Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

runningkawa"]
[quote="madacha schreef:Voor haflingers is het moeilijker om na te geven, omdat ze een kortere hoofd hals verbinding hebben en boverdien vaak ook nog een korte hals, die er meestal horizontaal op staat en vaak hebben ze van nature er ook geen "kap" opstaan. Bij KWPN ers bijv, is er meer ruimte tussen die verbinding en vaak hebben zij wel een hals die het voor hun ook eenvoudiger maakt af te buigen, hij is langer, dus meer ruimte. Het is een stuk eenvoudiger om het op zo'n paard voor elkaar te krijgen, ze zijn er meer op gebouwd.
Ik vind dat het wel degelijk uitmaakt wat voor een ras het is.
ik laat de teugels gewoon los! en ga alleen zitten, in het begin gaat ze heel hard en gallopeerd ze aan maar uiteindelijk snapt ze dat ze ook zachter kan
andere manieren zijn echt niet gelukt ! ik hou em benen er wel gewoon aan ik doe eigenlijk alles gewoon maar ik laat de teugels nu maar eerst even los, want ik merk dat ze steeds sterker wordt! en over die kwpn of fries dat heeft niet zoveel verschil hoor! een fries loopt vaak al in de goede houding !!! en de beginselen zijn even moeilijk voor een fries als een kwpnner! runningkawa schreef:Met je eens.
Juist door hem je hand op te laten zoeken.
En hoe zoekt je paard je hand op, juist door hem van achter naar voor te rijden.
Desiree schreef:DAt klopt. Ik ben ook van mening dat je een fries niet anders moet rijden dan een kwpn-er of zelfs een fjord. HEt gaat om een rug waar je op zit, die jou moet dragen, en de benen die bij elk ras op dezelfde plaats zitten. Ze moeten gewoon gehoorzaam zijn aan de hulpen en de motor zit altijd aan de achterkant. DAt moeten mensen inderdaad wel beseffen.
Concorde schreef:hehe, duhhh. er zijn toch echt wel dressuurruiters die met wpn-ers op hoog nivo rijden, en die een fries zo in de poeier rijden hoor, is toch wel een kunst apart.