ik word echt bang voor haar!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Talanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:58

Als je dr echt zo mee zit, heb jij geen plezier meer in het rijden, en het paard net zo min. Misschien is het een idee om zelf een wat rustuiger paardje te nemen en iemand anders die van vurige paarden houd jou paard verkopen.
Dit is geen makkelijke beslissing. maar waarschijnlijk wel de juiste
suces

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 14:35

Dat is juist gaaf, een beetje 'rodeo' rijden! Zie de leuke kant ervan en probeer zo lang mogelijk in het zadel te blijven. Mijn ervaring: Ze worden vanzelf wel een keertje moe....

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 19:00

haha frank jij hebt makkelijk praat, en het is niet mijn paard, ik hou juist heel erg van lekkere pittige paardjes, maar dit had ik nog nooit meegemaakt, ik weet zekers wel dat zij zoiets binnen 1 seconde uitgebroed heeft in dr koppie en ze is echt heel slim, want ze doet het echt elke keer weer op het moment dat ik ff niet oplet!
Ik ben nu gelukkig van het grootste deel van me angst af, ik rijd eerst nog niert weer in die akelige buitenbak, maar binnen rijd ikw el, we kunnen het nu al wat beter vinden, maar tog meot ik toegeven ik zou haar nooit willen kopen, haha
Het is geen lief paard op stal, ze probeert te happen maar ik kan er gemakkelijk mee leven, hehe

Sanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 14:05

Hoi

Ik ben ook bang geworden nadat mijn paard elke keer in de manege er vandoor vloog en thuis niet. Nu heb ik er iemand anders op laten rijden die hem door pakt en als het bij diegene goed ging, ging ik er zelf ook steeds even op (steeds langer) nu is mijn paard al bijna zover dat hij niet meer maf doet en ik ben minder bang en als hij maf gaat doen durf ik hem ook al door te pakken. Ik bleef ook wel gewoon thuis rijden en elke week naar de manege gaan (niet altijd zelf rijden maar soms die ander) niet opgeven dus en gewoon blijven proberen, mijn paard doet nu in elk geval niet meer zo maf en ik kan gewoon ook op hem rijden in de manege.

Veel suc-6 Sanne

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 13:23

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik ben zelf heel erg bang geweest. Het was zo erg dat ik mijn oude paard heb moeten verkopen. Nu heb ik een heel lief paard. Maar daar ben ik in het begin ook heel erg bang voor geweest. Ik heb dat opgelost door iemand anders eerst te laten rijden. Ik zag zo dat ze helemaal niks deed. Het heeft me een jaar gekost om helemaal over de angst heen te komen. En ik ben er nog niet, want als ik op een ander paard ga zitten komt het helemaal terug. Ik ben alleen ontspannen als ik op mijn eigen paard zit, maar op een ander paard ben ik nog bang. Dus onderschat het niet, je bent er niet zo vanaf. Het zit heel ''diep''. Dus rij nooit alleen. Laat altijd als je bang bent iemand aan de kant staan die je vertrouwt. Ook al heeft die persoon geen verstand van rijden.
Succes!