(Poging tot ;)) dressuren met Lente

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 15:32

Richtje"]
Probeer alleen om die knik in je ellebogen te houden, en daarbij je handen iets hoger te houden. Op deze manier (met je handen laag en je armen strak) heb je snel de neiging om je handen vast te zetten namelijk.
[/quote]
Bedankt voor je reactie Lachen Ik heb snel de neiging om mn teugels te lang te laten worden waardoor ik mn handen idd te laag houd, is een punt waar ik al een hele tijd aan probeer te werken Haha!

[quote="Lepeltje schreef:
Als ze goed nageeflijk is, volgt ze je hand, dus als jij wat meer teugel geeft, zal ze (nog steeds nageeflijk) gewoon mee moeten zakken.
Ik weet niet of dat wel lukt, maar als je het veel oefent kun je haar op die manier ook lager laten lopen, en zorgen dat ze ook nageeflijk is aan een lange (contact) teugel.

Kijk daar heb ik nou wat aan! Dank je wel Lachen
Ze vindt het idd heel moeilijk... als ik mn handen op de 'normale' hoogte hou volgt ze meestal wel een stukje, maar daarna komt ze weer omhoog zeg maar.. ze blijft niet constant beneden. Dit doet ze minder als ik mn handen lager hou.. Lachen Maar ik zal vanaf nu mn handen op de normale hoogte houden en dan verder oefenen Lachen

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:39

Gewoon door blijven oefenen, Trix ging eerst ook gelijk weer omhoog, maar nu loopt ze laag juist veel fijner.
Als ze weer omhoog komt gewoon weer oppakken, nageeflijk rijden, en weer een stukje laten zakken. Knipoog Tot ze met haar neus over de grond loopt, nog steeds nageeflijk.. Haha!
Gewoon dooroefenen, dit moet jou makkelijk lukken!

Bij dit zinnetje:
Ik weet niet of dat wel lukt
wel= al, anders klinkt het wel heel dom. *LOL*

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 15:41

Heel erg bedankt, we gaan er mee aan de slag Party!!

hihi ik vond t niet dom klinken hoor Haha!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:15

Ik vind het er heel goed uitzien!! Ik moest zo lachen om die foto dat je haar over je hoofd zit! Haha!

Je moet trouwens je handen ff wat hoger zetten, maar dat heb je denk nu wel genoeg gehoord Knipoog (jaja dat zegt iemand die dat probleem ook heeft Knipoog )

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:20

cappie? Het ziet er echt netjes uit, wat een leuke haf!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:27

Citaat:
mijn god.. ik trek haar toch niet naar beneden het is alleen maar een extra duidelijke hulp voor haar Maar als jij vindt dat ik mn paardje niet een beetje extra mag helpen; leg dan aub ff precies uit hoe ik t wel moet doen.. want aan alleen commentaar heb ik natuurlijk niets

Nee sorrie kan ik niet. Rijd niet meer dus hou me mond voortaan wel Lachen excusez moi. Zo goed? Scheve mond

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:32

En ik zeg ook niet dat je trekt. Je teugeltjes hangen eerder wat los dus das dan beter dan trekken toch?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:40

Miss_Blimm schreef:
Citaat:
mijn god.. ik trek haar toch niet naar beneden het is alleen maar een extra duidelijke hulp voor haar Maar als jij vindt dat ik mn paardje niet een beetje extra mag helpen; leg dan aub ff precies uit hoe ik t wel moet doen.. want aan alleen commentaar heb ik natuurlijk niets

Nee sorrie kan ik niet. Rijd niet meer dus hou me mond voortaan wel Lachen excusez moi. Zo goed? Scheve mond

Ik vind dat je gelijk hebt.
Wat iemand met zijn paard wil bereiken is dat hij gaat nageven (aan de teugel lopen) Ik denk niet dat de betekenis van nageven is: zorg dat hij met druk(dwang) aan de teugel komt. Het paard moet uit zichzelf nageeflijk gaan lopen, doordat jij hem goed rijd.
Als je je paard van achteren naar voren rijdt, gaat hij zijn rug en achterhand gebruiken. Dat is het belangrijkste van het hele dressuur rijden, toch?? (meeste denken er anders over maar goed). Als een paard zijn rug goed gebruikt, word die bol en de hals volgt dat. Conslusie het paard buigt de hals af naar beneden en het hoofd komt richting de loodlijn. Dit is de manier om aan de teugel te rijden en niet door je handen heel laag te houden en veel spanning op je teugels te hebben.

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 17:46

Miss_Blimm"]
Je teugeltjes hangen eerder wat los dus das dan beter dan trekken toch?
[/quote]
Dat dacht ik nou ook ja Lachen

[quote="Sjonniej schreef:
Wat iemand met zijn paard wil bereiken is dat hij gaat nageven (aan de teugel lopen) Ik denk niet dat de betekenis van nageven is: zorg dat hij met druk(dwang) aan de teugel komt. Het paard moet uit zichzelf nageeflijk gaan lopen, doordat jij hem goed rijd.
Als je je paard van achteren naar voren rijdt, gaat hij zijn rug en achterhand gebruiken. Dat is het belangrijkste van het hele dressuur rijden, toch?? (meeste denken er anders over maar goed). Als een paard zijn rug goed gebruikt, word die bol en de hals volgt dat. Conslusie het paard buigt de hals af naar beneden en het hoofd komt richting de loodlijn. Dit is de manier om aan de teugel te rijden en niet door je handen heel laag te houden en veel spanning op je teugels te hebben.

*zucht*
Nageven doet ze al slimmie Knipoog Wat ik op die foto's waar Miss Blimm commentaar over had wilde bereiken was dat ze wat lager met haar koppie zou gaan lopen (richting halsstrekken). Ik heb overigens NERGENS veel druk op de teugels, ik snap niet hoe jij er bij komt dat ik Lent in dr bek loop te trekken om dr maar nagevelijk te krijgen Scheve mond Is helemaal niet nodig!

Overigens vind ik persoonlijk dat Lents achterhand gebruik ook best aardig is dus eigenlijk snap ik de relevantie van jouw hele preek niet echt Verward

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:56

Als ik die foto's zo bekijk, ziet het er toch echt niet zo uit dat ze uit zichzelf naar beneden komt!! Als ze dat zou doen, zou jij je handen makkelijk op hun plaats en rechtop kunnen houden. Maar dat is mijn mening.
Het is dat je zo ver weg woont anders had ik het graag in het echt willen zien

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 18:02

Ik heb snel de neiging om mn teugels te lang te houden Lachen Om toch de lijn mond-elleboog recht te houden (zonder knik) komen mn handen automatisch wat lager te zitten... Dat is een minpuntje waar ik al een hele tijd aan werk Lachen Dus ik heb mn handen niet laag om extra kracht te kunnen zetten oid of wat jij ook in je hoofd hebt Lachen

Maasdijk is trouwens toch niet zo heel erg ver, uurtje met de auto of de trein is prima te doen Haha! (heb ik iig al regelmatig gedaan Tong uitsteken)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:07

Ja, maar ik heb te weinig tijd. Ik zal eens kijken of ik een keer in een vakantie tijd kan maken. Aangezien het seizoen weer begint moeten we iedere dag trainen. Maar ik zal eens kijken.

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:18

Hey daan,
Ik vind dat ze netjes loopt hoor..,beter dan in het begin en ook nog zonder zadel Knipoog
Ksnap niet dat iedereen dnekt dat je in haar mond loopt te trekken dat zie ik namelijk aan geen een foto Lachen
je houd alleen je handen wat laag..,dat hoeft niet meteen te betekenen dat je loopt te trekken het zijn maar moment opnames en je hebt gezegd dat je er aan zal werken dus wat zeiken ze nog Verward

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:01

Sjonniej schreef:
Als ik die foto's zo bekijk, ziet het er toch echt niet zo uit dat ze uit zichzelf naar beneden komt!! Als ze dat zou doen, zou jij je handen makkelijk op hun plaats en rechtop kunnen houden. Maar dat is mijn mening.
Het is dat je zo ver weg woont anders had ik het graag in het echt willen zien

Ver weg is het niet, anders kan je wel een keer met mij mee rijden Tong uitsteken

Ik raad je toch aan is bij der gaan kijken, want lent komt echt volkomen zelf aan de teugel, van trekken oid is echt geen sprake!!

Wel denk ik dat het rug en achterbeengebruik iets beter kan bij lent, waardoor ik denk dat ze goed bezig is door haar iets lager proberen in te stellen!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:01

Ziet er netjes uit! OK dan!
Leuke haf! Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:05

Leetje:
Ik ga er in de meivakantie heen met Ilkkah

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:34

Samanthaaaaa schreef:
dus wat zeiken ze nog Verward

Zou het toch liever, goed bedoeld advies noemen Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:55

Je zegt zelf dat je je handen lager en breder houdt om em daarbij te helpen met nageeflijk te lopen, toch? Een soort van trucje toch? Ken nog wel meer trucjes om em 'nageeflijk' te laten lopen maar denk niet dat dat echt paardrijden is of wel?
Ga hier niet beginnen over hoe het dan wel moet maar wil jij je paard correct nageeflijk rijden en hebben dan zul je em ook lager kunnen instellen met goede aanleuning en niet losse teugeltjes zoals ik op bepaalde foto's zie.

En heej het is geen slecht bedoeld commentaar maar zo zie ik het. Maar dan zal ik wel van de menigte afwijken, met uitzondering van een paar mensen?? Scheve mond

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 22:59

Miss_Blimm"]
Je zegt zelf dat je je handen lager en breder houdt om em daarbij te helpen met nageeflijk te lopen, toch? Een soort van trucje toch? Ken nog wel meer trucjes om em 'nageeflijk' te laten lopen maar denk niet dat dat echt paardrijden is of wel?
[/quote]
LOL! Trucjes!? Je doet alsof ik Lent loop te martelen ofzo! Haha! Ik heb mn handen iets wijder en lager dan bij de "normale" rijfoto's en daarnaast heb ik practisch geen gewicht in mn handen! Is dat nou zo ontzettend erg? Het is alleen een extra hulp voor haar om te begrijpen dat ik haar koppie naar beneden wil hebben, nix geen trek of rukwerk....

[quote="Miss_Blimm schreef:
Ga hier niet beginnen over hoe het dan wel moet maar wil jij je paard correct nageeflijk rijden en hebben dan zul je em ook lager kunnen instellen met goede aanleuning en niet losse teugeltjes zoals ik op bepaalde foto's zie.

Haha!

Ik heb idd op heel veel foto's losse teugels Haha!

Als het trouwens echt zo erg is, kan je me dan even precies uitleggen wat hier nou zo schadelijk aan is voor het paard? Want als je het goed uitlegt kan ik je mening misschien wat beter begrijpen Haha!

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:00

Leuk een nieuwe computer! Tong uitsteken Maar de foto's zien er nog steeds goed uit hoor Haha!

Echt super dat het dressuren met Lente zo goed gaat OK dan!

Lidewij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:55

heeey danielle!!
lang geleden dat ik je gesproken heb zeg! ben ook lang niet meer op bokt geweest. maar echt super leuke fotos! heel leuk dat t zo goed gaat!!
groetjes lidewij

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:17

Hee Danielle dat ziet er goed uit zeg OK dan! en dan ook nog zonder zadel,ik was al lang aan het zandhappen geweest Haha!
Die laatste foto is ook super mooi geworden. Lovers

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 15:28

Lidewij schreef:
heeey danielle!!
lang geleden dat ik je gesproken heb zeg! ben ook lang niet meer op bokt geweest. maar echt super leuke fotos! heel leuk dat t zo goed gaat!!
groetjes lidewij

Idd lang geleden! Alles goed? Verzorg je Kjeld nog?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:12

jemug.... ik kan niet veel nuttig commentaar leveren,
maar ik heb inmiddels al GENOEG topics gezien op bokt.nl en clubs.nl van Danielle en Lent, ik ben dan wel niet een topruiter ofzo, maar ik weet wel dat danielle lent echt NIET naar beneden trekt Knipoog
zo dat moest er ff uit Haha!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:19

sandrolover schreef:
jemug.... ik kan niet veel nuttig commentaar leveren,
maar ik heb inmiddels al GENOEG topics gezien op bokt.nl en clubs.nl van Danielle en Lent, ik ben dan wel niet een topruiter ofzo, maar ik weet wel dat danielle lent echt NIET naar beneden trekt Knipoog
zo dat moest er ff uit Haha!

En daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik vind het er super uitzien, en helemaal zo zonder zadel.
OK dan! OK dan! OK dan!
Ach ja en de beste stuurlui staan immers altijd aan wal he Schijnheilig Clown