Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Ik vraag me vooral af wat marginalen zijn. Of liever, welk woord er éigenlijk bedoeld wordt
Pot, ketel.Citaat:Allemaal die “op-zitters” die mij als paard menselijke eigenschappen toedichten, zijn mensen die projecteren. Ze projecteren hun diepe en verborgen verlangens op mij als paard. Vermenselijken mij als paard.
Kitty schreef:Ik denk het. Mijn paard zou namelijk een heel ander verhaal vertellen als ze dat zou kunnen.En dit stuk is dus 'geschreven' door het paard van TS?
Kitty schreef:En dit stuk is dus 'geschreven' door het paard van TS?
Robin_S schreef:Alles wat naar grens refereert = marginaal, heeft niet met mensen te maken maar met de grens
Mkango schreef:Ik denk het. Mijn paard zou namelijk een heel ander verhaal vertellen als ze dat zou kunnen.Iets over een heerlijk relaxed buitenleven, blij om me te zien, eerlijke behandeling…
Robin_S schreef:Nog een keer dan"marginaal" is gewoon een woord dat refereert naar "grens".
Dat marginaliteit in Vlaanderen door het volk gebruikt wordt voor mensen 'op de rand', op de grens van de maatschappij klopt, maar het wordt tegelijk ook gewoon in de academische wereld gebruikt in een heel andere context. Zolang het maar die grens beslaat.
Duidelijker kan ik het niet maken
Dat TS uit Vlaanderen komt is duidelijk, maar staat nog steeds los van het woord marginaal.
Bovendien wordt deze schrijfstijl (vertellen vanuit het oog / hoofd van een paard) veelvuldig gebruikt door bv. Symone Ottevangers. Het is gewoon een manier om iets te delen.