Zo hengstig dat ze niet loopt??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:27

caranthir schreef:
De hengstigheid is nu over, ze doet het in ieder geval niet meer. Het was maar 5 dagen. Ik hoop dat het de volgende keer minder extreem is.
Ik heb de zweep er niet bij gehaald, zij kan er ook niks aan doen. Ik heb persoonlijk niet zo'n zin om haar tot lopen te dwingen, omdat ze normaal supergevoelig is. Lijkt me 'geestelijk' niet echt bevorderlijk.
Al met al was het best te doen. Maandag was ze niet vooruit te branden, dinsdag vrij, woensdag buitenrit, donderdag nog beetje sloom en vrijdag was er niks meer te merken. Daar valt nog best mee te leven.

Ze heeft trouwens verder wel lekker gelopen alleen dus behoorlijk sloom, ik ben pas gestopt toen ze lekker liep, alleen de overgangen gingen dus niet helemaal. Ik heb haar dus niet laten niksen, maar er ook geen stress-gebeuren van gemaakt.

kijk, dát bedoelde ik nou net OK dan! Knipoog !

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:39

Nou, de reacties zijn duidelijk. Ik heb er ook zo een. Gisteren was ze superhengstig, alleen heb ik mijn benen eerst klem geduwt voordat ik er achter kwam dat ze hengstig was. Verward Ze is niet van mij, vandaar dat ik haar niet zo goed in de gaten kan houden in die dingen. Heel vervelend, maar het is snel weer over. gelukkig is ze niet zo heel vaak hengstig.

sioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:27

Ik rijd sinds kort ook met zo een paard. die is om de 3 weken hengstig. dit is ook de reden waarom de vorige eigenaar haar verkocht.
in het begin vond ik dit een rare reden om je paard te verkopen. maar toen ze hengstig stond en ik een les wou rijden begreep ik de vorige eigenaar plots wel.
ze bleef gewoon staan en wanneer je de druk op je kuiten iets verhoogde begon ze te bokken en te steigeren. en van springen kwam ook niet veel in huis. dus ben ik maar gaan wandelen, dat gaat goed, buiten gaat ze goed voorwaarts, dus sindsdien rijd ik altijd in de buitenpiste of ga ik wandelen als ze hengstig staat. dat helpt wel, en zo blijft ze in conditie want ze is nogal snel 'uit' conditie.