Femke_SVR schreef:Nee ik gebruik op dit moment geen hulpmiddelen bij het longeren. Ze loopt meestal wel met het hoofd naar buiten aan de longe. Wel fijn dat het geen fysiek probleem is. Zijn er hulpmiddelen die ik kan gebruiken om haar daarbij te helpen?
Ik zou er niet te hard vanuit gaan dat het geen fysiek probleem is. Dat kan nog steeds. Ik zou sowieso een nieuw paard na willen laten kijken, helemaal omdat jij zelf niet gekeurd hebt wat al niet slim is, helemaal niet bij een paard met zo'n vage achtergrond. Een fysio oid voordat je ermee aan de slag gaat zou ik juist slim vinden en het eerlijkste naar het paard toe, zodat die pok echt goed in z'n vel zit en je dus een goed begin hebt. En begeleiding zoeken, zowel in het longeren als het rijden.
Een fysio kan je ook meteen oefeningen geven en aangeven waar op te letten tijdens trainingen. Daar heb je meer aan, want die heeft het paard dan gezien en gevoeld.
Mijn paard deed het omspringen op beide handen en kwam toch echt vanuit een fysiek probleem.
Heb je er wel een zadelmaker bij gehad?