Yoyeux Coeurs nog eens aan het werk.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:44

Phew heftig Ayasha, was dat botfragment dan een soort artrose? Respect dat je wel gewoon door bent blijven rijden.

En gefeliciteerd met jullie debuut! Het ziet er goed uit, je kunt inderdaad wel zien dat hij (of jij) wat gespannen bent maar dat lijkt me normaal. Het is misschien wel mooi als zijn sokken geknipt worde, staat wat chiquer. :D

Jessix

Re: Yoyeux Coeurs nog eens aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:16

Leuk jullie eerste wedstrijd en wat sta jij ook daar weer fijn in! Dat er nog vele mogen volgen en ze je een glimlach op je gezicht mogen brengen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:26

Hihi, ik vind dat buiten de baan gaan wel een grappig gezicht. :D
Wel fijn dat je het grootste gedeelte van de proef er op had zitten voor de ervaring.

Ja je ziet de spanning, maar wat hebben jullie beide dit enorm knap gedaan. :j
Je rijd toch een hele proef (of ja bijna dan) gewoon het gevraagde.
Nee niet soepeltjes, maar je komt wel rond zonder enorm opzij springen oid.
Echt knap.

En wat is het toch een enorm gaaf dier om te zien.

Getup

Re: Yoyeux Coeurs nog eens aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:04

Net het filmpje gekeken. Vind het echt een mooi en fijn bewegend paard. En voor de eerste keer deden jullie het erg goed. Je rijdt m ook goed en rustig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:03

Elisa2 schreef:
Phew heftig Ayasha, was dat botfragment dan een soort artrose? Respect dat je wel gewoon door bent blijven rijden.

En gefeliciteerd met jullie debuut! Het ziet er goed uit, je kunt inderdaad wel zien dat hij (of jij) wat gespannen bent maar dat lijkt me normaal. Het is misschien wel mooi als zijn sokken geknipt worde, staat wat chiquer. :D

Ik heb avasculaire necrose in al mijn gewrichten. Oorzaak daarvan blijft vaak onbekend gezien ik aan geen van de risico factoren doe. Het is eerst ontdekt in de enkels, toen hebben ze de heupen gedaan en die waren ook stuk. Dus toen wilde ze weten hoe ver het zat en knieën, polsen, ellebogen en schouders waren ook aangetast. Er was ook een vergroeiing van mijn L5 met S1. Op die hoogte heeft er zich een soort ehm ‘gewricht’ gevormd tussen mijn bekken en mijn wervel. :+ (het is geen echt gewricht natuurlijk maar heeft dezelfde ‘opbouw’ als een gewricht).
Toen de MRI waarop dat zichtbaar was gemaakt werd was er nog actieve ontsteking rond de wervels dus hoe dat nu uit ziet weet ik niet.
Dus mijn lijf is eigenlijk constant een beetje zoeken hoe te compenseren zonder het erger te maken en soms (gisteren na de wedstrijd bv) moet ik gewoon gaan zitten omdat ik niet overeind kan blijven. Dan moet de wereld even wachten. :=

De sokken zijn een tweetal maanden geleden al eens wat bij geknipt. _O- geen ide van waar hij die gehaald heeft want noch Rêve noch Cassanova hebben het zo fel. :=
Ik laat mijn man het meestal doen omdat die iets handiger is met toiletteren. Wil ze niet volledig af omdat hij veel buiten loopt maar ze moeten idd wel een beetje getemd worden weer. :))

Ik was gespannen met het begin van het losrijden. Eenmaal in de ring viel het voor mij mee maar was hij in de war dat de paarden van de losrij ring niet mee kwamen. :+ dus toen was hij even gespannen maar al bij al was hij heel stoer. :j had ik net iets sneller gereageerd dan had ik hem ook in de ring gehouden maar was gewoon net 1 pas te laat. :=

Jessix schreef:
Leuk jullie eerste wedstrijd en wat sta jij ook daar weer fijn in! Dat er nog vele mogen volgen en ze je een glimlach op je gezicht mogen brengen.

Wedstrijd = africhting. Hij is jong en doet zijn best. :D vrienden die kwamen hadden een klein visnetje mee om een van ons twee te vangen als hij niet remde in galop. _O- ik wil natuurlijk graag góed wedstrijd rijden maar het moet ook leuk zijn. Ook voor de paarden. Hij is over het hekje gegaan maar ook meteen weer binnen gegaan. Dat heeft ie gewoon heel braaf gedaan ondanks zijn spanning. :+: foutje bedankt en door. :))
Vandaag is ie knuffel-pony. _O- hij is aan het verwerken. :(:)

Hopelijk is Reve bezig aan een volle broer/zus. :j

DuoPenotti schreef:
Hihi, ik vind dat buiten de baan gaan wel een grappig gezicht. :D
Wel fijn dat je het grootste gedeelte van de proef er op had zitten voor de ervaring.

Ja je ziet de spanning, maar wat hebben jullie beide dit enorm knap gedaan. :j
Je rijd toch een hele proef (of ja bijna dan) gewoon het gevraagde.
Nee niet soepeltjes, maar je komt wel rond zonder enorm opzij springen oid.
Echt knap.

En wat is het toch een enorm gaaf dier om te zien.

Ik baalde even dat het net op het einde gebeurde natuurlijk zeker gezien zijn punten echt niet verkeerd waren. :+ maar manlief (die jumping reed vroeger) zei: ‘ach hij heeft een balk ipv een weigering. Das goed voor een 1e wedstrijd.’
En die houd ik er in vanaf nu. :D
Het is ook dat ik er niet aan wil gaan sleuren in de proef tenzij hij natuurlijk echt een loopje met me neemt. Had ik hem wat strenger kunnen rijden? Wellicht… maar ik heb liever dat hij zelf zijn ontspanning vindt. We hebben tijd.

Elke keer als ik mijn man met hem zie lopen denk ik: ‘dat paard is dus echt van mij…. :+:

Getup schreef:
Net het filmpje gekeken. Vind het echt een mooi en fijn bewegend paard. En voor de eerste keer deden jullie het erg goed. Je rijdt m ook goed en rustig.

Hij kan ruimer bewegen als hij zijn rug meer loslaat. Het is een heel functioneel braaf dier. Hij zit goed in elkaar en is leergierig. Oersterke gelijke hoeven. Wie weet kan hij volgend jaar nakomelingen maken. :D

Thuis en op les of verplaatsing is hij eigenlijk de braafste die ik al gehad heb. Op les wandel ik met hem rond voor ik op stap (vind het fijner om even onbelast met ze te stappen als ze op de camion gestaan hebben.). Dat kon met Rêve niet zelfs niet met de hengstenketting er om heen. :=

Thuis is hij helemaal de rust zelve. :+ zo rustig heb ik Rêve nooit kunnen botstelen. Zelfs Sam niet eigenlijk. :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:03

Ahja voor zo,n eerste wedstrijd hebben jullie het toch keurig gedaan?

Avasculaire necrose moest ik even opzoeken, nooit van gehoord. Maar daar ben je dan mooi klaar mee zeg. Grote kans dat het dus vaker pijnlijke situaties gaat opleveren. :knuffel:

Haha ja die sokken vielen me echt op, hij is zo chique en dan die sokken er bij haha.