Vervolg! Westernruiter met dressuurambitiesss..!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 21:38

Afbeelding

Voor mijn blessure kon ik prima mn hakken uitdrukken.
Schoenen of jeans hebben hier niks mee te maken.
Foto rechtsboven is mijn eigen zadel. Linksboven dat van mijn dochter (diepe zit en veel wrong. Kan daar absoluut niet in zitten met mn knie). Linksonder mijn barebackpad. De andere zijn oudere fotos.

Bedankt voor je reactie Henrike! Ik weet nog niet of ik fotos blijf plaatsen :')

Bedankt Ladygiroc!

@Zamak, zadel ligt echt netjes. Het is alleen geen modern zadel met diee naar achter liggende zit. Hierdoor krijg je alle vrijheid om achterover te leunen of zoals ik voorover.

@mce dat helpt helaas niet. Maar ik loop in de medische molen. Binnenkort mri scan. En aan de hand van de uitslag hopelijk een behandelplan *\o/*

prompter

Re: Vervolg! Westernruiter met dressuurambitiesss..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:43

Op deze foto's zie ik er echt een halve draver in, die hebben de achterbenen nu eenmaal verder achter de massa dan een rijpaard en dat kost wat meer moeite om bij elkaar te rijden, maar ik vind het er best fijn uitzien, ik vind dat je op de goede weg bent :).

Zamak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:54

PaulSimonFan schreef:
[ [url=m/X9OS0N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor mijn blessure kon ik prima mn hakken uitdrukken.
Schoenen of jeans hebben hier niks mee te maken.
Foto rechtsboven is mijn eigen zadel. Linksboven dat van mijn dochter (diepe zit en veel wrong. Kan daar absoluut niet in zitten met mn knie). Linksonder mijn barebackpad. De andere zijn oudere fotos.

Bedankt voor je reactie Henrike! Ik weet nog niet of ik fotos blijf plaatsen :')

Bedankt Ladygiroc!

@Zamak, zadel ligt echt netjes. Het is alleen geen modern zadel met diee naar achter liggende zit. Hierdoor krijg je alle vrijheid om achterover te leunen of zoals ik voorover.

@mce dat helpt helaas niet. Maar ik loop in de medische molen. Binnenkort mri scan. En aan de hand van de uitslag hopelijk een behandelplan *\o/*

Ok dat is fijn om uit te sluiten dat dat het niet is.
Mijn zadel is niet zo plat als die van jou maar ook zeker niet zo opgesloten als de moderne zadels. Zodra die van mij iets naar voren kantelt (want nieuw dus vulling moest zich nog zetten) dan kukel ik erachteraan. Vandaar mijn opmerking.
Lekker verder sleutelen zou ik zeggen. Succes!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:01

Wat een jammere en zure reacties in dit topic.

Ik zie een foto serie van een paard dat weliswaar wat meer op de achterhand mag, maar wel een fijne, ontspannen indruk maakt en naar de hand toe loopt. TS geeft duidelijk aan dat door blessures haar zit niet ideaal is, maar ze zit op deze manier het paard ook echt niet ontzettend in de weg.

TS, lekker door gaan zo. Ontspanning is stap 1, als die daar fijn loopt kan je weer meer werken aan die achterhand eronder. Overgangen, schakelen. Ik heb je eerdere topic niet gezien, maar ik begrijp dat je net de switch maakt van western naar Engels? Dat is natuurlijk ook even wennen.

Net als haar schoenen. Doe toch :') ik rijd in de winter zelfs op Uggs als ik daar zin in heb, en dan zit ik net zo als wanneer ik een stel laarzen aan trek.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 22:22

prugelpiet schreef:
Wat een jammere en zure reacties in dit topic.

Ik zie een foto serie van een paard dat weliswaar wat meer op de achterhand mag, maar wel een fijne, ontspannen indruk maakt en naar de hand toe loopt. TS geeft duidelijk aan dat door blessures haar zit niet ideaal is, maar ze zit op deze manier het paard ook echt niet ontzettend in de weg.

TS, lekker door gaan zo. Ontspanning is stap 1, als die daar fijn loopt kan je weer meer werken aan die achterhand eronder. Overgangen, schakelen. Ik heb je eerdere topic niet gezien, maar ik begrijp dat je net de switch maakt van western naar Engels? Dat is natuurlijk ook even wennen.

Net als haar schoenen. Doe toch :') ik rijd in de winter zelfs op Uggs als ik daar zin in heb, en dan zit ik net zo als wanneer ik een stel laarzen aan trek.

Bedankt voor je leuke reactie! <3

Ik heb een gedeeltelijke switch gedaan! Mijn dochter wilt meer dressuurmatig gaan rijden. Gezien zij pas 12 is, en pas een jaar rijd, is het handiger als we beide op dezelfde manier rijden.

Liefst pak ik gewoon het mooie stoere tuig. Maar daar past zij ook gewoonweg nog niet in. Dus voorlopig is bakwerk dressuurmatig.
En buitenritten pak ik het western zadel!

De manier waarop we rijden maakt kwa tuig an zich niks uit. Maar vaak combineren we. Ik rijd, zij stapt uit. Of zij rijd, en ik doe ook een rondje. <3
Dus dan gaat mijn eigen zadel gewoonweg niet.

Voor je kind doe je alles :+:
Dus ook in een (stom O:) ) dressuurzadel zitten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:02

...nou, als dressuurruiter vind ik een boel zadels die verkocht worden als zijnde dressuurzadel ook knap stom.

Op je eigen zadel (de foto waar je je paard omhelst) vind ik je been ligging keurig, en dat kan dus niet als je op dat malle ding zit.
En veel zadels worden verkocht als met het praatje 'diepe zit', maar ik vermoed dat jij naar achter, op de lepel worden geduwd.
(De lepel eindigt best hoog, maar dat betekent net niet dat de ruiter diep zit...)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:16

Leuk dat je zo bezig bent met hoe je eea kan verbeteren !
Ik zou wel wachten met rijden ivm je blessure. Ten eerste zit je jezelf er enorm mee in de weg, zeker gezien je eerdere zit die wel beter was zonder de blessure. Niet dat je jezelf nu een verkeerde houding aan gaat nemen.
Maar ten tweede ook je paard. Die moet nu op jouw houding lopen.

Of hou het voor nu in stap. Tot je daar helemaal kan zitten zoals je graag zou willen. Rustig opbouwen.

Je hebt een stoer paard en stoere dochter als ik t zo lees, wat genieten dat jullie dit zo samen kunnen oppakken <3

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 07:59