eerste rijfoto's van femme (03-03-04)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:59

wauw mooi beetsje!! ziet er super uit.. jullie zijn cker op de goede weg!!1 OK dan!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:08

idd een mooi beestje en wauw heb je een superzit! Wow! (*is jaloers*.... Schijnheilig )

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:26

heey Bodien!
Wat een mooie foto`s van fem!
ze gaat egt voor uit!!

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 11:30

Sjuimpje schreef:
Ik heb helemaal geen problemen met die slof of je sporen,
maar dan moet je wel je hakken uitdrukken en niet de slof steeds een stukje korter maken.
Friezen maken zich al zo snel kort in de hals en deze is zich nu ook al aan het opkroppen. Met slof moet je ook gewoon die neus eruit rijden.

denk niet dat ik nu direct in de verdediging schiet Knipoog
de foto's staan niet in de juiste volgorde, dus ik pak de slof niet steeds wat strakker
mijn hakken moet ik inderdaad beter uitdrukken, maar het is niet zo dat ik het paard steeds raak, want dat zou ze echt niet accepteren.

je hebt gelijk dat ze achter de teugel loopt, daar zijn we hard aan het werken. ze heeft nogal de neiging om geen druk op de teugels te nemen en er achter te kruipen
ik probeer dan door been te geven haar neusje weer naar voren te rijden, maar zoals je op deze foto's kunt zien lukt dat nog niet helemaal

en nogmaals , ik rij niet altijd met slof, dit was alleen even voor de veiligheid omdat we voor het eerst buiten waren

verder bedankt voor de tips enzo, doordat ik er nu wat op zeg betekent niet dat ik het beter denk te weten dan jullie hoor Lachen

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:12

Ik vind dat het duidelijk te zien is dat de slof er lekker losjes bij hangt. Alleen bij het aanspringen in galop kwam ze waarschijnlijk wat omhoog(???) waardoor het slofje natuurlijk wat strakker komt. Verder vind ik het persoonlijk een goed iets dat ze nu nog wat laag loopt..dat is altijd beter dan te hoog en om femme nou al gelijk helemaal op die achterhand te rijden vond ik ook een beetje teveel van het goede voor zo'n jong paardje dan zullen er eerst nog wat meer spieren ontwikkeld moeten worden..
Eneuh vind et moedig van je om met haar buiten te gaan rijden haha Tong uitsteken

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 20:14

Anna-Jelly schreef:
Sjiek ding zeg! Wat is dr afstamming?

femme is een teunis x tjerk

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:02

vindt je het gek dat je de slof niet nodig heb gehad je heb hem namelijk erg kort ik zou de slof maar wat langer later als ik jou was.en vooral als die pas 2 maanden onder het zadel is!
en tjaa sporen dat moet je zelf weten (gelukkig heeft iedereen zelf de manier waarop jezelf rijdt) en dat is maargoed ook
en verder je houding is super niks op aan te merken

Vind dat ze hier wel gelijk in heeft, maar mooi paardje en je houding is ook super netjes..

succes verder met het rijden

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:45

Vosse schreef:
vindt je het gek dat je de slof niet nodig heb gehad je heb hem namelijk erg kort ik zou de slof maar wat langer later als ik jou was.en vooral als die pas 2 maanden onder het zadel is!
en tjaa sporen dat moet je zelf weten (gelukkig heeft iedereen zelf de manier waarop jezelf rijdt) en dat is maargoed ook
en verder je houding is super niks op aan te merken

Vind dat ze hier wel gelijk in heeft, maar mooi paardje en je houding is ook super netjes..

succes verder met het rijden

Het is natuurlijk allemaal leuk en aardig als je je mening wil geven, maar doe dit wel in een leesbare taal!

Ik vind het een leuk dier, slof en sporen zijn niet verkeerd mits je ze inderdaad goed gebruikt! Niks op aan te merken dus! Lachen

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 08:43

hoi,

waarom rijd je nu al met sporen dan?! je kan volgens mij beter een zweepje dr bij nemen en pas later als ze ouder is met sporen rijden, anders heb je volgens mij straks een paard dat beendood is...

groetjes priscilla

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 11:36

beendood zit ik niet zo over in hoor
het is maar het hoe je je been gebruikt
en een zweep is niet te doen bij femme, en vind ik ook helemaal niet nodig

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:27

Is Femme niet een Theunis x Oege? Want Femme is een dochter van Baukje!
Beter je huiswerk doen hahaha.

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 13:06

adriana schreef:
Is Femme niet een Theunis x Oege? Want Femme is een dochter van Baukje!
Beter je huiswerk doen hahaha.

uhm, dat bedoel ik ook Bloos!
ik zat op dat moment alleen even aan hester te denken, en dat is een teunis x tjerk

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:20

waarom rij op op een jong paardje al met sporen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:11

tsjah.....Je weet waarschijnlijk al wat ik wil zeggen:
Waarom sporen en een slof? Ik heb gelezen waarom je die gebruikt, maar ik denk niet dat je paardje er plezier in blijft houden als jij hem zo blijft rijden, maar dat is mijn mening!!!!!

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 17:15

nogmaals , die slof was gewoon eenmalig voor de veiligheid
en het is maar net hoe je die sporen gebruikt

wat denk je dat beter is, iemand die z'n benen met geen mogelijkheid op de plaats kan houden, het paard steeds onbewust aanport maar zonder sporen rijdt, of toch sporen maar dan zo dat het paard het eigenlijk niet eens voelt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:17

hoe wil je een slof voor veiligheid?? Als jij heel hard aan je slof trekt sla je over de kop (nare ervaringen mee)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:20

Als je je benen niet stil kan houden en het paard steeds onbewust aanspoort, doe je dat toch ook als je sporen draagt? Met andere woorden je benen liggen heus niet ineens stil omdat je er sporen bij hebt.
Verder heb ik totaal niets aan te merken. Slof had iets losser gemogen, maar ik vind wel dat je goed genoeg rijdt om te weten wat je wel en niet kan doen.

Ik zou willen dat ik jouw houding had Bloos

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:22

Sjonniej schreef:
hoe wil je een slof voor veiligheid?? Als jij heel hard aan je slof trekt sla je over de kop (nare ervaringen mee)

De slof is er ook niet voor om aan te trekken! Zij gebruikt hem om het hoofd niet omhoog te laten komen en dus niet met zijn hoofd in de lucht weg kan schieten.
Als dat wel zou gebeuren, heb je dus zo goed als niets meer te vertellen, spreek ook uit ervaring!

Ik zou dus niet graag zien dat jij met een slof rijdt als je al niet weet dat je NEVER aan de teugels mag trekken!!! *sorry*
Laatst bijgewerkt door griebels op 05-03-04 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 17:22

natuurlijk trek ik niet hard aan de slof

en griebels, ik zeg toch ook helemaal niet dat mijn benen stiller liggen als ik sporen om heb

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:25

Griebels:
Ik rij zowiezo al niet met een slof!! Is zo ongeveer het scherpste hulpmiddel dat er is!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:25

Dan zie ik ook niet in waarom je juist wel met sporen rijdt. De reden die jij gaf is dan totaal overbodig... Want dan "slingeren" je benen ook als je MET sporen rijdt en spoor je hem dus ook steeds onbewust aan.
Correct me if I'm wrong!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:27

Ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat! Hij is in elk geval niet bedoeld om aan te trekken.
Weet niet wat voor ervaringen jij dan bedoelde, maar ik ging er dus vanuit dat jij nare ervaringen met de slof had.

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 17:31

als je je benen stil kunt houden maakt het niet uit of je sporen om hebt of niet
als je benen bewegen is het voor het paard zo ie zo irritant, of je nu sporen om hebt of niet

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:36

Dus wat is jouw verhaal, kun je nu wel of niet je benen stil houden... Zoals je het net beschreef lees ik het alsof je je benen niet stil kan houden, op geen enkele mogelijkheid...