Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Concorde schreef:Zo te zien is het een opgefokt Friesje idd, weet er alles van. Leuk he? Zo'n hals?![]()
Koortje:
Hou je er ook even rekening mee dat je tegen een meisje van 12 zit te kletsen die tot voorkort enkel op een manege leste, en nu een nogal vlotte, beroerd doorgetrainde fries onder het zadel heeft????? Op die leeftijd was ik daar niet eens opgeklommen'
Heb je zelf wel eens Friese paarden gereden, en in het speciaal jonge dieren?![]()
Ze zegt dat ze gaat lessen, en als dat dier hier kreupel van zou worden, mogen ze hem wel eens na laten kijken want dan was ie uberhaupt niet goed (hoe moet dat dan met alle zielige manegepaardjes?)
Nimmedor schreef:koortje, hoe kun jij nou oordelen over dat paard als je er zelf nooit hebt opgezeten??![]()
Als ze maar les neemt komt het wel goed, dus je kan wel wat leuker commetaar geven of gewoon helemaal niks zeggen
Nimmedor schreef:koortje, hoe kun jij nou oordelen over dat paard als je er zelf nooit hebt opgezeten??![]()
Het meisje is nog maar 12 ik vind dat ze best leuk met hem bezig is, het paardje is iig weer lekker bezig en als ze wat les neemt komt de ontspanning vanzelf wel.
En het gaat erom dat het meisje en het paard een beetje plezier in het rijden hebben, en dat hebben ze vast wel.
Op sommige foto's lijkt het alsof ze ontzettend zit te trekken maar ze kan hem toch ook niet zo hard rond laten draven?
Als ze maar les neemt komt het wel goed, dus je kan wel wat leuker commetaar geven of gewoon helemaal niks zeggen
Koortje schreef:Nogmaals, het was als aanmoediging bedoelt, als tips, maar kennelijk worden goedbedoelde tips hier altijd verkeerd en als aanval opgevat. Jammer....
.
)!! Je moet weten dat een jong paard dat nu zo'n dingen aanleerd ze later ook gaat doen, het is moeilijker dingen af te leren dan aant te leren, dus hou dat goed in je hoofd. Koortje schreef:*AUW!*
Sorry maar ik vind dit er echt niet goed uitzien...
Ten eerste vind ik je paard een eind te mager. Hij mag wel een aantal kilootjes aankomen, is hij ontwormd?
Ten tweede heeft hij een erg doorgezakte rug en is compleet in verzet. Het lijkt op de foto`s alsof hij veel pijn heeft (rug dus waarschijnlijk) en ik raad je aan hem eerst te longeren totdat hij de benodigde spieren heeft om een ruiter te kunnen dragen.
Verder raad ik je echt aan om serieus en van een deskundig persoon les te nemen, zo doorgaan kan je wel eens een kreupel paard opleveren!
Ik weet niet of het veel zin heeft je rijtechnisch advies te geven, als je het wel graag wilt hoor ik het wel...
Sorry dat ik zo direct uit de hoek kom, maar mijn eerste reactie bij het zien van de foto`s was echt AAAAUW! Arm paard!!
Koortje schreef:In het Frans heet dat "se voiler la face"... alleen het leuke willen zien, en door het slechte heen kijken. Tuurlijk is het leuk en prima dat het dier weer beweging krijgt, maar op langere termijn is dit alles behalve de goede manier, en werkt het dus averechts.
Voor de mensen die alleen het leuke willen zien, prima ga zo door, denk vooral niet vooruit...
Voor de mensen die het met me eens zijn, fijn! Fijn dat er ook nog realistische Bokkers zijn ipv alleen mensen die roepen: leuk, mooi, prachtig en fantastisch, terwijl een paard bijna niet fouter kan lopen!
Nogmaals, het was als aanmoediging bedoelt, als tips, maar kennelijk worden goedbedoelde tips hier altijd verkeerd en als aanval opgevat. Jammer....
RodeoGirl schreef:Ygalover: Ja in galop ging ik expres naar voren zitten een beetje hoor...Als we sjezen doe ik dat altijd![]()
Daantjuh en Sjonniej: Ik weet dat ik hem meer los moet laten dat heb ik ook gehoord van Suzanne_18 die mij geholpen heeft via pb. Als ik dat nu doe gaat ie hangen...Ik doe de teugels vaak wat losser en dan doet ie zijn nek recht naar voren en gaat hij hangen...In galop hetzelfde. Echt lastig is dat.
Sjonniej: Idd klinkt dat loslaten heel eng...Verlies je je evenwicht dan niet?
Lenn schreef:Rodeogirl, goed dat je zo positief tegenover commentaar staat dat lukt niet iedereen
Heel goed van je Jildau, goed dat je er je voordeel mee wilt doen! Ik vind het leuk om weer eens wat foto's te zien van jou en Thiemen. Nou lekker gaan lessen met hem en een hoop ervaring opdoen. Succes meid, gaat goed komen!!!
Hoop voor je dat het snel wat beter gaat, zodat je zelf gewoon ook kunt genieten van dit paardje!!
!
.
- niet van verdriet nee, maar voelde zó de wind in mijn ogen blazen
! RodeoGirl schreef:Hij is trouwens zo opgefokt(denk ik) omdat de eigenaar ermee ment. Hij loopt samen met nog een Fries (Tordis) voor de kar.
Sjonniej"]
[quote="RodeoGirl schreef:Hij is trouwens zo opgefokt(denk ik) omdat de eigenaar ermee ment. Hij loopt samen met nog een Fries (Tordis) voor de kar.
Allereerst RodeoGirl, ik vind het er al een heel stuk beter uitzien, ik vind dat hij zijn nek wat raar opkrult en achter de teugel kruipt, maar met les moet dat zeker beter gaan.
? (het kan aan mij liggen hoor, maar RodeoGirl, ik snap niet dat je dit volhoud!)