Dressuur!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

truelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:00

de 4e foto is echt een *kwijl* foto!!
moet je laten uit vergroten
die andere vind ik een beetje een lompe fjord, maar heb het ook niet zo op dat ras.

gr claudia

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:02

LuvdaTossa schreef:
Haha die laatste foto vind ik grappig. Wat probeerde je uit te leggen *niet nieuwsgierig ofzo* Lachen

Hahaha, he getsie Knipoog.
Leuke foto's hoor, het lijkt net of jullie in de sneeuw rijden met die lichte bak!

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:02

truelove schreef:
een lompe fjord

Denk dat je hier geen vrienden mee maakt Scheve mond
Schijnheilig

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:06

irish_lady"]
[quote="Ullwinn schreef:
Marga werd met Pelham gereden, maar die zat op het bovenste gaatje, dus heeft feitelijk dezelfde werking als het bit van Ullwinn.

Even een kleine correctie! Zelfs alleen op het bovenste gaatje, dan nog geeft deze een hefboomwerking!
[/quote]

Onzin! Als je teugels aan de bitring vastzitten, dan heeft hij niets om de hefboomwerking op uit te voeren. Probeer het maar eens uit.

Gave Fjord hoor, je hebt hem goed aan het lopen. Je dekje vind ik ook leuk.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:11

Ullwinn is leuk en die loopt ook wel netjes
Wat me alleen opviel is dat jou laarzen wel erg kort zijn. Vind je dat niet onhandig?

truelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:05

truelove schreef:
die andere vind ik een beetje een lompe fjord, maar heb het ook niet zo op dat ras.

gr claudia

bedoel ik niet negatief, paard kan best lief zijn, maar hij is gewoon wat lomp.

En dan in de zin van zwaargebouwd, niet mijn type paard.
Gewoon eigen mening

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:22

Die Ullwinn weet wel hoe zijn zijn achterbenen moet gebruiken zeg! Super hoor! Inderdaad een dressuurfjord Haha!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:44

ik wil even mededelen dat ik me volledig aansluit bij irish_lady. Ook mijn eerste indruk was dat er geen ontspanning was en volgens mij lopen ze op veel fotos ook te diep

jackim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:16

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:17

Taaclover schreef:
Waarom moet iedereen op Bokt toch altijd zo zeuren over het rijden van andere mensen.
Fjorden zijn nou eenmaal niet de makkelijkste beesten dus ze moet toch zelf weten wat voor bit ze er in doet!!!!!!!!!
Als ze gewoon rustig doen met hun handen is er helemaal niets aan de hand!!
Altijd dat gezeur over andermans paard terwijl geen van jullie er ooit eens opgezeten heeft.
Het is gewoon niet leuk meer om foto´s te plaatsen op Bokt. Altijd is er wel iemand die wat te zeuren heeft en de rest hobbelt er als een stel meelopers achteraan om vervolgens het verhaal nog erger te maken.
Als ik foto´s plaats dan kijk ik er eerst honderd keer naar of alles echt wel goed is. Op fjordenwereld kan je ze zo neerzetten. Daar zet iedereen zijn EIGEN mening neer en is het niet zoals hier.
Ulwinn loopt gewoon hartstikke goed op deze foto´s, echt klasse. Marga heeft inderdaad wat spanning maar daar wordt aan gewerkt. Verder zie ik niets schokkends.

ik ga helemaal met je mee!Ninla [fjord] van mij is ook niet 1 van de makkelijkste en soms rijd ik met thiedeman en gebruik hem met goede begeleiding en dan nog gaan er mensen over zeiken!ze weten niet hoe ze te rijden is!
maar het is een coole fjord hoor en hij loopt netjes hoor!! OK dan!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:39

Ik ben het absoluut niet eens met de meningen van de meeste mensen hier over een pelham bit!!!! Boos! Mijn paard (Jallist, KWPNer) kan heel moeilijk ontspannen met een normale trens. Een dubbel gebroken ging al iets beter maar dan kwam ze ook pas na een uur in de ontspanning te lopen en dan was ik alweer bijna klaar met rijden. Maar zelfs als ze in de ontspanning liep liep ze nog steeds heel erg op haar voorhand en deden de achterbenen eigenlijk helemaal niets. Ik rij nu 2 weken met een pelham bit en ze gaat ipv in een uur nu al na een kwartier ontspannen en het bit aannemen en ze loopt veel meer op haar achterhand en begint ook al behoorlijk spieren te ontwikkelen daar. Ook zie je vaak paarden met een 'holle rug' en daar kunnen ze nooit goed mee de achterhand gebruiken en niet optimaal ontspannen. Ons paard had daar ook last van en komt nu om verschillende redenen bij de fysio therapeut en die zei dat Jallists rug in vergelijking met haar bezoek vorige maand al stukken beter is geworden (door die pelham dus!!!!) Dus een pelham is echt niet slecht als je er maar heel rustig mee rijdt en er niet aan gaat lopen trekken of sjorren als het paard het niet gelijk aanneemt!!!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:02

Jallist schreef:
Dus een pelham is echt niet slecht als je er maar heel rustig mee rijdt en er niet aan gaat lopen trekken of sjorren als het paard het niet gelijk aanneemt!!!!

Idd, in het boek "Verlichte rijkunst" staat de werking van de pelham ook heel duidelijk omschreven in de positieve zin. Ik vind wel dat je een pelham met dubbele teugel moet rijden en niet met pelham riempje. De manier waarop de topicstarter met het bit rijdt kan helemaal geen kwaad, het heeft op deze manier dezelfde werking als een trens, doordat ze niet van de hefboomwerking gebruik maakt.

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:52

Ja dat boek heb ik ook, geweldig boek!! Ik rij zelf wel met een pelhamriempje maar misschien zijn dubbele teugels idd beter, daar kan ik niet over oordelen want ik weet niet hoe het is. Lijkt me wel onhandig, 2 paar teugels in je handen, maar misschien iets waar je aan moet wennen.

Annetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:11

iwayalover schreef:
Ullwinn is leuk en die loopt ook wel netjes
Wat me alleen opviel is dat jou laarzen wel erg kort zijn. Vind je dat niet onhandig?

Nou, het is niet zozeer dat mijn laarzen kort zijn, eerder dat mijn benen lang zijn! Haha! Ik heb al veel laarzen gepast, maar deze laars was nog de langste. Ik ik moet ook zeker geen grotere maat hebben, want ze zakken onder het rijden al bijna af! Het is idd onhandig, maar ik heb iets nieuws ondekt: beenwarmers! Knipoog Dan blijven ze veel beter zitten.

Annetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:13

jackim schreef:
Mooie paardjes, voor een fjord kan Ullwin zeker goed lopen OK dan!
Maar ff offtopic, het dekje op deze foto:
Afbeelding

Is dat dit dekje(in het zwart):

http://divoza.com/shop/a.visit/405b6465 ... /07446&2D1

Vind hem namelijk wel erg mooi, en aangezien ik bijna jarig ben....... Bloos

Ik geloof het wel, maar dat moet je eigenlijk aan Claudia vragen...
En eh...wanneer ben je jarig? (als ik vragen mag) ik ben namelijk ook bijna jarig! Lachen

jackim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:16

Annetjuh schreef:
Ik geloof het wel, maar dat moet je eigenlijk aan Claudia vragen...
En eh...wanneer ben je jarig? (als ik vragen mag) ik ben namelijk ook bijna jarig! Lachen

Vrijdag word ik 15 Lachen Weet nu zeker dat ik het dekje wil, zit alleen te twijfelen tussen de bordeaux of de zwarte Bloos

Annetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:02

Tja, ligt er aan wat voor kleur je paard heeft he? Als je bv. al zwarte bandages hebt zou ik voor de zwarte gaan. Maar bordeaux is wat vrolijker.

Ik ben trouwens in april pas jarig. Wordt ook 15! Lachen En uh...gefeliciteerd alvast he?

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 20:40

Jeetje jeetje, ik schaam me dood, heb een heel eind van mijn eigen topic gemist... Bloos

Zal nog maar wat reactie geven Lachen

Het dekje is een groene van BR, kleur vertekend een beetje op de foto's.

Er was een reactie over dat Marga een lompe Fjord zou zijn... Nu wil ik diegene die dat denkt vragen om ook even mn andere topics te bekijken. Marga is absoluut niet lomp. Alleen zijn dit momentopnames (wat elke foto is) en loopt ze hier nu eenmaal niet op haar netst.

Verder rijd ik Marga nu met een dubbel gebroken Aurigan trens en het gaat heel goed. Eerder werd ze daar ook al mee gereden, maar ze ging er op een gegeven moemnt tegen in protest (hoofd extreem hoog houden, helemaal niets wilen ontspannen, wegrennen, hoofd schuin houden enz enz) Maar dat gaat nu dus heel goed en voorlopig rijden we haar op dit bit.

Verder wil ik Kelly nogmaals maar even bedanken, voor haar morele steun Knipoog

Ik ben nog altijd van mening dat een Pelham bit best kan, zo lang de ruiter zijn handen maar netjes stil houdt. Niet ieder paard is even makkelijk of even goed ingereden in het verleden. Die van mij is allebei niet, maar daar werken we nu hard aan...

truelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:03

is de bak niet erg zwaar...

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:18

ze kunnen super mooi lopen zeg, vooral Ulwin
Dat dekje heb ik ook, staat er ook super bij

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 14:34

truelove schreef:
is de bak niet erg zwaar...

De bak is inderdaad wat aan de zware kant. Maar het is niet zo dat ie té zwaar is om in te rijden, als het heeft geregend, rijdt het al veel beter! De paarden zijn er nu ook aan gewend geraakt.

_Shadowfax_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:35

stoer paardje, loopt ook mooi!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 14:40

_Shadowfax_ schreef:
stoer paardje, loopt ook mooi!

Uhm... het zijn er 2 Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:03

jacqueline schreef:
Mooie foto's zeg.
Vooral Ullwinn is echt gaaf
Ik heb ook 2 fjorden en de een is ook cool in de kop terwijl hij pas 3 jaar is en de andere is ook een hele stresserige fjord Verdrietig .
Maar jou fjord loopt echt super zeg OK dan!

Ik heb 3 fjorden, 2 zijn ook heel koel in hun hoofd maar ik heb er 1 en dat is ook echt een stresskip,overal bang voor gelukkig gaat het steeds beter en gaat hij ook steeds beter lopen.

Maar........leuke fjorden!!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:06

truelove"]
[quote="truelove schreef:

gr claudia

bedoel ik niet negatief, paard kan best lief zijn, maar hij is gewoon wat lomp.

En dan in de zin van zwaargebouwd, niet mijn type paard.
Gewoon eigen mening
[/quote]
Ik persoonlijk vind Marga het leukst, ik denk dat de andere beter kan lopen, alleen vind ik dat op foto's moeilijk te zien.
Maar.......ik vind fjorden helemaal top, en helemaal fjorden die mooi dressuur lopen.