Tuurlijk gebeurd het wel eens maar ik beloon dat niet en ik ga direct goed nadenken over waar het is mis gegaan in de basis voorwaarden. Ieder paard moet in een keer kunnen wisselen als je de beste omstandigheden creëert. En tevreden zijn met achter na springen in de begin fase kan echt een hele taaie worden. Bij paarden die handig in het lijf zijn is op jonge leeftijd een simpele wissel zo aangeleerd en dan kun je door training deze zeker verbeteren (groter, meer van de grond, meer door het lijf etc etc) en je hebt paarden die eigenlijk al deze voorwaarden van nature al bezitten maar daardoor weer pas later een wissel kunnen gaan springen omdat die bijv eerst een veel beter rijtechnisch balans moeten krijgen en als ze de wissel dan eenmaal springen is het ook gelijk een hele mooie. En dan heb je nog allerlei paarden die er tussen vallen, ieder paard verdient weer een andere aanpak maar voor mij is achter na springen in de aanleerfase iets waar ik niet mee verder ga. Dan maar weer terug naar de basis voorwaarden.
Maar leuk om zo verschillende meningen en aanpakken te lezen!