Par @ springwork *again*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:43

gijsenkim schreef:
Peg kan wel super springen hoor........ ik had het niet voor elkaar gekregen

Jammer dat het er dan niet zo uitziet, want dr houding is alles behalve super, eerder hinderend...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 20:45

Miss_Petit"]
[quote="gijsenkim schreef:

Jammer dat het er dan niet zo uitziet, want dr houding is alles behalve super, eerder hinderend...
[/quote]

Waarom als ik vragen mag?
Ik sta er dan nog maar naast maar ik zie wel verschil in of Peggy erop zit of iemand anders, als Peggy er op zit springen ze namelijk makkelijker.
Dus vraag me af welk gedeelte hinderend zou kunnen zijn.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:52

Afbeelding

Dr handen gaan te ver naar voren: dus geen contact, en een klapperende teugel. Tenen drukt ze naar beneden ipv de hakken naar beneden

Benen liggen te ver naar achteren, meer richting flank als singel.
Bovenlichaam te ver naar voren.

Kijkt naar beneden, niet voor zich uit.

Door deze punten is haar evenwicht niet goed verdeeld, waardoor de pony moeilijk zijn balans (lijkt) te vinden.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 20:55

Ok, even aangenomen dat ik een leek ben, maar waar zie je dan dat het dier geen balans *lijkt* te hebben?
Ik zie ene rechte sprong, voor de tweede keer heel erg netjes, oortjes naar voren en veel plezier, ik zie aan geen enkel iets *staart, oren, uitdrukking* dat het dier gehindert wordt.

Vandaar mijn vraag.

Maar ok, ik ben tevreden met Peggy, ik zie de verschillen in hoe de paarden waar zij op zit springen, dus denk dat het allemaal wel mee valt.

Ik krijg wel het idee dat ik alle foto's moet gaan filteren hier, we zaten al grapjes te maken dat ik alleen degeen waar het lekker op ging zou plaatsen *naar voren kijken etc. maar had niet verwacht dat het echt zou moeten Verward

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:59

Dat begrijp ik, maar ik kijk gewoon naar de foto's blijven momentopname) en dit is het eerste wat mij opvalt.

Het diertje springt met een ongelijk voor- en achterbeen.
Meestal een techniek- en of evenwichts/balansprobleem.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 21:01

Miss_Petit schreef:
Dat begrijp ik, maar ik kijk gewoon naar de foto's blijven momentopname) en dit is het eerste wat mij opvalt.

Het diertje springt met een ongelijk voor- en achterbeen.
Meestal een techniek- en of evenwichts/balansprobleem.

Eff reactie veranderen Haha!

Los in de bak sprong ze ook zo *als ze al sprong* dus zal dan denk wel een mengeling van gebrek aan techniek en balans zijn, kan ik me ook wel voorstellen omdat ze nog niet zo spring gericht is.

Maar ja, ik is nog steeds trots Haha!

En weer veranderen want je had al gereageert Haha!
Daarom zit er expres iemand op die haar kon overtuigen *ze sprong dus echt niet Haha! * en in mijn ogen goed doet, ikzelf zou waarschijnlijk meer verpest dan goed gedaan hebben.

Nu ga ik niet meer veranderen hoor...ik klets gewoon graag over mijn paard en dan krijg je dat Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Sily op 24-03-04 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:02

Ik heb gelezen dat het idd de 2e keer is, en het diertje doet het zekers braaf.

Om die reden vind ik een correcte houding ook zo belangrijk Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:27

Miss_Petit"]
[quote="gijsenkim schreef:

[/quote]

Juist niet hinderend.

Ze zit zover naar voren omdat je juist dan de pony niet hinderd, ze geeft veel teugel zodat de pony niet in zn mond gehinderd word, bij landing heeft ze een ondersteunende hand om na de landing met de goede aanleuning weer weg te kunnen rijden. Haar beenligging is correct trek maar een lijn van hak bil achterhoofd en van teen knie kin. Enige punt waar ik het mee eens ben is dat ze idd niet naar voren kijkt. Peggy springt veel jonge paarden en is dus uiterst voorzichtig met het hinderen, Daarom wordt ze veel gevraagd om jong spul te springen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:42

Par doet het goed hoor!!
Vooral de laatste foto is mooi, daar laat Peggy zien dat ze toch wel naar voren kan kijken Knipoog Tong uitsteken

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:16

oooh wat gaaf!! Ze doet het echt super hoor!! Je mag zeker wel trots zijn op die stoere mooie meid!! OK dan! Erg gave foto's!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 23:18

Joyce schreef:
oooh wat gaaf!! Ze doet het echt super hoor!! Je mag zeker wel trots zijn op die stoere mooie meid!! OK dan! Erg gave foto's!

Ik ben neit de enige die trots mag zijn op een stoere mooie meid he Knipoog

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:15

nou ja dan toch maar reageren.
ben het er mee eens dat ik mn hakken optrek en mn benen afsteek. niet mooi maar naar mijn idee ook niet storend voor het paard. doordat ik mn knieen altijd aansluit en vanuit daar meega krijg je dat weleens. voordeel is wel dat ik zonder problemen doorspring mocht er een beugelriem breken ofzo (komt helaas voor).

wat mijn handen betreft heb ik de ervaring dat je beter te veel dan te weinig ruimte kan geven. zeker zo'n jong dier die het al eng vind moet het niet ook nog met pijn gaan associeren. ik geef het dier alle ruimte om een goede basculatie mogelijk te maken. als je hiervoor niet vanaf dag 1 de ruimte geeft gaan ze een slechte bascule (zonder rug springen) creeren. als het dier wat vaker en regelmatiger (dus niet slingerend en dan een keer heel snel en dan weer eens langzaam) gaat springen pas ik mn houding daarop aan.

zoals al eerder gezegt was dit de tweede keer en was het voor mij belangrijk dat ze er hoe dan ook overheen ging. dat dat dan niet zo mooi gaat af en toe zal me een worst zijn.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:07

Al alles zit zijn voor- en nadeel.

Knieën aanleggen, dat doet als het goed is iedereen boven de sprong.
Voor balans en steun, alleen is het niet de bedoeling dat je met je knieën rijdt.

Ruimte geven. Ruimte vind ik ook belangrijk, maar te veel ruimte...
Dan heeft je paard dus geen steun op je hand, en moet het "zelf uitzoeken". Verder heeft hij met zoveel ruimte de kans om links of rechts ervandoor te gaan.

Prima jij vind je houding correct. Houden zo.

Doe ik het op mijn manier Lachen

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:40

zeg niet dat ik mn houding prima vind, zeg dat ik het belangrijker vind dat hij er overheen gaat (lezen blijft moeilijk blijkbaar). naar links en rechts schieten wordt misschien makkelijker op deze manier maar dat kunnen ze anders ook wel als ze willen. bij het landen zijn ze heus weer op maat. en van steun van je hand boven de hindernis heb ik nog nooit gehoord, misschien kan ik hier wat leren... waar heeft een paard dat voor nodig?
vooral op jou manier blijven rijden als jij die perfect vind dan, maar ook daar valt over te discusieren.

Mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:46

peggel schreef:
(lezen blijft moeilijk blijkbaar)

Kritiek verkroppen schijnbaar ook Rolleyes

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:54

nee hoor kan best kritiek hebben. maar als mensen voor mij gaan denken (jij vind je houding correct) moet ik toch echt even ingrijpen. kan namelijk prima zelf denken.

maar vind het leuk dat je je vriendin wilt helpen hoor Haha!

Mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:59

peggel schreef:
nee hoor kan best kritiek hebben. maar als mensen voor mij gaan denken (jij vind je houding correct) moet ik toch echt even ingrijpen. kan namelijk prima zelf denken.

maar vind het leuk dat je je vriendin wilt helpen hoor Haha!

Volgens mij denkt er niemand voor je, er wordt alleen een mening gegeven, dan kun je daar ook op een normale manier over discuseren lijkt me. Ik weet namelijk uit eerste hand dat het met de lees kunsten van Miss_Petit prima zit Knipoog

En ik hoef haar niet te helpen, ze kan prima zelf uit de voeten in discussies. Ik vind het persoonlijk gewoon een misplaatste opmerking Lachen

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:09

Miss_Petit schreef:
Prima jij vind je houding correct.

dan heb ik dit zeker verkeerd gelezen? heb ik nergens gezegt hoor. toch?

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:03

Miss_Petit"]
Prima jij vind je houding correct. Houden zo.

Doe ik het op mijn manier Lachen
[/quote]

Dan wel alles quoten.

Ik heb ook niet gezegd dat mijn houding correct is.

[quote="Miss_Petit schreef:
@ Peggel, het valt mij iedere keer op dat jij zo'n aparte houding boven de sprong hebt.

Bovenlichaam te ver naar voren, onderbenen te ver terug, handen te ver naar voren (teugels hangen vaak in een boogje), tenen naar beneden...

Doe je dit met een reden?

Mijn eerste post in dit topic. Vroeg netjes of dit met een reden doet, en uiteindelijk zijn we hier.

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:15

weet ik. maar had nog geen kans om te reageren of de reacties werden al van een ander kaliber. geloof dat we elkaar niet helemaal goed begrepen Knipoog

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:18

Ik ben alleen maar blij dat er meer mensen zijn die graag springen.
En het leukste is als je daarmee kan discusseren en ervaringen uitwisselen.

En meningen verschillen nu eenmaal Knipoog

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:23

en springende (niet alleen laag of heeel af en toe maar wat fanatieker) vrouwen is helemaal een uitzondering. eindelijk eens iemand die ook van springen houdt en niet alleen van dat gemuts (sorry dressuurders maar blijf het gemuts vinden, hoewel wel noodzakelijk gemuts Knipoog )

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:38

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:13

Leuke Haflinger! heeft volgens mij wel een goede techniek Lachen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 19:23

Miss_Petit schreef:
[VMR] [Springen] wat wil jij zien?

Hoop op een gezonde discussie Lachen

Ga ik ook eens fijn bij meelezen, ben dan wel de dressuurmuts die Peggy bedoelt, maar moet er toch ook eens aan gaan geloven.

Beetje theoretische kennis komt dan wel van pas.