Natasha schreef:Bokken, en dan niet een vreugdebok, is HELEMAAL niet leuk.
Als een paard ECHT bokt, blijft ook geen een ruiter er op hoor!
Daar komen de mensen die het heel grappig vinden dat hun paard bokt nog wel achter als ze van blijdschap een keer op een echte rotbok gaan zitten.
Ik vond het eerst ook heel leuk en een echte uitdaging om op een bok-paard te rijden, maar toen ik op een B welshje! (best wel een tijd geleden hoor) stapte die het ook leuk vond te bokken ben ik gelijk van het idee afgestapt dat ik misschien wel kon rijden. Mijn hele ego was gekrenkt, echt, als een paard écht bokt en je kunt er goed op blijven zitten heb ik diep ontzag voor je.
Ik kon nota bene gewoon mijn benen om die pony heen vouwen, uiteindelijk ben ik er meer dan 10 keer afgemieterd, voorkant en achterkant van het zadel vasthouden hielp ook niet, je werd er gewoon vanaf 'geschoten'.Maarja, nu vind ik het stukken minder leuk, en ook een aanduideing dat er misschien iets mis is met je paard. Zit ze vast? Want dat kan ook pijn in de rug veroorzaken, al laat je 80000 wervels recht zetten, daar zie je echt niet zoveel van in de rug. Meestal doen ze het dan bij een moeilijke oefening, bijvoorbeeld de gallop, voor sommige paarden is dat erg moeilijk en dat levert dan een bok op.
Trix bokt ook wel eens, maar haar bokken zijn machtig makkelijk uit te zitten, ik die dat meestal door iets verlicht, maar toch rechtop te gaan zitten.
werkt bij mij ook super!

) en zorgen dat je knieën aan je zadel blijven. Vooral als je een beugel kwijt bent, is dat laatste belangrijk, als je het goed doet heb je nog best veel steun aan je zadel.