Zitles op JOKER is het de moeite waard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:59

wat ik mis op simulatoren is de golvende (roterende) beweging, meeste bewegen op en neer - zeg maar het staan/zit aanleren van licht rijden-. en niet van achter naar voor, (vaak ook holle rug en billen naar achteren) maar misschien komt dat goed als je meer lessen neemt!!

Zoekend op google/AI: paarden hebben een roterende voorwaartse beweiging
om het duidelijk te maken lees je o.a.:

De "golf" langs de wervelkolom:
De beweging van de rug lijkt meer op een golf die zich langs de wervelkolom voortbeweegt, waarbij de rug van links naar rechts en weer terug beweegt. (mij als het ware ophaald voor een nieuwe golf)
Laatst bijgewerkt door mce op 03-06-25 09:28, in het totaal 5 keer bewerkt

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 09:05

Het is zeker de moeite waard maar verwacht niet dat je in 1 keer het licht ziet.
Je komt vooral even jezelf tegen en kan niet je paard de schuld geven. Geef het een paar keer een kans.
Scheefheden/spierspanningen sluipen in je en hebben even tijd nodig om te veranderen.
Ik vind het heel fijn in combinatie met echte rijles en denk dat mijn paard mij heel dankbaar is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:19

Niet iedereen komt zichzelf tegen op een simulator hoor. Ik niet. Kan er ook niet echt wat mee. Is immers een stel veren verstopt onder plastic.
Elk echt paard loopt anders en dat mis je echt. Ook deduwende zit wordt aangeleerd is mijn ervaring. En je mist dus voorwaartse en zijwaartse beweging.
Recht zitten kan wel, maar dan blijkt het echte paard scheef. Dus leuk voor een keer, maar erg overrated.

MyWishMax

Re: Zitles op JOKER is het de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 12:02

Niet elke simulator is met veren. :+

Mensen zouden veel meer aandacht aan zichzelf moeten geven als ruiter maar dan naast het paard. Dat hoeft niet op deze manier, maar kan ook op andere manieren (zelfs beter) en dat is stuk beter voor het paard. Want ja, elk paard is scheef maar elk mens ook

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 12:28

MyWishMax schreef:
Niet elke simulator is met veren. :+

Mensen zouden veel meer aandacht aan zichzelf moeten geven als ruiter maar dan naast het paard. Dat hoeft niet op deze manier, maar kan ook op andere manieren (zelfs beter) en dat is stuk beter voor het paard. Want ja, elk paard is scheef maar elk mens ook

Daarom ben ik meer voorstander van de Racewoods. Nog steeds beperkingen, maar sensoren, meerdere disciplines, geen duwende zit.

DDDara

Re: Zitles op JOKER is het de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 07:53

Bedankt voor alle info.

Volgens mij is de uitkomst van wat hier voornamelijk wordt gezegd dat het leuk is om een keer te doen, maar dat veel mensen er niet echt baat bij hebben.
Met enkele reacties waarbij mensen er echt van geleerd hebben of er juist iets door hebben moeten afleren.

Voor 40 euro voor een half uur en dan ook nog een half uur reistijd heen en terug, denk ik dat ik het niet de moeite waard vind. Misschien dat als er op de dag zelf nog een plekje over is en ik niet iets beters te doen heb ik dan als nog ga maar ik ga me niet weken van te voren opgeven.

Ik denk dat ik meer interesse heb ik Otto als ik jullie verhalen zo lees.
Of misschien gewoon een zitles ergens op een manege.

Heel erg bedankt voor de info.