Jallist @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:08

Je rijd met een pelham bit om het paard beter de achterhand te laten gebruiken...dan mag ik nu wel zeggen dat ik niet snap hoe je dat dan met behulp van zo'n bit voorelkaar wilt krijgen.

Als het paard zo vast zit (dat zitten manegepaarden heel veel) is het misschien een idee om eens een fysiotherapeut of osteophaat langs te laten komen. Die kan je paard weer los krijgen (meestal niet in 1x) én ook oefeningen meegeven om te zorgen dat ze los blijft.

Op deze foto's zit de achterhand er vaak niet bij Je kunt beter eerst gaan werken aan voorwaarts rijden en aan het been zijn van het paard, dan gaat ze ook veel beter ontspannen. Zonder dat kun je een paard niet nagevelijk rijden.

Succes!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 14:45

moet zeggen dat hoe langer ik naar de foto's kijk, hoe erger ik ze vind... nog veel om aan te werken...

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 20:15

Ineke2 schreef:
Je rijd met een pelham bit om het paard beter de achterhand te laten gebruiken...dan mag ik nu wel zeggen dat ik niet snap hoe je dat dan met behulp van zo'n bit voorelkaar wilt krijgen.

Als het paard zo vast zit (dat zitten manegepaarden heel veel) is het misschien een idee om eens een fysiotherapeut of osteophaat langs te laten komen. Die kan je paard weer los krijgen (meestal niet in 1x) én ook oefeningen meegeven om te zorgen dat ze los blijft.

Op deze foto's zit de achterhand er vaak niet bij Je kunt beter eerst gaan werken aan voorwaarts rijden en aan het been zijn van het paard, dan gaat ze ook veel beter ontspannen. Zonder dat kun je een paard niet nagevelijk rijden.

Succes!

De fysiotherapeut komt sinds kort ook bij haar, in aril komt ze voor de 3e keer en tussen de eerste keer dat ze kwam (voor de pelham) en de 2e keer (2 weken met pelham) vond ze jallist al een stuk losser en betere rug hebben. ik heb al meerdere malen gezegd dat we nog helemaal niet lang bezig zijn en dat list en ik allebei nog moeten leren. een paard van een vriendin van mij heeft een hele erge peesblessure gehad en die moest toen ook met pelham gereden worden zodat hij niet teveel op zijn voorhand ging lopen, kennelijk heeft een pehambit dus als werking dat een paard meer op zijn achterhand gaat lopen, maar omdat jallist zo'n tijd lang eigenlijk verkeerd heeft gelopen (ze heeft ook een peesblessure gehad aan allebei de voorbenen, omdat ze tijdenlang verkeerd gereden is) moet ze natuurlijk eerst de goede spieren kweken dus kan je na zo'n korte tijd niet echt verwachten dat de achterhand er al compleet onder is. Neem nou maar van mij aan allemaal dat jullie zouden zeggen: zo die is vooruit gegaan! als jullie foto's van dr zagen zoals ze eerst was. Ik heb geen een keer gezegd dat ze al helemaal perfect loopt, we hebben nog een hele lange weg te gaan!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:51

Wie heeft gezegt dat je met een pelham moet gaan rijden dan? De Fysio of iemand anders?

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 00:55

niemand heeft gezegd dat ik met een pelham moest gaan rijden, ik wou het zelf eerst ook niet maar omdat het paard van die vriendin die ik eerder heb genoemd erg goed is gaan lopen door een pelhambit hebben we het gewoon een keer geprobeerd en je kon echt merken dat t jallist goed deed. (na een paar maanden van in de ene blessure na de andere vallen) ze neemt nu gewoon veel gemakkelijker het bit aan, iets waar ze echt heel erg veel moeite mee heeft gehad dus ik vind echt dat we de goede kant op gaan

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:48

jah xjessx, ik sta idd op tinte. wie was jouw paard, misschien ken ik m wel?[/quote]
Indy was mijn vorige paard, ze is nu van Mandy en Linda

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:11

he geeft niemand commentaar, sinds wanneer kantelen we onze bekken naar achteren met paardrijden???
naar voren bedoelde ik zodat je wat meer op je kont komt te zitten....
buikspieren aanspannen en rijden maar...
( dom foutje)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:27

bale,de plaatjes doen het niet bij mij Boos! ik was wel nieuwsgierig )

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:44

Ik had ze ook wel wille zien Lachen

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:23

xjessx schreef:
jah xjessx, ik sta idd op tinte. wie was jouw paard, misschien ken ik m wel?

Indy was mijn vorige paard, ze is nu van Mandy en Linda
[/quote]

zo dus door jou is Indy dus in het begin zo lekker onhandelbaar geweest
nou snap ik het!!

gelukkig gaat ze bij Mandy en Linda de goede kant op want er was geen land te bezeilen met die knol!!!

nou snap ik ook niet dat zo jong meisje al zo'n groot sterk paard heeft maar dat zal wel aan mij liggen zo worden de meeste paarden ook verziekt

en wat is er mis met een pelham bit rijden.....of met sporen wat een gezeur altijd op deze site over die dingen als je ze gewoon goed gebruikt is er nix aan de hand weet je wat zielig is wat ik bovenstaand heb geschreven een jong meisje een jong paard geven terwijl de ouders geen verstand van paarden heeft, dat beest zo repectloos en onhandelbaar is geworden en dan gewoon door verkopen dat is pas zielig!!!!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:27

jammer dat je er niet op reageert ben wel benieuwd naar je reactie!!!

ook nog iets het is NIET normaal om in de stal van je oude paard te komen en foto's te maken zonder dat de eigenaresse hiervan weet of erbij is!!!