Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:In welke klasse mag ik starten?
Je kunt beginnen met wedstrijden rijden in de springsport op een hoogte van 30 cm. Een hele mooie en laagdrempelige manier om uit te proberen of het rijden van springparcoursen bij je past.
Wil je meedoen aan een springrubriek bij de pony’s vanaf 40 cm en/of bij de paarden vanaf 80 cm dan moet je ooit minimaal een winstpunt behaald hebben in de klasse B dressuur of in het springen 30 cm pony’s of 70 cm paarden.
Citaat:Wil je meedoen aan een springrubriek bij de pony’s vanaf 40 cm en/of bij de paarden vanaf 80 cm dan moet je ooit minimaal een winstpunt behaald hebben in de klasse B dressuur of in het springen 30 cm pony’s of 70 cm paarden.
Sanano schreef:Neem de tijd zou ik zeggen voor jezelf en je paard en hier in nederland zijn het maar enkele passen verruimen. En ik vind stap sowieso een moeilijke gang want veel paarden hebben hier moeite mee. Wij hebben een pony gehad die kon niet stappen maar is wel Z2 geworden zo zie maar niets is onmogelijk, bovendien moet je nog wat te oefenen hebben.
Vind juist wel goed om met een jong paard op concours te gaan als is maar voor de ervaring en een keer ergens anders te rijden.
Moet een paard in Belgie ook eerst vier jaar zijn voor je B mag starten?
CharleyT schreef:Sanano schreef:Neem de tijd zou ik zeggen voor jezelf en je paard en hier in nederland zijn het maar enkele passen verruimen. En ik vind stap sowieso een moeilijke gang want veel paarden hebben hier moeite mee. Wij hebben een pony gehad die kon niet stappen maar is wel Z2 geworden zo zie maar niets is onmogelijk, bovendien moet je nog wat te oefenen hebben.
Vind juist wel goed om met een jong paard op concours te gaan als is maar voor de ervaring en een keer ergens anders te rijden.
Moet een paard in Belgie ook eerst vier jaar zijn voor je B mag starten?
Hoe bedoel je: pony kan niet stappen? Dus draaft en galoppeert alleen maar?![]()
koend schreef:Ik ga niet echt akkorod met de soms gehoorde uitspraak: "De stap kan je niet verbeteren, enkel verknoeien."
Door veel buiten te stappen, door ALTIJD een actieve stap te eisen, door ook in stap te schakelen en zijgangen te rijden, kan je de stap wel degelijk trainen. Maar net zoals bij de andere gangen moet je soms lang volharden eer je verbetering ziet. Je moet er evenveel tijd en energie in steken.
Maar veel ruiters gebruiken de stap alleen maar als uitblaastussendoortje. Ja dan train je natuurlijk een luie stap.
Anderen hinderen hun paard bij de stap door het hoofd "aan de teugel" te trekken, zo train je een korte stap.
Combineer beide en " mijn paard kan niet stappen".
Jasmijn159 schreef:Als je galop en je stuur niet bevestigd zijn, is het voor wedstrijden nog te vroeg.
Sanano schreef:koend schreef:Ik ga niet echt akkorod met de soms gehoorde uitspraak: "De stap kan je niet verbeteren, enkel verknoeien."
Door veel buiten te stappen, door ALTIJD een actieve stap te eisen, door ook in stap te schakelen en zijgangen te rijden, kan je de stap wel degelijk trainen. Maar net zoals bij de andere gangen moet je soms lang volharden eer je verbetering ziet. Je moet er evenveel tijd en energie in steken.
Maar veel ruiters gebruiken de stap alleen maar als uitblaastussendoortje. Ja dan train je natuurlijk een luie stap.
Anderen hinderen hun paard bij de stap door het hoofd "aan de teugel" te trekken, zo train je een korte stap.
Niet helemaal mee eens wij hebben er alles aangedaan maar nooit een goede gang geworden.
koend schreef:Ik ga niet echt akkorod met de soms gehoorde uitspraak: "De stap kan je niet verbeteren, enkel verknoeien."