Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Ach ik heb pas ook dressuurproefje gereden, allereerste keer en ja mijn AC lijn was zigzag
Had alsnog 61,96% dus best mooi voor een eerste keer met ook nog eens een jong paard.
Als alleen de AC lijn een probleem is zou ik me daar niet zo druk om maken.
Waidida schreef:Bedankt voor al jullie tips! Natuurlijk gaan er geen mirakels gebeuren tegen zondag maar alle trucjes zijn handig.
Ik ga ook echt proveren genieten zondag want, vehale gezichtsverlies, hangt er echt niks van af.
Ik denk dat ik maar een mantra moet doen, iets in de trend van: timing, rijden, lachen XD
Dan moet dat helemaal goed komen
Waidida schreef:Art_Ificious schreef:Ach ik heb pas ook dressuurproefje gereden, allereerste keer en ja mijn AC lijn was zigzag
Had alsnog 61,96% dus best mooi voor een eerste keer met ook nog eens een jong paard.
Als alleen de AC lijn een probleem is zou ik me daar niet zo druk om maken.
De AC lijn is niet het enige hoor haha. Maar de rest gaat hem vooral met spanning te maken hebben. Het is nogal een hittepetitje, dus als hij gewoon braaf zijn proefje loopt ben ik al heel gelukkig, prijzen zitten er zeker niet inmaar ik vind het gewoon leuk om te doen met hem, net omdat hij die extra uitdaging heeft. Aan een paard kiezen die alles toch allemaal braaf doet is niet veel aan voor mij, tenzij je dan een hoger niveau kan starten.
CharleyT schreef:SARINO schreef:Rechte lijnen rijden kan pas met een recht paard en rechte ruiter.
Bij je eerste wedstrijd hoeft het allemaal niet foutloos te zijn , dat verwacht de jury ook niet.
Probeer op tijd te wenden en juist zo min mogelijk te corrigeren anders wordt het nog rommeliger , voel dat je druk met benen gelijk is en je handen gelijke druk geven .
Thuis weer lekker doortrainen , vaak de binnenhoefslag meenemen en rechte lijnen worden dan steeds makkelijker.
Succes zondag en vergeet niet te genieten.
De jury weet toch niet dat het je eerste wedstrijd en ik wil het ook niet weten. Ik beoordeel iedereen gelijk.
Audesta schreef:Sinds onderstaande tips van mijn instructie rijd ik er ook wel eens 7's op ipv 5en![]()
Rijd de hoek bij a en de wendig als een halve volte halve baan, dat komt je buiging ten goede en dan op de ac lijn een klein beetje extra gas geven, dat voorkomt slingeren en valt bijna niet op recht van voren.
Waidida schreef:We hadden vandaag de laatste les, en hij was echt erg aangenaam. Ik heb meteen enkele van jullie tips gebruikt tijdens het inrijden en de AC lijn ging al een stuk beter!
Ik reed ook de hele les de kop en het voordeel is dat 1 van de lange zijdes geen omheining heeft omdat het een springbak is. Dat was dus ook goed voor het rechthouden.
Aan de voorbereiding zal het morgen dus niet liggen, hopen dat hij alles niet te spannend zal vinden en dat ik hem lekker ontspannen het proefje door kan sturen.
Rocamor schreef:Mijn eigen ervaring:
Ca 1 m voor A afwenden
Kijk ruim achter C naar een punt in de verte
Rij wat verruimd
MyWishMax schreef:Allemaal? Ongeacht niveau? Wat zonde. Ben blij dat dat hier vroeger al niet meer normaal was zodra je uit de beginnerslessen was.
Gelukkig mocht je voorop rijden dan, anders is het helemaal een shock naar een wedstrijd en proefje. Is het inrijden wel ieder voor zich met wedstrijd?
Waidida schreef:Even een update over de proef vandaag!
Laten we zeggen dat de AC lijnen het hoogtepunt waren van de proefik had hem tijdens het inrijden best fijn voor elkaar. Maar in de buitenpiste was hij bang van alle bakken met letters, de jurytent, en een grote plas in de hoek. Het meeste commentaar dat we kregen was dus ook: spanning.
Erg jammer en niet zoals ik gehoopt had, maar wel zoals verwacht. Het was jammer genoeg net iets te veel voor hem. Maar alsnog 60% gereden, dat is niet heel veel maar ik vind het wel fair gejureerd.
Onze lange zijdes gingen meteen wiebeltje naar binnen elke keer ik een letter passeerde haha