Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alenthe05 schreef:Ik start met mijn volle PRE in het Z2, heb nog maar 1x Z2 gestart en gewoon beoordeeld zoals het was. Had een hoop 7ens maar ook 4en ed. Heb niet het idee dat ik benadeeld word. Krijg alleen soms stomme reacties van zn benen... Hij maait iets. Hij heet een slechte stap en een mega galop en word daar dan ook op beoordeeld. Het is alleen al een sport voor mij om hem in de ontspanning te houden tijdens mn proeven....
sallinara schreef:Femke_Tweety schreef:Een jurylid beoordeelt wat hij of zij ziet.
Is je paard goed aan de hulpen, mooi in balans, linksom en rechtsom soepel en er is geen protest te zien,
Dan scoor je met ieder paard goed.
Zorg daar dus voor..
ah oke. Het valt mij vaak op dat ik weinig tot geen valkjes in de dressuur zie
Dorine92 schreef:Aan het eind van het jaar heeft iedereen gekregen wat hij verdiend heeft. Soms krijg je een keer te veel, soms een keer te weinig, maar je kunt nooit elke wedstrijd pech hebben. Er zijn juryleden die het extra knap vinden met een ander ras, en daardoor te hoog punten. Er zijn juryleden die het helemaal ruk vinden en te laag punten. En er zijn hele goede juryleden die gewoon elke combinatie precies geven wat ze verdienen. Maar al met al na een jaar wedstrijden rijden mag je niet klagen, welk ras je ook hebt. Je bent dan inmiddels door meerdere juryleden beoordeeld.
prugelpiet schreef:ohja bij ons in België (althans de Kempische régionale) is dat niet. Je mag gewoon starten in de hoogte die je zelf wil.Je hebt bij het springen in de BB en de B wel gewoon stijlpunten te rijden. Nu word daar vaak niet zo heel streng op beoordeeld, maar technisch gezien kan je dus foutloos rondrijden en geen winstpunt halen.