Een beetje springen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:36

ik vroeg me ook al af wat dat meisje op die derde foto aan het doen was?

leuke fjordjes Lachen

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:12

vind het wel leuke fotows
en trek maar nix van je beenligging aan ze horen ook niet zo te liggen maar kijk maar is naar die top springruiters die hebben hun bene ook 4 van de 5 keer niet op de goede plek liggen hoor.

maar je benen kunne wel iets naar voren.
springt goed je fjord

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:21

die beenligging is idd niet juist,
maar ik vind dat ze voor de rest toch een veel betere houding heeft als de gemiddelde bokker die foto's plaatst!
ze kijkt keurig recht naar voren, haar handen zijn heel erg netjes naar voren geplaatst
oftewel, ze belemmerd het paard absoluut niet in de sprong
wat haar zit zo raar maakt, is denk ik eerder de techniek van de pony... hij basculeerd erg weinig, heeft dus weinig ruggebruik, wat het voor veel ruiters moeilijk maakt om een geode verlichte zit aan te nemen
ze gaat nu in de verlichte zit staan zoals dat nodig is op een dikke oxer van 1.40 hoog
dus oftewel, meer op gevoel gaan springen, doe je ogen eens dicht als je een lijntje springt
probeer minder te gaan staan in de beugels, blijf dichter bij het zadel en alleen de hoek in je heup verkleinen, dat is op zo'n laag sprongetje meer als zat !
ook zat ik te denken dat het heel goed aan het zadel kan liggen, volgensmij mist hij te weinig wrong achter de knie
een goed springzadel heeft en voor en achter voldoende kniewrong, zonder het been helemaal op te sluiten Knipoog
dus al met al ben ik van mening dat het meisje nog lang niet zo verkeerd springt!

dus , beugels idd korter doen ! evt een ander zadel met meer wrong. en niet rijden alsof er een oxer van 1.40 staat Knipoog

Annetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:59

keej dan! Lachen kijk dat is nog eens commentaar waar ik wat aan heb. Niet alleen maar: je springt lelijk ofzo.

En uh...zo'n pieplaagsprongetje was het nou ook weer niet. (1 meter)

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:03

leuke fotos hoor! en leuk fjordje Haha!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:12

Ik vind het er best leuk uitzien, hoor.
Je springhouding valt ook wel mee! Ik weet niet waar ze last van hebben vandaag, maar het enige "slechte" dat is je beenligging.
Op de laatste foto is het al een heel stuk beter.

Je geeft je paardje tenminste de ruimte qua teugels, zodat ze haar hals kan strekken tijdens de sprong. Het ziet er helemaal NIET slecht uit, hoor, laar ze maar L-ullen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:14

Heinekengirl schreef:
Ik vind het er best leuk uitzien, hoor.
Je springhouding valt ook wel mee! Ik weet niet waar ze last van hebben vandaag, maar het enige "slechte" dat is je beenligging.
Op de laatste foto is het al een heel stuk beter.

Je geeft je paardje tenminste de ruimte qua teugels, zodat ze haar hals kan strekken tijdens de sprong. Het ziet er helemaal NIET slecht uit, hoor, laar ze maar L-ullen!

idd !

ik vind het ook niet bar-slecht hoor
het enige is die beenligging, wat IMO heel goed aan het zadel kan liggen
ze geeft m idd prima de ruimte ! OK dan!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:10

lief paardje Haha!
echt waar en mooi fotos
toppie!!! *LOL* Cheese!

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:42

Ik ben het eens met al he commetaar hier! Maar is het niet beter om een grondbalk te gebruiken? Verder leuk Fjordje!

Annetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:29

Hebben we niet. Ze hebben bij die bak sowieso geen echt springmateriaal. Alleen maar deze buis. Maar Marga springt evengoed hoor!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:35

Inderdaad is er op de beenligging wel wat aan te merken bij je bijrijdster. Lachen Maar goed, met de beugels korter ziet het er al een stuk beter uit. Leuke paardjes trouwens!

jackim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:00

ooooooowwwww Schijnheilig Weer dat mooie dekje Bloos Bloos (zie je vorige topic Knipoog )
Maar natuurlijk is je fjord ook erg mooi Haha! , Heb eigenlijk nog nooit een fjord zien springen. Maar vind dat deze het leuk kan

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 20:23

Zo, ik had mn eigen topic al een tijdje niet meer gevolgd, blijkt dat ik nog heel wat gemist heb Bloos Ik kan ook wel antwoord geven op een aantal dingen, zoals over het zadel. Het is geen springzadel, maar een veelzijdigheid richting dressuur. Ik spring zelf niet zo vaak, dus zou ze het met dit zadel moeten doen. Het ontbreekt helaas aan geld om nog een 3e zadel erbij te nemen.

Verder is er weinig springmateriaal waar wij rijden. Alleen 4 staanders. Maar daar gaat wat aan gebeuren, want ik ga denk ik zelf een paar balken kopen, zodat wij daar kunnen springen (als dank dat we de bak mogen gebruiken)

Verder springt Annette niet zo vaak met mijn pony, maar spingt mijn pony zelf ook niet zo vaak. De laatste tijd doen we dat steeds meer. (er is immers niet zo veel materiaal om mee te oefenen) Ik heb zelf wel les op een manege, maar daar mag ik nooit hoger dan 40 cm of zo, want ik ben geen springruiter en ik heb geen springpaard (of iig geen paard dat kan springen) (is hun mening! Scheve mond )

Verder vind ik het heel leuk om te lezen dat er mensen op Bokt zijn die mijn Fjordjes (en Annette's verzorgfjordjes natuurlijk) zo leuk vinden! OK dan!

Twilight_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:25

Hey Annette! leuke foto's hoor

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:23

Hmm ik vind de foto's prima! *LOL* ik vind het een beetje vervelend als mensen diepzinnige commentaar gaan lopen geven, ik wil hun wel eens zien springen op een fjord. Haha!
btw.
geen commentaar op de mensen die het doen, want die laat ik in hun waarde. maar je komt van die mensen tegen hier, die op elke topic wel iets aan te merken hebben. Beetje bet weterig. vervelend, als iemand trost is op zijn of haar foto's Knipoog

gr.
naomi

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 14:54

Bashuk schreef:
Hmm ik vind de foto's prima! *LOL* ik vind het een beetje vervelend als mensen diepzinnige commentaar gaan lopen geven, ik wil hun wel eens zien springen op een fjord. Haha!
btw.
geen commentaar op de mensen die het doen, want die laat ik in hun waarde. maar je komt van die mensen tegen hier, die op elke topic wel iets aan te merken hebben. Beetje bet weterig. vervelend, als iemand trost is op zijn of haar foto's Knipoog

gr.
naomi

Ik heb op zich niet zo veel moeite met commentaar, maar dan wel graag met goede argumenten en/of met oplossingen voor het probleem wat mensen (denken) te zien. Maar als ik een uitleg geef over de reden waarom iets zo is, moet dat maar gewoon worden aangenomen Lachen

Ik had zelf ook wel door dat haar beugels te lang waren, maar zij is dat niet veel anders gewend. Zo vaak springt ze niet zo hoog. Op de laatste foto heeft ze ze al een heel eind korter gedaan en daar gaat haar houding gelijk een heel stuk van vooruit! *LOL*

En die mensen die altijd wat te zeuren hebben, die zijn er altijd... De beste stuurlui staan aan wal! (vinden ze zelf vaak)

_Shadowfax_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:58

stoere fjord! springt leuk!

Annetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:21

Twilight_U schreef:
Hey Annette! leuke foto's hoor

Dankje! Lachen En uh...veel succes 10 april he?
OK dan!