Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
koend schreef:Even een paar verduidelijkingen want sommigen interpreteren dingen anders dan wat ik bedoel.
Allereerst, dit ging mij om de laatste week voor de wedstrijd.
In de andere weken zitten altijd 1 of 2 buitenritdagen (1 klein uurtje bos of platteland)
En ook 2 of 3 weiderustdagen. (Overdag weide met vriendin)
Echte boxdagen zijn er nooit want hij heeft een openstaande stal met paddock van 300 m²,
Als ik zeg dat hij stijf is, dan bedoel ik niet dat hij houterig met stapjes van 80 cm uit de stal strompelt. Nee, hij is net wat minder los en heeft net wat minder zin dan anders. Sommigen zouden het waarschijnlijk niet eens opmerken.
Maar goed.
Jullie adviseren om de laatste week minder te trainen en geen 2 dagen na elkaar intensief. Ik zal daar rekening mee houden. Bedankt voor de input.
Iemand adviseerde ook eens een lange rustpauze en dat zal ik in het voorjaar inpassen.
Toch nog een paar kritische bedenkingen:
Er is 24 tot 72 u hersteltijd nodig. Maar 24 u, dat is gewoon tot 's anderendaags. In hersteltijd mag hersteltraining zitten dus een half uurtje rechtuit buitenrit kan daar onder vallen.
En verder heeft mijn paard in de 8 jaar dat ik hem heb/train nooit last van pezen of gewrichten gehad. ’The proof of the pudding is in the eating."