Igor @ work!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:58

Dat 'rond lopen' is eerder goed voor zijn rug dan slecht, zolang je hem maar niet overbelast (denk niet dat je dat doet hoor.
Wat misschien een iets prettiger beeld geeft is je handen ietsjes meer naar voor en iets dichter bij elkaar (maar paar cm ofzo).
Je lijkt nu iets krampachtig te zitten met je armen.
Foto 3 vind ik trouwens erg mooi, een lekker ontspannen beeld (zowel ruiter als pony).
Vind het wel toppie dat je pony zo loopt terwijl hij maar kort onder het zadel is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 22:10

Ja klopt, mijn handen zijn een probleempunt. Ik moet afleren om mijn polsen/handen naar binnen te klappen. Ook moet ik mijn handen indd verder naar voren brengen. Daar wordt aan gewerkt, maar dat lukt natuurlijk niet meteen een hele les. Ik word er wel telkens aan herinnert hoor maar toch... Iets afleren is moeilijker dan aanleren Haha!
Dat mijn armen krampachtig lijken te zitten met mijn armen is omdat ik dus met mijn polsen mee beweeg ipv van mijn armen. Mijn polsen bewegen heel soepel mee met de bewegingen van de pony, maar ik moet dus indd leren om een juiste houding met mijn handen/polsen te krijgen, waardoor mijn armen dan dus ook een betere houding krijgen.
Maar nu snap ik ook waarom Nicolien dacht dat ik mijn handen vast zet. Dat lijkt dus door mijn armen. Ik kan jullie verzekeren Tong uitsteken dat dat dus niet het geval is doordat mijn polsen heel soepel bewegen.

Oh ja, en mijn handen mogen nog niet dichterbij elkaar van mijn instructrice. Binnenteugel moet ik van de hals houden!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:59

griebels schreef:

Oh ja, en mijn handen mogen nog niet dichterbij elkaar van mijn instructrice. Binnenteugel moet ik van de hals houden!

Toch af en toe proberen ! Want ik kan je op een briefje meegeven dat het straks erg moeilijk is om ze weer bij elkaar te doen, want het rijdt namelijk een stuk makkelijker met je handen uit elkaar. (dat is niet zo) maar als je dat even aangeleerd bent dan duurt het weer even voordat je ze bij elkaar "durft" te doen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 09:52

Normaal rijd ik met mijn handen bij elkaar, nu dus niet. Vind het ook erg moeilijk om ze uit elkaar te houden, moet er steeds aan herinnert worden. Maar ik zal ze toch maar af en toe wat dichter bij elkaar zetten. Miss dat dat voor Igor ook fijner is als hij er langzaam aan al aan begint te wennen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:59

Mooi dier!

Naar mijn smaak alleen veel en veel te gespannen, je hebt de voorkant zo ontzettend vast en je zit veel achter in de beweging. Probeer iets voorover te gaan zitten zodat de plotselinge tempowisselingen beter op kan vangen en laat los die voorkant, doe je handen maar een cm of 10 naar voren.

succes

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 10:12

Ja daar hamert mijn instructrice ook op. Handen naar voren en binnenteugel van de hals. Ik moet er alleen steeds aan herinnert worden Bloos
Dat ie gespannen is klopt ook wel, elke keer als er beweging vanuit de wei of stapmolen kwam werd ie sterk, en gespannen. Daar reageer ik dus weer verkeerd op door mijn handen niet meer naar voren te houden. Wordt aan gewerkt Moet wel zeggen dat dit natuurlijk momentopname's zijn. Er zijn ook betere momentopname's, kijk maar naar die 2e en 3e foto...