Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gretha schreef:verzorgpony ben ik niet geschikt voor, heb alleen tijd van ma-avond tot do-avond, vr t/m ma middag bij vriend, die woont namelijk niet naast de deur...
.
Gretha schreef:t gaat eerst nog niet om t voorwaartse, alhoewel ze dat gister wel beter was, t gaat nu puur om t feit dat ze niet reageert op been, of dat t heel lang duurt voordat ze snapt dat ze dan een versnelling harder moet om t zo te noemen
gister met sporen ging t wel weer beter, wat vertragen en versnellen in draf ging goed
terwijl overgang van stap naar draf moeizaam bleef gaan.
1e x galop prima, andere hand galop: verzet, dus bokken, volgende week verder oefenen
Gretha schreef:ik doe t juist wel met spoor, natuurlijk niet gelijk, eerst licht met been, dan meer been, dan pas spoor
echt niet gelijk
maar omdat ie naar zweep niet luisterd
en zwiepen in een les met meerdere paarden begin ik niet aan
gaan ze er straks allemaal vandoor :p
maar dit werkte, en zo probeer ik steeds minder spoor en dus meer been zegmaar, of alleen nog maar been te geven, en ook elke keer zodra ze luisterd belonen
zodat ze t uiteindelijk gelijk snapt: been--> luisteren
en dat lijkt mij ook de bedoeling van lessen!Gretha schreef:dit beest reageert totaal niet op de zweep, dat is t probleem
en jij hebt t over zwiepen met de zweep, dus in de lucht, lijkt mij, , en daar begin ik dus niet aan
ik leer nu met sporen rijden, heb mn instructeur na afloop gevraagd of ik t beest niet constant zat te porren en dat viel mee volgens hem,
ik zeg ook niet dat ik spoor compleet onder controle heb, en t is ook geen spoor wat ik t liefste omheb, ,was geen knop namelijk, wil nu op zoek naar kortste knopspoortje
maar ik sta open om te lerenen dat lijkt mij ook de bedoeling van lessen!
als je t nooit doet, zal je t ook nooit leren! hiervan krijg ik wel een betere zit/beenhouding!
Gretha schreef:hoezo zou die daar niet op reageren?
deze vond ie te vervelend, vind ik dan weer zielig
Gretha schreef:nee, ZIJ is niet afgestompt op t been, ze snapt t gewoon niet!
daarom wil ik dus met kort stomp spoortje rijden, om dus duidelijker te zijn dan met een been
snappie!
we bedoelen wel t zelfde, maar zeggen t anders :p
)

Gretha"]
wie zegt dat ik mn benen niet stil kan houden? staat helemaal nergens!
[/quote]
Jij!:
[quote="Gretha"]
ik leer nu met sporen rijden, heb mn instructeur na afloop gevraagd of ik t beest niet constant zat te porren en dat viel mee volgens hem, ik zeg ook niet dat ik spoor compleet onder controle heb
[/quote]
[quote="Gretha schreef:eerst geprobeerd zonder spoor, dus alleen been gegeven, moest meer dan een rondje aandrijven, zweep geven, etc, snapte t niet, uiteindelijk spoor, dat snapte die wel