Leeftijd van de ruiter in de baan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:40

Gewoon stoppen met tellen...
Als je er plezier in hebt gewoon starten.
Ik heb een paard van 1.70 dus mij zie je niet in de dressuurring. Er zijn andere disciplines waar we allebei blij van worden. Daar staan hindernissen.... vooral in het bos is dat geweldig. Maar in de springring hebben we een goed compromis. Hij doet of er 1.30 staat en ik geef maximaal 1.10 op. Komen we altijd aan de overkant en bij gekluns van mij kan hij het altijd recht trekken.

Tijn8

Re: Leeftijd van de ruiter in de baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:14

Mij vind je ook zo nu en dan op een wedstrijd. Heb een 9 jarige zelf opgeleide merrie van 1.65.
Wij doen wat cross wedstrijden en soms een dressuurwedstrijd. Het plan is om deze winter de Z1 uit te rijden. Oja ik ben 51.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:26

Telt met 56 F-proefjes rijden ook? Ondertussen bij de F8

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:35

Stipje erbij dit topic. Ik rijd op dit moment niet meer, maar wil het wel weer oppakken.
Ik ben gestopt toen we aan de sportpaarden begonnen voor mijn dochter; steeds weer jonge paarden en op dat kaliber en jong ga ik mn leven niet meer wagen.
In de loop van de tijd ook teveel aangekomen ivm medicatie en ik moet nu echt wel 20 kilo afvallen wil ik me weer comfortabel op een paard voelen. De afgelopen maand ben ik daar toch echt weer serieus mee gestart en de eerste 5kg zijn eraf. Nu hangt het een beetje op zo'n grens dus doorzetten geblazen.
En dan... wil wel weer graag opstappen met ultiem doel dan ook weer eens te starten. Tegen die tijd zal ik dan 63 zijn. Dus ik ga voorlopig even lekker met jullie meekijken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 19:38

Marie111 schreef:
Telt met 56 F-proefjes rijden ook? Ondertussen bij de F8

Natuurlijk

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:40

Knap Babootje, en inderdaad domweg doorzetten als je op zo'n drempel hangt. Ik ben inmiddels 22 kg kwijt, dat is zo'n verademing ondanks de rest van mn klachten. Rijden zal ik denk ik nooit meer kunnen. Een paar weken geleden geprobeerd om een rondje te stappen op mijn jonge merrie, maar daarna kon ik een week amper lopen. Daarom des te blijer dat we nu het mennen hebben ontdekt.

Heb je al een paard waar je het mee wilt gaan doen?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:53

Ik ben 50 jaar en ik start mijn 4-jarige KWPN-er van 1.72 in het L1.
Al is hij nu geblesseerd.
Hopelijk kunnen we binnenkort weer rijden.

Mijn vriend is 49 jaar, rijdt nog niet zo heel lang en start volgende week zondag zijn 2e onderlinge wedstrijd in de B met zijn 4-jarige KWPN-er van 1.67.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:57

Toen het springpaard van mijn buurman plots niet meer wou springen, is zijn vrouw, na 30 jaar niet rijden, recreatief beginnen rijden met hem. Nu lest ze vaak dressuurmatig en sinds enkele jaren gaan ze op wedstrijd (dressuur). Ik denk dat ze haar eerste wedstrijd reed rond haar 50ste, moet nu een 5tal jaar geleden zijn.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:09

Ik ben een fossiel van 57 en heb een jong paard, spring-gefokte KWPNner. We zijn nu zeker nog niet wedstrijdklaar maar de bedoeling is in 2025 de dressuurring en de springring in te gaan...en als alles meewerkt een oefencrossje. ik zet dus ook een stipje voor als het zo ver is.

karibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:42

Ik ben 65 en ga mijn gelderse ruin van 20 weer uitbrengen in de de M2. Door Corona is de klad gekomen. Ik reed altijd een paar wedstrijden per jaar.

Nu is het doel starten in de Z1. Daarnaast rijd ik een jong paard in. Wellicht breng ik die ook nog uit. Ik rijd nu alleen nog maar dressuur. Springen doe alleen thuis over een paar in-uitjes

Vervelendste van wedstrijden rijden: het toiletten.

karibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:44

Ik ben 65 en ga mijn gelderse ruin van 20 weer uitbrengen in de de M2. Door Corona is de klad gekomen. Ik reed altijd een paar wedstrijden per jaar.

Nu is het doel starten in de Z1. Daarnaast rijd ik een jong paard in. Wellicht breng ik die ook nog uit. Ik rijd nu alleen nog maar dressuur. Springen doe alleen thuis over een paar in uitjes

Vervelendste van wedstrijden rijden: het toiletteren.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:56

Wat een leuk topic!! Ik ben 54 jaar en net weer een jong paard erbij gekocht met als doel ook weer starten. Ik voel me totaal niet ouder op wedstrijd dan de anderen. Grinnik mijn man zegt altijd wel dat ik ongeveer de oudste ben. Ik voel dat niet, dus rij lekker door!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:50

Leuk, allemaal dubbel-twintig-en-meer-mensen! En ook veel met jonge paarden :)
Ik heb twee veulens, een zelfgefokt en een aangekocht, en hoop over 3 jaar met (een van) deze jonkies aan de slag te gaan.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:25

56 Hier. Tot een ci 8 jaar geleden nog wel dressuur wedstrijden gereden ( t/m de M1 gekomen)
Huidige missie: Ooit nog eens een springwedstrijdje starten ( al zou het maar in een 80 cm rubriek zijn)

De eerste oefencross ( zeeeeer bescheiden 40/60 cm) hebben we in ieder geval al achter de rug. Stiekeme droom is ooit een echte B cross te rijden... ( maar kuch... geen idee of ik dat ooit echt ga durven)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:29

Rocamor schreef:
120 punten
156 punten
Hele punten ipv halve
Doordrukvellen...

Nooit punt pony gereden, dus daar kan ik niet over meepraten, maar destijds mocht je geloof ik enkel met een E-pony tussen de paarden?

Sterker nog, ZZL mocht alleen met paarden groter dan 1.60 m.

Ik was altijd de jongste op wedstrijden. Ik reed met 13 jaar al bij de paarden.
Ik vermoed dat als ik ooit weer zou gaan starten ik nu de oudste zou zijn. :')
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 10-11-24 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:30

Rij vanaf mijn 11de maar wedstrijden rijden is helemaal nieuw voor mij en nu maak ik op mijn 47ste mijn meisjesdroom waar en ga zo nu en dan op wedstrijd. *D

Voorlopig hou ik het bij dressuur want ik durf niet alles meer zoals vroeger. Ik zeg altijd: ik zou het wel heel graag weer willen durven dus wie weet of ik ooit nog eens een springwedstrijdje pak. Mijn paard is springgefokt en doet dat ook graag.

Ik vind tot dusver de dressuur al lastig genoeg als ik eerlijk ben :D

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:12

Ik heb juist het idee dat er meer wat oudere mensen een (jong) paard kopen .Hardstikke leuk om zo sportief bezig te zijn !

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:32

Wij hebben nog 2 3-jarige klaar staan die nog beleerd moeten worden. Dat laten we doen, daar begin ik niet meer aan.
Daarna moeten er 2 verkocht worden, want 5 paarden is me teveel.
Ieder 1 paard en dan hebben we mijn pensionado van 28 nog.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:33

Iedereen die zich hier een oude sok noemt... Hebben jullie gekeken hoe oud o.a. Edward Gal, Hans-Peter Minderhoud, Adelinde Cornelissen en Imke Schellekens-Bartels zijn? Oh en Mary Hanna was met 69 jaar de oudste Olympische deelnemer. Zij is dressuur amazone. De twee opvolgende oudste deelnemers waren 61 en 59 jaar oud en deden ook mee in de paardensport.

Je bent zo oud als je jezelf voelt :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 23:37

mavantos schreef:
Iedereen die zich hier een oude sok noemt... Hebben jullie gekeken hoe oud o.a. Edward Gal, Hans-Peter Minderhoud, Adelinde Cornelissen en Imke Schellekens-Bartels zijn? Oh en Mary Hanna was met 69 jaar de oudste Olympische deelnemer. Zij is dressuur amazone. De twee opvolgende oudste deelnemers waren 61 en 59 jaar oud en deden ook mee in de paardensport.

Deze ruiters kom ik niet tegen op de wedstrijden waar ik heen ga :D Doorgaans ben ik toch echt wel de oudste ;)

Ik heb ze even opgezocht, maar de 1e vier ze zijn allemaal jonger dan ik.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 10-11-24 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:38

tine10 schreef:
mavantos schreef:

Deze ruiters kom ik niet tegen op de wedstrijden waar ik heen ga :D Doorgaans ben ik toch echt wel de oudste ;)

Als je lang genoeg blijft doorgaan komt er misschien een dag dat je ze wel tegen komt *D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:47

Hier staat een 5.5 jarige. Zadelmak, nog niet ruitermak. Dat moet van mezelf dit jaar wel gebeuren.

Ga het toch weer zelf proberen. Hoop echt dat dit een echt wedstrijdpaard gaat worden. Niet om elke week een wedstrijd te rijden, maar gewoon eens een ongecompliceerd paard waar we af en toe eens de baan mee kunnen betreden en geen moddefiguur slaan.

De welsh is 4.5 maand oud, die mag nog die 3 jaar genieten eer ze echt wat mag of moet gaan doen.

Toekomstmuziek!

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:53

Ik ben ook al 2x30. ;)
Ik rijd met een kwpn van 1.70 in het z1. Ik heb het gevoel dat we gepromoveerd zijn tot aan de grens van onze capaciteiten.
Maar aangezien ik me ( meestal) beter voel als ik afstap dan als ik opstap, gaan we door. (In geval van nood, heb ik goede ontstekingsremmers. )
Ik stap trouwens nog altijd ouderwets van op de grond op. Die opstapbankjes vind ik voor stijve jongelingen _/-\o_

Nu uiteindelijk ook privéles begonnen. De lesgeefster gelooft dat er nog progressie mogelijk is. Hm, wat zou ze anders kunnen zeggen?
Heerlijk dat relativeringsvermogen dat er met de jaren komt.

Oh ja, we springen ook nog wel een parcoursje tot 1 m en laatst reed ik mijn eerste eventing ooit.

Isabel Werth is maar 5 jaar jonger dan ik en rijdt nog wereldtop ...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:55

koend schreef:
Isabel Werth is maar 5 jaar jonger dan ik en rijdt nog wereldtop ...

That's the spirit. Love it

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 07:53

koend schreef:
Ik ben ook al 2x30. ;)

Ik stap trouwens nog altijd ouderwets van op de grond op. Die opstapbankjes vind ik voor stijve jongelingen _/-\o_

Opstapbankjes zijn niet alleen voor stijve ruiters! Het is beter voor de rug van je paard en voor je zadel ;)