pharaon @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 21:56

euh goed les Verward
cross monster, hoe lang denk je dat ik rijd?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:56

Ziet er goed uit hoor Lachen
Leuk paardje joh!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 21:57

dankje paardejuhsgek

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:13

pharagirlke schreef:
euh goed les Verward
cross monster, hoe lang denk je dat ik rijd?

Maakt toch niet uit hoe lang je al rijdt!? Les is altijd goed, of je nu een beginner bent of een gevorderde...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 11:49

ja tuurlijk...maar ik mag toch zeker al beginnen om in te werken op zijn rug...ik rijd al 6jaar, eigenlijk 8 maarja, de laatste 2 jaar heb ik heeel weinig gedaan en in de zomer vorig jaar ben ik weer begonnen...maar dat doet er niet toe

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 11:50

(mijn reactie was trouwens niet op de les, ik neem nog elke week les!! en daar wil ik ook niet mee stoppen, maar eerder op neem EERST nog een beetje les...heb nu al lang genoeg les denk ik Verward wil ook eens nieuwe dingen gaan doen waardoor ik meer ervaring krijg)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:28

pharagirlke schreef:
(mijn reactie was trouwens niet op de les, ik neem nog elke week les!! en daar wil ik ook niet mee stoppen, maar eerder op neem EERST nog een beetje les...heb nu al lang genoeg les denk ik Verward wil ook eens nieuwe dingen gaan doen waardoor ik meer ervaring krijg)

ehm ik heb mijn bericht nagelezen en zie nergens staan 'eerst les ' Verward

als jij al goed les hebt, dan moet jij aan je instructrice/teur vragen hoe je het moet doen,
je rijd best netjes, maar je houding kan nog wel wat berbeterd worden, ook loopt je pony teveel met zijn hoofd in de wolken, dat zijn dingen die je eerst moet veranderen voor je aanspraak kunt maken op die rug
al rijd je 15 jaar, als je de basis nog niet onder de knie hebt ( is echt geen schande hoor!) dan kun je nog geen aanspraak maken op de rug ( en dus achterhand )
en je zegt dat je lang genoeg les hebt?
nou zit er een wereld van verschil tussen les en les !
manege lessen leren je niet aan de teugel rijden oid
manege lessen, uitzonderingen daargelaten, liggen gewoon een stuk lager qua niveau, het valt ook niet mee om een grote groep, op manegepaarden die vaak weinig kennen , zulk soort dingen te leren
dus ik weet niet wat voor les je nu hebt?
maar in je eentje zul je echt niet leren hoe je de achterhand eronder moet krijgen hoor
daar heeft iedereen een goede begeleiding bij nodig..!!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:40

crossmonster"]
[quote="pharagirlke schreef:

ehm ik heb mijn bericht nagelezen en zie nergens staan 'eerst les ' Verward

als jij al goed les hebt, dan moet jij aan je instructrice/teur vragen hoe je het moet doen,
je rijd best netjes, maar je houding kan nog wel wat berbeterd worden, ook loopt je pony teveel met zijn hoofd in de wolken, dat zijn dingen die je eerst moet veranderen voor je aanspraak kunt maken op die rug
al rijd je 15 jaar, als je de basis nog niet onder de knie hebt ( is echt geen schande hoor!) dan kun je nog geen aanspraak maken op de rug ( en dus achterhand )
en je zegt dat je lang genoeg les hebt?
nou zit er een wereld van verschil tussen les en les !
manege lessen leren je niet aan de teugel rijden oid
manege lessen, uitzonderingen daargelaten, liggen gewoon een stuk lager qua niveau, het valt ook niet mee om een grote groep, op manegepaarden die vaak weinig kennen , zulk soort dingen te leren
dus ik weet niet wat voor les je nu hebt?
maar in je eentje zul je echt niet leren hoe je de achterhand eronder moet krijgen hoor
daar heeft iedereen een goede begeleiding bij nodig..!!
[/quote]

Denk er precies het zelfde over en heb hier dus ook niks meer aan toe tevoegen...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:08

Leuke pony! zit idd nog lekker in zijn wintervachtje Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:38

ik wacht nog steeds op een reactie terug Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 13:48

in de manege waar ik voor het moment rij zal ik het niet leren! daar rijden de 'gevorderden' tussen de beginnelingen
daar noemen ze mij...een gevorderde...nou...ik denk dat ik eerder bij de half gevorderde hoor Verward
maar hoe moet ik het dan leren?
gewoon voor altijd in het bos rondhobbelen...is nou niet bepaald waar ik op hoop voor de rest van mijn paardrij 'cariere'

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:19

Privé les bij een paardenclub of bij een privé-instructeur.
Op een manège en op een manègepaard zal je nooit fatsoenlijk leren rijden, ook al zit je tussen de gevorderden.

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:20

Leuke foto's.Alleen hij loopt wel wat tegen de hand Scheve mond
hahahah je bent van snelle comentaar want na elk berichie heb je weer wat trg geschreven

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 18:31

Schijnheilig
wat bedoel je met 'hij loopt wel wat tegen de hand'?
natalie...hoe kom ik aan een prive instructeur? normaal komt er iemand in de zomervakantie me les geven op mijn eigen paarden...

Yellowfreaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 23:27

Volledig met Crossmonster eens...
Op een manegepaard zal je idd nooit fatsoenlijk leren rijden, ook al noemen ze je een 'gevorderde'
Zoek eerst de rust in je rijden. Er is nog veel te verbeteren aan je houding en aan die van je pony. Dan kun je gaan 'klooien' met de achterhand en aan de teugel enzo..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 23:28

wat doet me pony dan mis...als ze me dat niet vertellen kom ik echt geen stap verder hoor...sorry maar...
en mijn houding: tenen naar binnen, niet zo ver naar voor, hakken omlaag, nog wat? want ik wil dus wel weten waar ik aan moet werken:s

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:36

Okey.. als je zo aandringt..:

-hakken uitdrukken
-tenen naar binnen draaien
-beugels 2 gaten langer
-knik in je ellebogen houden (heb je soms wel en soms niet)
-zadel verder naar achteren (misschien een staartriem)

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:03

Privé-instructeur?
Rondvragen of er niemand iemand kent, advertenties uitpluizen, ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 14:58

oliver: bedankt, dat je het me eindelijk zegt waar ik op moet letten...
beugels 2 gaten langer?
ik mag ze nog geen 1 gaatje langer make van me moeder, laat staan 2
nou....als het verduidelijkend is, phara was nog al sloom toen de fotos gemaakt werden, dus gaf ik been...(op drukken reageert pharaon dus echt niet...) waarschijnlijk daarom dat mijn beugels te kort lijken...
als ik gewoon zit, dus geen been geef, dan zijn ze lang genoeg....aan tenen naar binnen draaien en hakken omlaag houden ben ik aan het werken...en ik ga vragen of mijn lesgever extra op mijn zit wil letten voor de volgende lessen...
zadel schuift inderdaad naar voren...dus die staartriem zou wel handig zijn Knipoog zal mij eentje aanschaffen....
natalie: zoals ik al zei komt iemand me in de zomervakantie lesgeven op alledrie de paarden...dan heb ik dus +- 3 uur dressuur les...dan zal mijn zit *hoop ik* stukken beter worden...diegene wat komt rijd zelf ook wedstrijden...en ze rijd echt super!! ik wou dat ik net zo kon rijde als zij!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 15:04

ik weet dat ik hierop weer onnoemelijk veel commentaar ga krijgen:
maar die pony van me luisterd nou niet bepaald naar mijn beenhulpen, hij doet dus geen binnenstelling,en geen schouderbinnenwaarst, als ik op de middelijk stap, dan doet ie wel stelling naar rechts....maar naar links went ie gewoon af, wijken doet ie dus ook niet! nu wou ik eerst met binnen en buitenstelling beginnen...niet alles tegelijk, dat is ook niet goed!

ariekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:29

pharagirlke schreef:
:D spijtig dat ik bijna te groot voor hem ben.... Verdrietig

vind ik nog wel meevallen hor dat je te groot ben...

verder kick beesjuh:))

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:37

Pharagirlke:
Dat met die beugels langer werkt echt hoor. Je maakt je benen dan langer en dan ga je automatisch rechter op zitten. Het is veel beter voor je zit. Tenminste bij mij, als commentaar op mijn proef kreeg ik:
"amazone moet de beugels langer maken"
Ik had echt zoiets van nog langer? Maar dat heb ik gedaan en eerst een week zwaar *** gereden met die lange beugels maar nu is mijn houding er echt op vooruit gegaan. Ik heb ze nu 3 gaten langer dan eerst. Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 21:43

oliver: goed, ik probeer het morgen een keer...
ariekkiekkie: dankje!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:50

Waarom begin je niet nu al met privélessen?
Een instructeur op een manege kan niet bij 10 mensen op de zit letten en kijkt om de zoveel tijd naar jou. Als hij dan de hele tijd alleen maar moet zeggen: denk aan je zit. Dan zal je voor de rest ook weinig leren. Zo werkt het nu eenmaal...
Maarja, het is jouw keus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 23:57

omdat ik NU weinig tijd heb...ik heb school weet je?
en daarbij...een priveles kost € 30, ik denk niet dat me moeder dat wil ophoesten! en me vader al even min