Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Dat klopt. Ze is zelf niet helemaal tevreden over die foto's van haarzelfCitaat:ze hamert voortdurend op een correcte losse zit, maar op iedere foto steekt ze zelf haar kin naar voor!
QQQQ schreef:Ze zegt ook al zelf dat haar eigen zit nog niet perfect is.
Als je goed met de pelham overweg kan (zoals Heather) is er niets mis mee, om die altijd te benutten. Je mag er alleen niet mee op dressuurwedstrijden starten. Het is dus niet voor iedereen handig om daarmee door te blijven rijden.
Gerrie schreef:Ik heb het boek in handen gehad tijdens de boktsnuffelmarkt en het sprak me helemaal niet aan![]()
Ik stoorde me aan de slecht genomen foto's en ook het gebruik van de pelham.
Dat is imo niet het voorbeeld van hoe je bij de basis begint![]()
Daarbij de nog beroerd zittende amazones![]()
Ik blijf het verwonderlijk vinden dat wij in Nederland met zeer goede instructrices/amazones het gaan zoeken in een systeem zoals in dit topic
Gerrie schreef:Ik blijf het verwonderlijk vinden dat wij in Nederland met zeer goede instructrices/amazones het gaan zoeken in een systeem zoals in dit topic
!). Heather had zelf nl. weinig te vertellen over het eindproduct. Beetje vreemd misschien, maar ja, wellicht het contract niet goed genoeg doorgespit...? Zal d'r vast geen 2e keer gebeuren
. 
(duh, hij ziet me aankomen
)
Kinke schreef:Nee, dan het zeer goede systeem.....poets het zadel, zaag in de mond van je paard, en schud zelf flink met je hoofd, por flink met je sporen, vind je paard helemaal niet erg hoor, hij went er vanzelf aan.![]()

Gerrie schreef:Waar slaat dit nou op![]()
Ik vel geen oordeel, ik geef mijn persoonlijke mening over de indruk die het boek mij gaf....
Zadels zijn er te kust en te keur als je maar een vakman hebt die hem echt pas kan maken,zelfs tweedehandsjes

(alleen ik probeer haar methode ook af en toe, zonder pelham dan maar ik moet zeggen niet alles werkt)
PeruaansePas schreef:Dat klopt. Ze is zelf niet helemaal tevreden over die foto's van haarzelf![]()
Ik heb in 2002 een 'instructorsclinic' als toeschouwer twee dagen meegemaakt en in 2003 heb ik zelf drie dagen meegereden! Ik heb super veel geleerd.
Sinds twee weken heb ik een echt (gloedje nieuw) boomloos HM zadel (enlightened equitation zadel)! Nu nog een paard, haha (mn beurs is leeg nu).
Ik heb er al tijdens mijn dressuurles mee gereden: het is er wennen, maar dan: HEERLIJK! Het blijft goed liggen op de Fries, veel beter dan de dressuur Ainsley die er op lag. Het is wennen omdat er geen boom inzit: op een Fries voel je dus gelijk hoe breed hij eigenlijk is (een boom is hoger en smaller om op te zitten).
Ze heeft idd plannen voor de Horse Event 2004, maar ik heb nog niet gehoord of dat definitief is... Het zou wel goed zijn om het nieuwe zadel te promoten.
)misschien? QQQQ schreef:Heather komt zeer waarschijnlijk niet op Horse Event dit jaar.
Ze zei mij dat ze wegens omstandigheden moet afzeggen en hoopt er volgend jaar wel te zijn
Overigens gaan we proberen een clinic/leergang (waarsch. meerdaags) met haar te regelen in de regio Amsterdam, hopelijk begin volgend jaar. Ik zal het zeker op bokt melden (en misschien ook in dit topic) als ik meer details als bijv. een datum weet.