen doet, haar terug te nemen en te belonen, het is beter om vaker het aanspringen te oefenen (daar worden ze ook sterk van), dan haar steeds de kans te geven om te springen.
Donja springt overigens veel makkelijker aan vanuit stap, dan vanuit draf, komt denk ik ook door de volgorde van de beenzetting. *gaat ook weer verder oefenen op de galop....*
Succes ermee!

Groetjes Judith

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:08

gijsenkim schreef:
Hihihi die foto van mij is niet publicerend waardig............. maargoed. Moeilijk moment zullen we maar zeggen.......... iemand nog tips voor een paard die standaard verkeerd aanspringt........... en dan heb ik het over dingen die niet in de boekjes staan.. ...alles waar ik vanaf weet heb ik al geprobeerd Haha! Haha!

Dat hoor ik mijn instructrice nu ook heeeeeeel vaak zeggen als Staar weer eens verkeerd aanspringt Schijnheilig

Ik geloof dat we echt alle mogelijk truukjes uitgeprobeerd, tot schoudervoor zetten en dan aanspringen en zelfs dan nog verkeerd kunnen aanspringen...knap he Tong uitsteken Clown

Wat wel werkt bij mij is vanuit de bocht van hand veranderen op de diagonaal en dan aanspringen. En ik longeer heel veel om zn balans in de galop te versterken en ik ga nu merken dat dat echt gaat werken *LOL* Hij springt nu al veel vaker goed aan, en als hij niet goed aanspringt wissel ik gewoon van hand Tong uitsteken

Maar Syl, het ziet er weer leuk uit hoor, Par wordt ook niet echt lichter he door haar zomervacht? Staar zie je met de week weer lichter worden Cool

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:30

Aaahhh wat een Prachtig Koppie heeft par ook he
Echt Kwijl:~:~
Jezus zeg was het zo warm.. is het hier nog niet geweest...
En dat kommetaar erbij Haha!
prachtig

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:25

leuke haf zeg!!!
ik heb alleen de indruk dat je erg hard aan de teugels trekt Verward
ik kan het verkeerd hebben hoor

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:27

Bayan schreef:
leuke haf zeg!!!
ik heb alleen de indruk dat je erg hard aan de teugels trekt Verward
ik kan het verkeerd hebben hoor

hahaha ja dat heb je iets verkeerd, ietsjes maar hoor Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:39

ik vind d'r erg goed lopen moet ik zeggen.
1 tip: probeer je tenen naar binnen te draaien (geloof dat dat echt een ruitertik is, ik hoor het zoooo vaak als ze tegen me praten tijdens de les)

verder ziet het er netjes uit en zeker voor 9 maanden onder het zadel.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:08

Syl wat een leuke foto's weer. Ze is weer beter gaan lopen, die Parretje. En jij zit ook al weer beter (of heb je de foto's uitgezocht Knipoog).
Ik heb misschien nog een idee, maar denk dat het ook niet werkt bij haar. Op het verkeerde been lichtrijden. Zo heb ik bij Pyx op haar moeilijke kant ook leren aanspringen in de goede galop. Maar dan is ze dus niet echt voorbereid. Dus dat kan ik dan zaterdag misschien gaan oefenen in mijn les.
Maar morgen eerst nog zitles Knipoog. Gaat vast weer lachen worden.