Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rockey schreef:nou om het los laten van de rug gaat het niet, want dat doet ze eigenlijk altijd, en zonder beugels rijden, is nu nog geen optie want mevrouw wordt dan een beetje heel erg opgefoktmaar ik zal de zoekfunctie eens gebruiken
Pipo"]
[quote="rockey schreef:nou om het los laten van de rug gaat het niet, want dat doet ze eigenlijk altijd, en zonder beugels rijden, is nu nog geen optie want mevrouw wordt dan een beetje heel erg opgefoktmaar ik zal de zoekfunctie eens gebruiken

)
Pipo schreef:Alleen zou ik bij een drie en een halfjarige dat niet oefenen. Is het beestje te jong voor. Probeer een ouder paard te regelen waar je zitles op kan krijgen.
leentje schreef:Smurfie, juist niet "goed klemmen" dat maakt het alleen maar erger!!!!
Rockey, nog een tip, ik zag op je rijfoto's dat je met sporen rijdt. Het zou kunnen dat als je probeert door te zitten, je (misschien onbewust) gaat klemmen en haar met je sporen prikt. Heb je al eens geprobeerd zonder stijgbeugels door te zitten, zonder sporen?

Missouri"]
[quote="Smurfie schreef:goed klemmen!

Ilindra schreef:Zitlessen aan de longe, zonder beugels rijden (niet op je teugels steun zoeken), doorzitten steeds meer uitbouwen waarbij je er vooral op moet letten dat je ontspannen blijft..
Stiekum lig ik nu wel compleet in een deuk, blaas je eerst heel hoog van de toren blijk je niet eens fatsoenlijk te kunnen doorzitten![]()
afz: Veluwse boerin