ze hebben gewoon geen recpect voor die dieren daarzo!!!!!!!!!!!! echt erg!!!
Sunnylover
Geplaatst: 09-10-01 13:39
haha,moet je horen wie het zegt
saskiatje
Geplaatst: 09-10-01 13:40
nou het wel zo!!!! mijn opa is daarzo op vsakantie geweest voor zijn werk!!! en heeft toen een film gemaakt en dan zie ik gewooklbn dat ze beesten slaan!!!! hel erg mager zijn en dat ze gewoon hard moeten werken en net zo als op die foto schande gewoon!!!! !!!
Sunnylover
Geplaatst: 09-10-01 13:43
die kar is waarschijnlijk te zwaar belast,arm dier
saskiatje
Geplaatst: 09-10-01 13:48
heel erg!!! en dat de burgemesster of wat dan ook niet ingrijpt grrrrrrrrrr! schande!!!!
Nathalie w
Geplaatst: 09-10-01 13:58
Het is zeker heel erg voor die dieren maar de mensen daar hebben het ook niet veel beter en hebben hun ezel of paard nodig voor hun dagelijks brood te verdienen en niet zoals ons voor de hobby daarom is het zo mooi wat Brooke Hospital doet die is er voor de mensen en de dieren.
Heike
Mede-oprichtster
Geplaatst: 09-10-01 14:07
Heel juist nathalie. De mensen daar kun je eigenlijk niets kwalijk nemen. Ze willen heel vaak wel maar kunnen gewoon niet. Ze hebben de middelen gewoon niet.
Ook als het paard gewond is moet het doorgaan omdat er anders geen geld binnenkomt. De mensen moeten dan kiezen tussen gezin en paard. En kiezen natuurlijk voor het gezin. Het brooke ondersteunt de mensen. Als het paard op de kliniek moet blijven dan ontvangen ze een klein bedrag per dag. het verblijf is vanzelfsprekend gratis.
maar het brooke doet meer. Ze plaatsen bijv ook waterbakken in de stad. Zodat de paarden eens kunnen rusten en wat drinken. dat deden ze voorheen ook niet.
maar goed ik kan uren doorpraten over het brooke.
Anoniem
Geplaatst: 09-10-01 14:28
Citaat:
Op 2001-10-09 14:37, schreef saskiatje: ze hebben gewoon geen recpect voor die dieren daarzo!!!!!!!!!!!! echt erg!!!
Als je zelf elke dag zorgen hebt over of je morgen nog wel wat te eten hebt voor je kinderen, is het geen kwestie van "respect voor het dier"; die mensen kunnen (en vaak: weten) niet beter. Dat geluk hebben wij hier in het westen: omdat wij in zo'n riante positie zitten, zien wij hoe het ook zou kunnen, en hebben we meteen onze mening klaar. Maar kun je je voorstellen, dat je een week niet gegeten hebt, en afhankelijk bent van je ezel? Hoe vol zou jij je kar stouwen?
Gelukkig kunnen wij helpen om het leed van die dieren te verzachten. JUIST omdat wij het zo goed hebben. Kijk op Heike's site hoe je Brooke kunt steunen!
Lepeltje
Geplaatst: 09-10-01 14:40
Ik heb het ook op tv. gezien, zo ontzettend zielig! Als ik ooit een keer een loterij win gaat het meeste geld daarheen! Een man die rekening hield met zijn paard kreeg nieuw tuig als beloning. Geweldig! Van de ene kant vind ik dat ze er zelf ook niks aan kunnen doen, van de andere kant wel. Er zijn daar drinkplaatsen voor de paarden en ezels, ik vind dat ze die beesten voor het harde werken moeten belonen door ze minstens schaduw, vers water en verkoeling te geven.
Anoniem
Geplaatst: 09-10-01 14:51
IDEETJE:
Doe dit jaar eens met Kerst wat Dick en ik al jaren doen: boerenkool met worst eten. Is ook hartstikke lekker, en het geld dat je daarmee bespaart (ipv die achterlijk dure "feestboodschappen" waarvan je na de feestdagen de helft nog wegdondert ook) kan Brooke heel goed gebruiken....
Anoniem
Geplaatst: 09-10-01 15:22
niet negatief over alle mensen in die landen hoor er zijn er ook bij die heel goed voor hun paard zorgen... heb ik op tv gezien bij een aflevering van brooke. Die man had een tentje voor zijn paard en een nieuw tuig en liet hem voor een klein dingetje al behandelen bij brooke hele goeie man was dat !! die geeft het goede voorbeeld!! Maar het zijn er inderdaad meer die slecht zijn .......snik
avalon lover
Geplaatst: 09-10-01 15:38
Hoe kunnen mensen zo'n lief ezeltje zo iets groots laten trekken!!! DIERENMISHANDELING.. Gewoon om te huilen!!!
Imposante
Geplaatst: 09-10-01 15:45
Aaah zielig!
Lientje
Geplaatst: 09-10-01 16:07
nee dit vind ik ook helemaal niet om te lachen, arm beestje wat moet er door zijn hoofd gaan
My Dominique
Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 17:21
hoi
k zat ff te denken kunnen we niet een actie op bokt zetten voor brooke bv met de feestdagen dat je geld overkan maken, kan heike dat weer overmaken naar brooke. leuk kerst geschenk voor die mensen kunnen ze betere hulp krijgen. hebben ook zij een beetje kerst. en de dieren ook k bedoel ik wil best wat geld opzij leggen voor brooke dan maar geen nieuwe rijlaarzen ofzow.
Yentl
Geplaatst: 09-10-01 18:02
Citaat:
Op 2001-10-08 23:07, schreef guidolover: heb ook eerst ff hard gelachen
hoelaag kan je zijn ? zoo laag dus!!
ik vind dit dus echt heel erg verschrikkelijk wat er met die dieren wordt gedaan... \
guidolover
Geplaatst: 09-10-01 19:04
he yentl, zo bedoel ik het niet hoor. zoals steef al eerder schreef; als je de feiten eromheen wegdenkt is het plaatje komisch. natuurlijk is het zielig voor dat ezeltje, maar in die landen gaat het gewoon zo. daar kan je weinig aan veranderen, je kan keihard gaan janken en weet ik veel hoe veel geld storten om die dieren te helpen, maar die mensen leven al heel veel jaren zo. daar kan je echt weinig aan veranderen. je moet echt niet denken dat ik een dierenbeul ben ofzo, maar als ik zo'n plaatje in eerste instantie wel grappig vind dan is dat mijn mening. zoals ik ook in die eerste reactie al geschreven had, maar als je er dus even over nadenkt is het heel triest wat er daar gebeurt. je kan het natuurlijk lekker op mij afreageren, dat moet je helemaal zelf weten, maar het is niet mijn schuld hoor wat er daar gebeurd.
_________________ Guido is mijn Black Beauty...!!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guidolover op 2001-10-09 21:08 ]</font>
Cowgirl
Geplaatst: 09-10-01 20:36
Ik vraag me dus af hoe ze zo'n probleem oplossen. Die kar is gewoon tig keer zwaarder dan die ezel, dat past toch gewoon niet. Als ie weer op de grond stat gaat hij met dezelfde noodgang weer omhoog. Het ziet er wel zielig uit maar wat me wel opvalt is dat die ezel er best goed uitziet. Nu de mensen nog wijs maken dat zoveel bagage niet kan.
Spirit
Geplaatst: 09-10-01 20:42
Ahh, zielig!
Ziggy
Geplaatst: 09-10-01 21:13
Wat verschrikkelijk zeg, hier kan ik absoluut niet om lachen en ik ben blij dat Brooke bestaat.