pony die lui is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:15

en wat ga je nu doen?

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:57

mijn pony had dat probleem ook eerder zo ong. dat kwam eigenlijk niet omdat ie moe was maar omdat ie gewoon geen zin meer had hij was niet meer geconcentreert, zeg maar. je moet net denken als bij een klein kind: die kan eerst leuk zitten tekenen en dan in vind ie het niet leuk meer, of als ie lang moet luisteren naar iets wat hem niet zo intereseert. Mijn paard (inmiddels verkocht maar dat terzijde) had dat ook maar die ging dan allen heel wild doen, rondspringen klapperen met hoofd dwars liggen enz. dat is gewoon omdat ie zo jong is....
Maar ik vind het wel ronduit belachelijk dat je je pony maar weg doet omdat ie zo sloom is, voor paardrijden moet je wel een beetje geduld en doorzettingsvermogen hebben hoor!!! Anders moet je op een robot gaan rijden, of een z knol kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:45

ponyliefde schreef:
niet intensief ik doe heel rustig gen ingewikelde figuuren ofzo alleen van had veranderen meer niet en ik draaf maar 10 minuuten en daarna weer stappen

aaagossie wat zielig voor goof Ach gut maar goofy is toch van de manege , of heb die ook al gekocht?

PS. Nu snap ik hem jij bent medeeigenaar van de manege *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:47

Elan schreef:
dit is of flauwekul

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 00:28

Ik vind het onnodig dat je een nieuwe pony heb gekocht omdat deze te lui is. Als je 10 min losgooid of een half uur werkt is nog wel een verschil voor een 4jarige. Mijn verzorgpony was eerst al ging je er op zitten al niet voor uit te branden, nu kan hij zo 2 uur lopen na lange opbouw!! Gewoon rustig opbouwen, als hij een in een kwartier gewoon braaf is dan gewoon stoppen!! Braaf = braaf. dan hoeft hij ook geen half uur. En als je conditie trainingen doet dan zal hij heus wel beter gaan lopen, en ook goede lessen en begeleiding zoeken!
En jij bent volgens mij harstikke verwend, ene pony lui oh dan meteen een nieuwe, echt flauwe kul.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 00:53

In het begin wou ik nog serieus reageren, maar toen ik in Vvdd zag dat je een nieuw paard had gekocht en deze als gezelschapspony ging houden omdat hij te lui was ( Verward ) plus dan nog iemand die beweert dat het helemaal niet jouw pony is, nu word het mij toch iets te gek Verward

En je kan gerust wat conditie opbouwen bij een jong paard. Prima was in het begin ook heel lui, na regelmatig gelongeerd en stilletjesaan op te bouwen met rijden loopt ze nu al stukken.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 00:57

Hmmm... ik begin ergens aan te denken en het begint met een P....
Vind het verder een heel vaag verhaal. Maar indd conditie (wat het bij jouw paard waarschijnlijk aan ontbreekt) kun je opbouwen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:02

weet je wat k nu voor me zie?
een pony zonder enige conditie, met een meid erop , die een halfuur niks anders doen dan hoefslag volgen, van hand veranderen, hoefslag volgen van hand veranderen
pony is verdorie een jaar onder zadel! hoe zou jij het vinden om een jaar lang iedere dag een halfuur aan een stuk het alfabet te moeten opschrijven? denk dat je na en maan dood bent van verveling, doe eens iets anders!!!
rij voltes, rij figuren, doe gelijk wat, een 4 jarige moet al perfect in staat zijn om de meeste hoefslagfiguren te kunnen en al een paar pasjes te wijken
draaf eens balkjes, ga eens naar buiten, speel eens spellekes ermee
doe gelijk wat, maar zorg dat hij hem niet verveelt
en 2: bouw op en NEEM LES!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:38

Misschien heeft die pony wel gruwelijke problemen met zijn luchtwegen? Dat ie daarna uit zijn dak gaat wil niks zeggen, misschien is ie harstikke bang dat jij hem veel te veel belast. En ponies zijn bijna nooit lui. Als ze niet willen lopen zijn ze bang, hebben ze pijn of hebben ze het idee dat ze hun energie beter kunnen sparen voor het geval er écht iets aan de hand is. Als je jouw arme pony aan het lopen wil moet je hem motiveren om voor jou te lopen, misschien is ie wel gek op balkjes lopen, probeer het eens uit.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:25

ponyliefde schreef:
ik heb een pony die als ie een half uur gelopen heeft is uitgeput.en als ik hem losgooi galopeert ie aan een stuk door. heeft ie geen zin om bereden te worden hij is net 4. help me a.u.b. Verward

Goofy zeker....alsie na een half uur helemaal uitgeput is,waarom moetie dan bijna elke dag 2 uur meelopen in de ponylessen?Dat zou ik zoiezo nooit toelaten als het mijn pony was.....maar aangezien het een manegepony is.
En zoals anderen al zeggen,mischien heeftie pijn of wat anders.Is hij al onderzocht?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:54

is dit nu je eigen pony of een manegepony waar je over praat???
vaaag

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:57

haha nou het is een manegepony,maar ze zegt dattie van haar is Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:02

En waar is de topicstarter gebleven?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:04

weird
Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:44

Vaag mens dan. Nogal raar om te zeggen dat ie van jezelf is als dat niet zo is. Tenminste, op die manier dan. Om op zo'n negatieve manier erover te spreken, dat is al helemaal erg!

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:50

Amethyst schreef:
Hmmm... ik begin ergens aan te denken en het begint met een P....
Vind het verder een heel vaag verhaal. Maar indd conditie (wat het bij jouw paard waarschijnlijk aan ontbreekt) kun je opbouwen.

Pennymeisje

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:18

Een meisje van 15/16 jaar,ik ken haar niet persoonlijk,maar mijn vriendin wel,en tegen haar(luckythabest)had ze gezegt dat ze allemaal verhalen had verzonnen ofzo (en op bokt gezet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:27

en nu is zo schijterig om niet meer online te komen? Of ze heeft een schaduwaccount aangemaakt..

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:13

Dat denk ik ook ja

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:15

Sily schreef:
Als je paard eerst met plezier een uur lang liep *wat ik trouwens wel iets te lang vind....* en nu na een half uur verrot is is er naar mijn idee toch iets mis.

Of hij heeft er geen plezier meer in *je bent ook erg snel gegaan in 1 keer* of misschien medisch iets?

Heb je wel goed begeleiding gehad, krijg je les en zo ja wat zeggen hun er van?
Zo niet neem het eens....ik vind het zelf niet normaal dat ene dier zo reageert.

Nog een optie: Gooi hem lekker een tijd het land in *na medische keuring?* om even tot rust te komen.

Je haalt de woorden uit mijn mond!! Dit klinkt als een jong paardje dat vast aan het lopen is, inclusief de ruiter. Ingrijpen nu het nog kan!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:19

haha ik heb weer heel wat "nuttige" informatie gemist zie ik!
Het is dus gewoon een onzinverhaal van een pennymeisje en een manegepony, zucht........