Eindelijk,Mijn 3 jarige onder het zadel (DRESSUUR)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:27

Nee Lydiia, koopverslaafde Tong uitsteken.

Leuk dier, oogt idd nog wat jong en hij heeft een brutale blik in zijn ogen, maar verder wel een mooie bouw, lekker lopen zo van de foto's en een goede kleur natuurlijk.

Vroeg me alleen even af wat zijn bloedvoering is??? Vader, moedersvader etc.?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:29

Leuke foto's!
Dat halster is mooi zeg! Bloos!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:30

leuk paardje OK dan!
ziet er wel goed uit.
mooie halster ook .alleen jammer dat die een beetje klein is .

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:56

rockey schreef:
ik vind het een beetje lijken dat je je paard helemaal niet los rijd, zo strak in de hals, toen ik mijn jonkie net reed, was ik echt bezig met een beetje los teugeltje, en diep, en nu heb ik een 3,5 jarige die heel los is en super omhoog te rijden is, ik vind het beeld er niet echt los en prettig uit zien maar ja is mijn mening.

We rijden niet allemaal LDR zonder te weten waarom!
Maar goed, dan krijgen we weer een discussie over voor- en tegenstanders. En ik ben tegen.

Het ziet er fijn uit, neusje naar voren, heel goed dat je hem de tijd geeft om sterker te worden voordat je aan zijn rugspieren gaat trekken!!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:23

Mooie foto's!
Ziet er ook goed uit! En een leuke halster!
Succes en veel plezier ermee!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:21

Ziet er goed uit, Liekje.
Maar jij kunt leuk rijden, je hebt een hele nette houding en goede zit. OK dan!
Hij heeft idd een groot hoofd !

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:43

Ik vind het ook heel netjes, en ik weet ook dat Angeliek ontzettend netjes en goed rijdt.

[edit]Offtopic reactie verwijderd
Oscar[/edit]

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:55

Anoukie"]
[quote="rockey schreef:
hoi,
ja goed dat je het zegt, ik moet weer snel foto's maken, maar als ik ze heb gemaakt, zal ik ze zo snel mogelijk op bokt zetten, maar ik vat het ook niet stom op hoor, maar je moet toch je mening geven, en wat je over mijn paard vind moet je zelf weten, ik weet zelf dat ik een topper onder mijn kont heb lopen,want niet elk 3.5 jarig paardje haald 173 3n 170 punten.. maar daar gaat het topic helemaal niet over, ik vind de foto's er gewoon niet makkelijk uitzien.

>;)

Ach, het blijft immers een jurysport Scheve mond .
[/quote]

Als jullie de moeite zouden nemen om naar Heukelom af te reizen zou je zien dat Rockey écht een superpaard onder haar kont heeft.

Ontopic
Superleuk paard!

De foto's vind ik er niet allemaal even ontspannen uitzien. (Op de eerste foto vind ik 't bijvoorbeeld lijken of je in de mond hangt)
Maar als mensen hier zeggen dat 't goed is om een jong paard op deze manier te laten lopen, neem ik dat graag aan...

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 23:44

rockey schreef:
Citaat:
We rijden niet allemaal LDR zonder te weten waarom!
Maar goed, dan krijgen we weer een discussie over voor- en tegenstanders. En ik ben tegen.

Het ziet er fijn uit, neusje naar voren, heel goed dat je hem de tijd geeft om sterker te worden voordat je aan zijn rugspieren gaat trekken!!

nou ik weet anders echt wel waarom ik mijn paard zo rijd, en jij hebt het nu in eens over trekken, net dat ik dat doe, ik heb niet voor niks in 2 wedstrijden 4 wnp met mijn 3,.5 jarige paardje, maar weer ff ontopic, ik vind het beeld er net zoals vonneke zegt niet echt makkelijk uit zien, het lijkt wel dat hij vreselijk in je handen hangt, dus totaal niet loslaat in zijn hals, zo's gespannen nek.
[/quote]

Als ik hem juist laag diep en rond rij, gaat hij op je hand hangen.
Als je hem iets hoger als boeghoogte instelt, is er niets aan de hand, en kun je hem gemakkelijk met het been tegen de hand aan rijden.
Ik heb hem een hele tijd LDR gereden, en als hij dat goed oppakt is hij wel toe aan wat meer. Hij is bijna 4, dus tijd dat ie wat meer mag gaan werken. En hij is juist niet gespannen in zijn nek, hij is lekker los, en laat zijn halsspier mooi zien, maar dat is juist de bedoeling. Want ik ben de laatste tijd nogal bezig om hem wat losser te krijgen in de hals, en ik vind dat het nu al stukken beter gaat. Ik ben er tevreden mee. Hij moet zichzelf meer gaan dragen, maar dat vind hij af en toe moeilijk, en dat moet ik ook trainen, en om dan LDR te rijden, werkt alleen maar tegen.
Ik heb lang genoeg LDR rondgesjokt, dan loopt hij niet meer. en tja, misschien loopt jouw paard wel goed LDR, maarja, jouw paard is niet hetzelfde als mijn paard. Lachen

En je moet kijken hoe een pard LDR oppakt. Mijne pakte het heel goed op, en als ik begin rijd ik ook LDR, maar je moet ook in de hoofdhals-houding afwisselen. Niet de hele tijd in 1 houding rijden, want daar word je paard ook niet beter van, ookal heb je een topper onder je kont. als je de mijne niet afwisselt, en te diep rijd, gaat ie vervelen, kruipt hij achter het been, en achter de hand, krult hij zichzelf op, en word ie eng in de hals. Dus hoe meer ik hem LDR rij, hoe slechter hij word. Bij ieder paard pas ik mijn streven aan. Ieder paard moet je anders rijden, en bij deze moet je hem toevallig zo rijden.
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 22-03-04 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:50

je moet het niet verkeerd oppakken hoor angeliek wat ik zeg.
je hebt gewoon pech met je foto's
de mijne zien er in mijn topic stoer uit maar in het echt is het niets.
haha das veel erger.
Ken jij renate en Dirk de meester? die hebben bij jou op stal gestaan

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:53

Dirk de Meester ken ik ook.. Is een vriend van vroeger van mijn ex..

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 00:05

Renate ken ik wel, maar Dirk de meester niet. Nol heeft bij ons op stal gestaan, (Toen ik er nog niet stond) En Die eigenaar van Onze fons, en Frank de Kok en Henk van Enkelvoort. Maar toen was het pand nog van de vorige eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:12

wie is jou ex als ik vragen mag Griebels?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 00:15

Anoukie schreef:
Nee Lydiia, koopverslaafde Tong uitsteken.

Leuk dier, oogt idd nog wat jong en hij heeft een brutale blik in zijn ogen, maar verder wel een mooie bouw, lekker lopen zo van de foto's en een goede kleur natuurlijk.

Vroeg me alleen even af wat zijn bloedvoering is??? Vader, moedersvader etc.?

Het is een Osmium x Grafiet.

Osmium is van vaderskant Ferro, en van moederskant Calypso.
Grafiet moet ik even opzoeken. Best oud bloed....

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 02:40

Wat een super leuk paard! Helemaal mijn type. Wacht maar, als die dadelijk wat gespierder is....
Je halster is erg mooi (heb ik ook!!), maar ben helemaal weg van je wit-onderlegde neusriem, zo 1 moet ik er toch ook eens aanschaffen, staat toch wel erg mooi bij een donkerbruin paard!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:24

Wat een geneuzel zeg,
het is gewoon een hardstikke leuk paard, en als ze van mij foto's maken probeer ik hem ook bovenin in te stellen,
wil niet zeggen dat ik zo een hele training rond rijdt.

[edit]Reactie op verwijderd bericht aangepast
Oscar[/edit]

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:28

Leuk paard hoor Angeliek! En volgens mij had ze al duidelijk uitgelegd waarom ze niet LDR rijdt (niet dat dat uberhaupt nodig was geweest).

Oscar[/edit]

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:28

Sjuimpje schreef:
Wat een geneuzel zeg,
het is gewoon een hardstikke leuk paard, en als ze van mij foto's maken probeer ik hem ook bovenin in te stellen,
wil niet zeggen dat ik zo een hele training rond rijdt.

Helemaal mee eens
Echt een heel leuk paard, en hij loopt fijn!

Oscar[/edit]

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:37

ik vind het er knap uitzien! Maar denk dat je iets teveel met je handen bezig bent en te weinig met je zit

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:47

Gewaagd hoor, zonder cap, op een beestje dat nog maar 3 jaar is!!!
het is nog jong en zal overal nog wel iets zien, denk aan je veiligheid

wel leuke foto's en een mooi beestje Lachen

ps. vat het wel ff op als positieve kritiek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:47

inderdaad. en ik zeg ook niet dat de mijne het beste kan lopen oid. maar hij is voor MIJ de beste.
en dat is het belangrijkste, ik kan wel op Poetin stappen, dan heb ik voor kenners misschien wel de beste maar als het niet klikt heb ik naar mijn eigen iedee helemaal niet de beste

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:10

Iedereen vindt zijn eigen paard de mooiste en beste van heel stal. Dat is heel gewoon hoor.

Maar hele leuke en mooie foto's hoor!! Succes verder

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:24

Ik ga wat reacties verwijderen die helemaal niets met de foto's van de TS van doen hebben.
Graag verder ontopic, reacties in de trant van "ik heb zoveel punten gehaald" en "laat maar eens zien wat jij allemaal kunt" dienen geen enkel nut in dit topic.
De andere foto's zien we waarschijnlijk vanzelf verschijnen in een nieuw topic van de mensen die nu gereageerd hebben Knipoog

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:41

Leuke foto's!! Ziet er super uit hoor!!
Vind het een onwijs leukerdje!!
Lijkt erg op mijne! Schijnheilig Kijk profiel voor foto Schijnheilig

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:05

Wat een mooi paard zeg! Lachen Misschien lijkt het maar zo, maar waarom heb je op veel foto's je rechterhand verder naar voren?