Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Voor je zit, ik heb eigenlijk niet zoveel op aan te merken. Ik kan zelf niet goed springen, ik spring alleen zo af en toe over een tak in het bos, maar meer niet. Dus daarover kan ik je niet echt tips geven.
Voor het dressuurrijden: probeer met de binnekant van je kuit te drijven ipv. je hiel. Als je met de binnenkant drijft, dan draait automatisch je tenen naar binnen. In het begin moet je er heel erg vaak aan denken en vooral op gewezen worden door iemand.
Het rechtopzittrauma heb ik ook. Je moet echt op je zitbeenknobbels gaan zitten, niet dat ik het voel hoor ik vertel ook maar wat mijn mama (die geeft me les) zegt.
Verder ziet het er niet verkeerd uit hoor! Misschien kan je de achterhand wat meer activeren. Als je eens bij RT een paar topics hierover doorspit dan weet je een heleboel en probeer een poosje af te stappen van de krul...rij eerst de achterhand eronder en dan maakt hij zijn rug bol en gaat zijn hoofd mee naar beneden. Dit ziet er beter uit om naar te kijken....ik weet niet of je verder les hebt?