wie kent het "systeem" van heatter moffet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:30

Voor zover ik begrepen heb, rijd ze elk paard op een pelham. Dat snap ik toch ook niet helemaal. De rest van haar standpunten vond ik wel goed. Vooral een heel duidelijke uitleg hoe je moet zitten in een wending! Wat ik wel grappig vond in haar boek, ze hamert voortdurend op een correcte losse zit, maar op iedere foto steekt ze zelf haar kin naar voor!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:36

Ze zegt ook al zelf dat haar eigen zit nog niet perfect is.
Als je goed met de pelham overweg kan (zoals Heather) is er niets mis mee, om die altijd te benutten. Je mag er alleen niet mee op dressuurwedstrijden starten. Het is dus niet voor iedereen handig om daarmee door te blijven rijden.

merlijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:58

Heather Moffett komt waarschijnlijk op het Horse Event in Deurne, daar is een site van, je kunt 'em ook vinden via de Academy van stal Bartels.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 19:37

Citaat:
ze hamert voortdurend op een correcte losse zit, maar op iedere foto steekt ze zelf haar kin naar voor!
Dat klopt. Ze is zelf niet helemaal tevreden over die foto's van haarzelf Haha!

Ik heb in 2002 een 'instructorsclinic' als toeschouwer twee dagen meegemaakt en in 2003 heb ik zelf drie dagen meegereden! Ik heb super veel geleerd.

Sinds twee weken heb ik een echt (gloedje nieuw) boomloos HM zadel (enlightened equitation zadel)! Nu nog een paard, haha (mn beurs is leeg nu).

Ik heb er al tijdens mijn dressuurles mee gereden: het is er wennen, maar dan: HEERLIJK! Het blijft goed liggen op de Fries, veel beter dan de dressuur Ainsley die er op lag. Het is wennen omdat er geen boom inzit: op een Fries voel je dus gelijk hoe breed hij eigenlijk is (een boom is hoger en smaller om op te zitten).

Ze heeft idd plannen voor de Horse Event 2004, maar ik heb nog niet gehoord of dat definitief is... Het zou wel goed zijn om het nieuwe zadel te promoten.

merlijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:49

Ze heeft toegezegd dat ze op het horse event komt. Het is dus zeker. Maar dat kun je ook zien op de site van academy bartels - horse event.

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:32

merlijntje schreef:
Ze heeft toegezegd dat ze op het horse event komt. Het is dus zeker. Maar dat kun je ook zien op de site van academy bartels - horse event.

YYYYYYESSSSSS nu weet ik zeker dat ik ook weer naar Horse Event wil.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:21

QQQQ schreef:
Ze zegt ook al zelf dat haar eigen zit nog niet perfect is.
Als je goed met de pelham overweg kan (zoals Heather) is er niets mis mee, om die altijd te benutten. Je mag er alleen niet mee op dressuurwedstrijden starten. Het is dus niet voor iedereen handig om daarmee door te blijven rijden.

Ik heb het boek in handen gehad tijdens de boktsnuffelmarkt en het sprak me helemaal niet aan
Ik stoorde me aan de slecht genomen foto's en ook het gebruik van de pelham.
Dat is imo niet het voorbeeld van hoe je bij de basis begint Verdrietig
Daarbij de nog beroerd zittende amazones

Ik blijf het verwonderlijk vinden dat wij in Nederland met zeer goede instructrices/amazones het gaan zoeken in een systeem zoals in dit topic

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:20

Gerrie schreef:
Ik heb het boek in handen gehad tijdens de boktsnuffelmarkt en het sprak me helemaal niet aan
Ik stoorde me aan de slecht genomen foto's en ook het gebruik van de pelham.
Dat is imo niet het voorbeeld van hoe je bij de basis begint Verdrietig
Daarbij de nog beroerd zittende amazones

Ik blijf het verwonderlijk vinden dat wij in Nederland met zeer goede instructrices/amazones het gaan zoeken in een systeem zoals in dit topic

Nee, dan het zeer goede systeem.....poets het zadel, zaag in de mond van je paard, en schud zelf flink met je hoofd, por flink met je sporen, vind je paard helemaal niet erg hoor, hij went er vanzelf aan. Verward

Voor de deelnemers aan haar clinic van vorig jaar, was het met de Pelham niet zo dat er een bepaald punt in de mond van je paard wordt gestimuleerd waardoor het hoofd eigenlijk automatisch in de goede houding gedragen wordt, dus niet voor of achter de teugel. Dus ook als je de teugels niet eens aanraakt?

Ze rijdt gewoon superzacht, je ziet de paarden opfleuren.
Maar je moet het eigenlijk gewoon zien en dan je oordeel vellen, en dat kan dus op Horse Event. Ze neemt trouwens haar nieuwe zadel ook mee. Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:45

Gerrie schreef:

Ik vind dat je nu wel erg snel oordeelt. Ik heb heel veel positieve dingen uit het boek gehaald. Ik denk dat veel mensen een hoop kunnen leren van het boek. Sommige dingen die zou simpel lijken, worden besproken. Het heeft mijn kijk op het rijden wel veranderd iig. Ik stond er versteld van hoeveel ik eigenlijk deed zonder dat ik wist waarom ik het deed, nu weet ik hoe het zit en kan ik het beter uitvoeren. Ik zal het boek binnenkort weer eens opzoeken, even m'n geheugen opfrissen.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:09

Ik heb door het boek te lezen ook wel boij stil getsaan dat wel veel dingen verkeerd leren, dieo p een veel logische en paardvriendelijkere manier kunnen opgelost worden. Verder stelt ze ook voor als je moeilijk paard hebt een pelham 'zacht' te gebruiken maar nzdoien dan ook weer weg te laten! OK dus voor mij, als die paarden zonder geruk aan een trens zich ontpsannen. Sommige fotos vind ik ook op het verkeerde moment genomen, maar bij de meeste zet ze er wel commentaar op denk ik. Een goed rijtechnischsysteem vind ik zelf...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:10

Oja: Over het drukwerk en de fotokeuze was ze zelf ook niet altijd even blij. Er zitten bijv. ook een aantal typefouten in (die in het NL vrolijk meevertaald zijn !). Heather had zelf nl. weinig te vertellen over het eindproduct. Beetje vreemd misschien, maar ja, wellicht het contract niet goed genoeg doorgespit...? Zal d'r vast geen 2e keer gebeuren Knipoog .

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:40

Onderzoek alle dingen en behoudt het goede. Ik heb dat artikel in Bit ook gelezen. Eerlijk gezegd niks nieuws alleen wat andere beeldspraken. Het lijkt me wel interressant om de dame in kwestie eens aan het werk te zien. Je hoeft toch niet als een kopie van haar op het paard te gaan zitten, je haalt eruit wat op jezelf van toepassing is. Overigens zit ik niet te springen om in een clinic mee te rijden.... Dan ga ik als ik het helemaal voor het kiezen heb wel naar Johan Hinnemann Haha! (duh, hij ziet me aankomen Knipoog )

hedzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:20

Ik raak af en toe erg in de war van alle boeken en ik lees misschien ook gewoon veel te veel, maar voorlopig heb ik best baat bij het boek van Heather al is alles mij nog lang niet duidelijk. Kan te maken hebben met het feit dat ik eigenlijk nog steeds beginneling ben en mijn feedback laat me regelmatig in de steek, huh in elk geval ik onthou erg slecht. Huilen
Maar ik pik ook veel op uit "Beter paardrijden kun je leren" en "Rijden met gevoel". Ik probeer gewoon mijn best te doen, misschien scheelt het dat ik puur voor de recreatie rij, en alles wat ik meepik uit de boeken is meegenomen.
Gelukkig zijn er meer dan genoeg paardenboeken te koop en niet iedereen hoeft alle boeken even geweldig te vinden, evenals welke methode dan ook, maar daar waar je baat bij hebt, is gewoon mooi meegenomen.
Ik hoop nog steeds op de dag dat mijn paard ook de boeken begrijpt of dat hij reageert zoals ie volgens de boeken zou moeten doen.
By the way, Heathet Moffet komt inderdaad zeker naar Horse Event, YES!! OK dan! .
Ik hoop ooit ook nog eens naar Elma Middel toe te kunnen als ze komt (en wie weet valt het dan erg tegen, want daarna moet je het toch zelf doen)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:05

Kinke schreef:
Nee, dan het zeer goede systeem.....poets het zadel, zaag in de mond van je paard, en schud zelf flink met je hoofd, por flink met je sporen, vind je paard helemaal niet erg hoor, hij went er vanzelf aan. Verward

Waar slaat dit nou op Verward

[/quote]

Ze rijdt gewoon superzacht, je ziet de paarden opfleuren.
Maar je moet het eigenlijk gewoon zien en dan je oordeel vellen, en dat kan dus op Horse Event. Ze neemt trouwens haar nieuwe zadel ook mee. Lachen
[/quote]

Ik vel geen oordeel, ik geef mijn persoonlijke mening over de indruk die het boek mij gaf....

Zadels zijn er te kust en te keur als je maar een vakman hebt die hem echt pas kan maken,zelfs tweedehandsjes

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:02

Gerrie schreef:
Waar slaat dit nou op Verward

Ik vel geen oordeel, ik geef mijn persoonlijke mening over de indruk die het boek mij gaf....

Zadels zijn er te kust en te keur als je maar een vakman hebt die hem echt pas kan maken,zelfs tweedehandsjes

Dat sloeg op het stukje waarin je zei dat we zulke goede instructrices/amazones hebben in Nederland Lachen
En zelfs een vakman kan somme zadels niet pas maken volgens mij.
Bovendien noemden we dit specifieke zadel omdat het een boomloos zadel is.
Allemaal op naar Horse Event voor onze persoonlijke mening of ons oordeel Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:14

Heather komt zeer waarschijnlijk niet op Horse Event dit jaar.
Ze zei mij dat ze wegens omstandigheden moet afzeggen en hoopt er volgend jaar wel te zijn

Overigens gaan we proberen een clinic/leergang (waarsch. meerdaags) met haar te regelen in de regio Amsterdam, hopelijk begin volgend jaar. Ik zal het zeker op bokt melden (en misschien ook in dit topic) als ik meer details als bijv. een datum weet.

romantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:27

jaaa ik ben wel te spreken over haar manier, maar dat je een paard met pelham moet rijden snap ik niet helemaal, paarden in de hoge dressuur rijden toch ook niet altijd met pelham of stang, het lijkt mij nou echt geweldig om bij haar les te hebben, ze luisterd naar mensen maar ook naar paarden, ik vind dat haar manier een vredige manier is van rijden, gewoon toppie Clown (alleen ik probeer haar methode ook af en toe, zonder pelham dan maar ik moet zeggen niet alles werkt) Huilen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:27

Romantic schreef:
Citaat:
(alleen ik probeer haar methode ook af en toe, zonder pelham dan maar ik moet zeggen niet alles werkt)

Wat en hoe oefen je precies? Wat lukt er niet?

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:55

PeruaansePas schreef:
Dat klopt. Ze is zelf niet helemaal tevreden over die foto's van haarzelf Haha!

Ik heb in 2002 een 'instructorsclinic' als toeschouwer twee dagen meegemaakt en in 2003 heb ik zelf drie dagen meegereden! Ik heb super veel geleerd.

Sinds twee weken heb ik een echt (gloedje nieuw) boomloos HM zadel (enlightened equitation zadel)! Nu nog een paard, haha (mn beurs is leeg nu).

Ik heb er al tijdens mijn dressuurles mee gereden: het is er wennen, maar dan: HEERLIJK! Het blijft goed liggen op de Fries, veel beter dan de dressuur Ainsley die er op lag. Het is wennen omdat er geen boom inzit: op een Fries voel je dus gelijk hoe breed hij eigenlijk is (een boom is hoger en smaller om op te zitten).

Ze heeft idd plannen voor de Horse Event 2004, maar ik heb nog niet gehoord of dat definitief is... Het zou wel goed zijn om het nieuwe zadel te promoten.

Is dit Paard van Elma? Dieuwerd (hoe schrijf je dat Verward)misschien?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:39

QQQQ schreef:
Heather komt zeer waarschijnlijk niet op Horse Event dit jaar.
Ze zei mij dat ze wegens omstandigheden moet afzeggen en hoopt er volgend jaar wel te zijn

Overigens gaan we proberen een clinic/leergang (waarsch. meerdaags) met haar te regelen in de regio Amsterdam, hopelijk begin volgend jaar. Ik zal het zeker op bokt melden (en misschien ook in dit topic) als ik meer details als bijv. een datum weet.

Sjips...daar was ik al bang voor.
Ga ik voor het eerst naar Horse Event, mede omdat Heather daar ook zou zijn...... Haha!
Ik heb trouwens goede hoop dat ik volgende week ook het nieuwe HM zadel heb Lachen
Marina

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:28

Voor Duncan: idd Dieuwert van Elma.
Marina: gefeliciteerd! (echt een goede keus!) Horse Event is sowiezo leuk hoor! Wij gaan er wel heen Haha!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:21

PeruaansePas schreef:
Voor Duncan: idd Dieuwert van Elma.
Marina: gefeliciteerd! (echt een goede keus!) Horse Event is sowiezo leuk hoor! Wij gaan er wel heen Haha!

Wij ook hoor Lachen We gaan zelfs 2 dagen Tong uitsteken

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:25

Haha, wij ook en misschien zelfs zondag nog even... Haha!dus dat is drie. Ik heb net de Bit binnen met het programma.... en wat zien ik: Heathet Moffet op zaterdag en zondag aangekondigd *LOL* Nou moe?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 08:29

PeruaansePas schreef:
Haha, wij ook en misschien zelfs zondag nog even... Haha!dus dat is drie. Ik heb net de Bit binnen met het programma.... en wat zien ik: Heathet Moffet op zaterdag en zondag aangekondigd *LOL* Nou moe?

Drukwerk was waarschijnlijk al klaar? Verward

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:55

Het boek is overigens nu te koop voor 7.95 bij bol.com. Ik heb er potverdikkie 22.50 voor betaald!