lesfoto's ik op Pais vasco

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:36

hee! blieb waar woon je ergens? ik woon ook in alkmaar? waar staat je paard dan?? ik herken het wel, maar kan het niet plaatsen waar het nou precies is.

leuk paard joh! maar dat had ik al eens gezegd.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:39

fury_hymne schreef:
Hoi, mooi paardje hoor!

Het enige wat ik op aan te merken is = (de slof, maarjah, daar zeg ik niks over Tong uitsteken ) En de sporen Boos! !! Waarom rij je met sporen??????
Probeer anders es wat met NH te doen.... misschien dat de slof en de sporen dan niet meer nodig zijn!!!
Dit is mijn mening...... Tong uitsteken Iedereen moet rijden zoals ie wil, maar ik hou niet zo van sporen.....

Dit soort reacties vind ik nergens op slaan, sorry. Sporen zijn absoluut niet zielig, en zo op de foto's te zien gaat ze er hartstikke goed mee om, evenals de slof. Als je een slof op de juiste manier gebruikt is er niks mis mee!

Ik vind dat je het paardje netjes rijd en ik vind het echt een kanjer Haha! Die hals Kwijl

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 20:51

Toeties schreef:
hee! blieb waar woon je ergens? ik woon ook in alkmaar? waar staat je paard dan?? ik herken het wel, maar kan het niet plaatsen waar het nou precies is.

leuk paard joh! maar dat had ik al eens gezegd.

Vasco staat in St. Pancras bij stal Meereboer. Ik woon vlakbij de Mare. ik zit dus maar 5 minuten van stal. Ik zal binnenkort jou paardjes weer eens bewonderen Haha! . Ik kom binnenkort weer bij jullie op stal voor Debbie. Je mag vasco trouwens ook wel een keer irl komen bekijken hoor!

lauwtje_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:43

nou bianc ik vind dat je vasco netjes rijd en het is wel vettuh cutie zeg Haha!
xxxies laura
mooi geschopt he *LOL*

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:58

blieb01"]
[quote="diegomarije schreef:
Heeeeeeeey, die huizen op de achtergrond daar woon ik!!!!!!! Haha! Haha! Haha!
Leuke foto's ziet er goed uit Lachen

Heb je mij dan niet gelanceerd zien worden??
Je mag wel een keer langskomen hoor, gezellig zelfs.
[/quote]
Heb je nog niet gelanceerd zien worden nee, zal eens even goed opletten, als ik dan ineens eens stipje door de lucht zie vliegen snel mn digi erbij en Cheese! Extreme duivel
Zal eens even opletten of ik je zie rijden, dan kom ik wel eens even een blik bij je werpen Lachen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 02:46

Ik vind het wel een mooi paard.

Ff vraagje, mag dat? Zie ik het nou totaal verkeerd, of heb je 4 paar peesbeschermers om? Ipv strijkkappen achter, gewone peesbeschermers die je norm om de voorbenen doet?

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 10:34

Vasco heeft achter peesbeschermers om voor de achterbenen. Dit was een complete set. De beschermers voor achter zijn iets langer dan die voor de voorbenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:06

Elan schreef:

Ff vraagje, mag dat? Zie ik het nou totaal verkeerd, of heb je 4 paar peesbeschermers om? Ipv strijkkappen achter, gewone peesbeschermers die je norm om de voorbenen doet?

Zozo 8 peesbeschermers, dat zal wel een volle bak zijn daar beneden Clown

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:40

ik vind het een heel mooi paard. mag helaas niets over de bijzetteugels (is geen slof) zeggen. want anders........... maar ja Lips are sealed

Irismeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:11

Mooi paard, en dat schrikkerige zal er wel af gaan na een tijdje, daar ben ik zeker van! Dan kan je die slof meteen terug in de kast leggen, ik vind trouwens dat je daar goed gebruik van maakt en het gaat tenslotte om je eigen veiligheid!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:11

Ryanne"]
[quote="Elan schreef:

Zozo 8 peesbeschermers, dat zal wel een volle bak zijn daar beneden Clown
[/quote]

Bloos! Blond Haha! no needs nessecary Knipoog

MinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:45

haai
Goed, het spijt me dat ik niet eerder ben, maar ik kom hier pas sinds vandaag. Ik kreeg deze topic onder ogen via msn. En ik vind het eigenlijk wel even heel hard nodig om te reageren.
Over de slof zal ik niet beginnen, dat mocht niet zei je. (vraag ik me meteen af "waarom niet" maar goed. als je dat niet wil, prima) maar dan over de sporen... waarom sporen?! Je zegt later dat het gemakkelijk oordelen is vanaf de kant of vanaf een foto. Nou wees blij, zo ben ik niet, ik oordeel niet over mensen, en als jij op deze manier met je paard om wil gaan hou ik je echt niet tegen. Ik wil alleen aangeven dat het ook anders kan. Je zegt dat je paard schrikachtig is, nou is mijn vraag: Waarom is je paard schrikachtig en wanneer?
Ik vind namelijk dat je niet de symptomen moet bestrijden maar de oorzaak moet zoeken in alles wat een paard volgens jou verkeerd doet. Een paard doet niets zonder reden. Dus ga op zoek naar de oorzaak van het schrikachtige, en laat alle onnodige, en vaak ook ruwe, "hulpmiddelen" achterwege. Tenslotte kan je pas écht rijden als je je paard zonder zadel en zonder hoofdstel kan laten doen wat jij graag wil.
Baai, MinX

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:13

Dan reageer ik ook maar ff. Heb het idee dat ze niet wil dat we over de slof beginnen omdat dat in eerdere topics al vaak genoeg is gebeurd, kan me voorstellen dat je een keer zat wordt van dat commentaar. Ik gebruik ook liever goed een slof dan er om de zoveel meter af te liggen.
Dat met die oorzaak, het is een hengst waar een tijd niet zoveel mee is gedaan (lees ik in bliebs profiel) , dat zou oorzaak genoeg op zich kunnen zijn, hoewel ik andere dingen niet uitsluit. Ik heb het idee dat dit paard een beetje regelmaat en goede begeleiding nodig heeft, en zo te zien krijgt hij dat nu!
Over dat goed rijden zonder zadel en hoofdstel MinX.. laat nou net even niet iedereen dat wìllen. Ga me niet vertellen dat de topruiters niet goed kunnen rijden, ook al rijden ze dan met zadel en hoofdstel Rolleyes

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:10

MinX schreef:
haai
Goed, het spijt me dat ik niet eerder ben, maar ik kom hier pas sinds vandaag. Ik kreeg deze topic onder ogen via msn. En ik vind het eigenlijk wel even heel hard nodig om te reageren.
Over de slof zal ik niet beginnen, dat mocht niet zei je. (vraag ik me meteen af "waarom niet" maar goed. als je dat niet wil, prima) maar dan over de sporen... waarom sporen?! Je zegt later dat het gemakkelijk oordelen is vanaf de kant of vanaf een foto. Nou wees blij, zo ben ik niet, ik oordeel niet over mensen, en als jij op deze manier met je paard om wil gaan hou ik je echt niet tegen. Ik wil alleen aangeven dat het ook anders kan. Je zegt dat je paard schrikachtig is, nou is mijn vraag: Waarom is je paard schrikachtig en wanneer?
Ik vind namelijk dat je niet de symptomen moet bestrijden maar de oorzaak moet zoeken in alles wat een paard volgens jou verkeerd doet. Een paard doet niets zonder reden. Dus ga op zoek naar de oorzaak van het schrikachtige, en laat alle onnodige, en vaak ook ruwe, "hulpmiddelen" achterwege. Tenslotte kan je pas écht rijden als je je paard zonder zadel en zonder hoofdstel kan laten doen wat jij graag wil.
Baai, MinX

Ik zou het wel grappig vinden als je zonder zadel en zonder hoofdstel op wedstrijd aankomt Haha! (En ik ben zelf niet echt een wedstrijd ruiter, alleen soms wil je wel naar wat anders streven).

Blieb heeft onlangs ook zonder zadel (en zonder slof uiteraard dan) ook lekker op vascootje rondgetuft.

Daar heeft het ook weinig mee te maken.

Vasco begint het nu idd beter en beter op te pakken met meer regelmaat, en het is zeer zeker geen kwaadwillend paardje, tot nu toe is het het meest ideale paard wat ik tegen het lijf ben gelopen (heeft wat in zijn mars en een erg prettig karakter), alleen ja soms vergeet ie alles om zich heen als hij te hard werkt en dan ergens van schrikt.
Daar kan hij ook niks aandoen.

Sporen zijn er om de hulpen te verfijnen, NIET om je paard lek te prikken, het zijn ook geen martelwerktuigen, en zoals het spreekwoord zegt, sporen dien je te verdienen (als je er niet mee overweg kunt vooral niet aan beginnen).

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 00:43

Ik ben momenteel bezig om de slof langzaam eraf te halen. Ik rij hem eerst met slof en na een tijdje haal ik de slof eraf en rij dan nog ff lekker zonder slof!
Vasco is een flegmatiek paard en vandaar dat ik met een spoor rij, heb in het begin zonder spoor gereden maar als je dan iets meer wilt dan in een slakkegangetje rijden is dat spoortje geen overbodige luxe! Ik werk eraan om hem beter voor het been te krijgen. Zonder zadel rijden doe ik weinig maar ik kan het wel, het hoofdstel blijf ik uiteraard wel gebruiken dan. Vasco is soms te geconcentreerd op de ruiter dat hij vergeet dat er ook een lesgeefmens in de bak kan staan en als die "ineens" in zijn blikveld komt schrikt hij zich een hoedje. Ik heb vroeger wel zonder enig tuig met pony's gereden en ook gesprongen maar hier waag ik mij niet meer aan.