Veel foto's vrijrijden!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 09:36

moniek21 schreef:
uh tips ja bij mij helpt het altijd goed om hem een paar x overgangen te laten maken en hem daardoor scherper aan je been temaken en als ie voldoende aan je been is komt ie vanzelf naar beneden


heb ik gedaan, veel, je ziet ook (op de ena laatste foto, daar wel ontspannen) het werkt, alleen duurt even voordat het werkt Tong uitsteken

Caira
Berichten: 26087
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:11

Al die lage neusriemen zitten verkeerd!Ze heten lage neusriemen omdat ze voor het bit langs gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:16

irish_lady schreef:
Al die lage neusriemen zitten verkeerd!Ze heten lage neusriemen omdat ze voor het bit langs gaan!

Dat viel mij ook al op. Doet iedereen dat zo daar? Scheve mond

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 14:43

Sammm"]
[quote="irish_lady schreef:
Al die lage neusriemen zitten verkeerd!Ze heten lage neusriemen omdat ze voor het bit langs gaan!

Dat viel mij ook al op. Doet iedereen dat zo daar? Scheve mond
[/quote]

Ik heb eerlijk gezegd geen id of iedereen dat doet, alleen dr ponies hebben lage neusriemen, de paarden meestal gecombineerde, en ik rijd alleen op paarden dus..

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:45

Viel mij idd ook al op ja.. Haha! ! Ziet er verder wel gezellig uit! LEuke paardjes!

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:00

Leuke foto's!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:06

Ehhmm die middendraf?? Het is meer rennen wat hij daar doet.. Verder leuke pony hoor, maar ontspannen??? Nee dat is ie niet..

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 18:21

youngster schreef:
Ehhmm die middendraf?? Het is meer rennen wat hij daar doet.. Verder leuke pony hoor, maar ontspannen??? Nee dat is ie niet..


ik zei ook, hij was verschrikkelijk opgefokt, op die foto die jij bedoelt viel Replay net terug van galop naar draf, + dan het opgefokte erbij, krijg je zo'n foto Knipoog

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 18:22

en het is een paard Tong uitsteken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:25

Dat had ik even niet gezien, maar jij zet er toch wel neer, dat hij zo goed middendraf kan..
En jij rijd, dus is het ook jou taak om hem ontspannen te krijgen, dat doet ie niet uit zichzelf helaas..

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 18:32

die middendraf opmerking was sarcastisch bedoelt Knipoog

ik heb het geprobeerd, en het is gelukt op het end, maar het is erg moeilijk met 3 paddocks naast je waar overal 2 of meer paarden in zitten die nogal gek aan het doen zijn Knipoog

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:51

Los laten, ook in stap!! Hij moet het bit opzoeken en jij moet hem niet het bit in zijn mond trekken!!
Als jij de achterhand eronder zet, maakt hij zijn rug niet meer hol en gaat hij ook het bit opzoeken! Als je zo in zijn mond gaat trekken is het 1. een rotgezicht 2. je word er in de hogere klassen voor afgestraft.
Ook als je geen ambitie hebt om hoger op te komen, rij aub wel op een vriendelijke en eerlijke manier op een paard. Het heet paardrijden en als het de bedoeling was dat je dat paard in zijn mond trekt zou het wel anders heten!!

Ik weet heel goed dat hij druk en opgefokt was, maar door de hele tijd in zijn mond te hangen word hij alleen maar drukker van (omdat hij boos word op jou) Loslaten is het magische woord!!! Je bent toch niet sterker!

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:05

leuke foto's, sultan vind ik erg leuk, mooi beest.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 19:07

Sjonniej schreef:
Los laten, ook in stap!! Hij moet het bit opzoeken en jij moet hem niet het bit in zijn mond trekken!!
Als jij de achterhand eronder zet, maakt hij zijn rug niet meer hol en gaat hij ook het bit opzoeken! Als je zo in zijn mond gaat trekken is het 1. een rotgezicht 2. je word er in de hogere klassen voor afgestraft.
Ook als je geen ambitie hebt om hoger op te komen, rij aub wel op een vriendelijke en eerlijke manier op een paard. Het heet paardrijden en als het de bedoeling was dat je dat paard in zijn mond trekt zou het wel anders heten!!

Ik weet heel goed dat hij druk en opgefokt was, maar door de hele tijd in zijn mond te hangen word hij alleen maar drukker van (omdat hij boos word op jou) Loslaten is het magische woord!!! Je bent toch niet sterker!


Ik weet zelf ook dat je los moet laten, maar toch is dat lastig als hij er dan elk moment vandoor kan gaan

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:32

Mmmm volgens mij kun je beter lessen nemen! Vind het paard een beetje ongehoorzaam... En zelfs een opgefokt paard moet luisteren... wat moet je anders Verward Eerst naar de rust en ontspanning en dan pas aan het werk... Je kunt de paarden niet zo 'los' laten! Maar dit zijn zeker manege paarden?

En je rijd toch in een omheinde binnenbak? Dan kan een paard nooit ver komen is mijn stelling dus gewoon lekker los laten en op zijn eigen benen laten lopen!

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 19:47

LuvdaTossa schreef:
Mmmm volgens mij kun je beter lessen nemen! Vind het paard een beetje ongehoorzaam... En zelfs een opgefokt paard moet luisteren... wat moet je anders Verward Eerst naar de rust en ontspanning en dan pas aan het werk... Je kunt de paarden niet zo 'los' laten! Maar dit zijn zeker manege paarden?

En je rijd toch in een omheinde binnenbak? Dan kan een paard nooit ver komen is mijn stelling dus gewoon lekker los laten en op zijn eigen benen laten lopen!


Ik heb geprobrobeerd 'em rustig te krijgen, veel overgangen maken, maar het lukte niet, toen ben ik gewoon veel figuren gaan rijden, dat deed hij wel, hij luisterde verder wel.
Het zijn manege paarden idd, normaal zijn ze nooit zo drukt Verward

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:53

Er lag ook sneeuw en het was erg fris buiten, en de manegepaarden rijden met de lessen met zulk weer altijd binnen dus het was wel even wat anders voor de paardjes en ja dan ook nog van die gekke paarden er bij krijg je Replay niet zoe goed onder controle Tong uitsteken

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:28

Tja.. je vraagt om tips..
Ik vind dat het bij Replay lijkt alsof je hem meer in de krul trèkt dan hem echt naar beneden rijdt.
Verder zitten sommige neusriempjes nogal raar... Van die lage neusriempjes (dus die zonder sperriempje) horen voor het bit langs toch Verward

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:30

Oeps.. voortaan moet ik mss eerst lezen want die opmerkingen van mij staan er al Bloos

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:35

Uhm tips...
Nou ik vind dat je meet veel meer ontspanning moet rijden bij je paarden niet continu in zijn mond moet blijven hangen want zo gaat ie alleen maar harder. En ook al waren ze opgefokt ik heb altijd geleerd dat een paard op jou moet laten en niet op alles om hem heen. Maar ja in ieder geval zorgen dat je dus bezig blijft met je paard.
En uhm tsja lijkt me best lastig rijden met al die neusriemen bij die pony's want ze zitten stuk voor stuk verkeerd.
maar verder zijn het wel leuke foto's hoor.
En ook ik weet dat paarden niet altijd even leuk zijn met vrijrijden.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 00:04

over die neusriemen heb ik idd uitgelegd, daar heb ik nix mee te maken Tong uitsteken

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:31

en hoe vinden jullie dat sultan loopt Haha! hihi hij was echt lief he Tong uitsteken kvin opzich dattie wel ontspannen loopt, ook al stonden er een paar paarden gek te doen in die paddocks, en was dat meisje foto's aan et maken, en door et frisse weer Tong uitsteken Galopje had k niet gedaan omdat hij zo fris was, en omdat mijn tenen zowiezo ijskoud waren, dus k kon ook niet genoeg druk op de beugels houden, en hij sprong elke keer al opzij als die paarden gek deden haha

Sultan was echt heeeel anders als mijn kleine dropje Tong uitsteken
In de draf zattie lkkr, maar je moest constant je been eraan houden, en een zweep of sporen ofzo had k ook al niet, dus veel beenwerk Tong uitsteken je werd er wel lekker warm van, maar mijn tenen en handen niet Verdrietig hihi

Nouja ik kom zeker nog een keertje langs hoor Lachen
Was erg gezellig.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 12:37

Assiej schreef:
en hoe vinden jullie dat sultan loopt Haha! hihi hij was echt lief he Tong uitsteken kvin opzich dattie wel ontspannen loopt, ook al stonden er een paar paarden gek te doen in die paddocks, en was dat meisje foto's aan et maken, en door et frisse weer Tong uitsteken Galopje had k niet gedaan omdat hij zo fris was, en omdat mijn tenen zowiezo ijskoud waren, dus k kon ook niet genoeg druk op de beugels houden, en hij sprong elke keer al opzij als die paarden gek deden haha

Sultan was echt heeeel anders als mijn kleine dropje Tong uitsteken
In de draf zattie lkkr, maar je moest constant je been eraan houden, en een zweep of sporen ofzo had k ook al niet, dus veel beenwerk Tong uitsteken je werd er wel lekker warm van, maar mijn tenen en handen niet Verdrietig hihi

Nouja ik kom zeker nog een keertje langs hoor Lachen
Was erg gezellig.


haha, ga je de volgende keer op Replay he Tong uitsteken
Ik vond het ook erg leuk dat je er was Knipoog
ik vond Sultan goed lopen hor! helemaal omdat wat jij al zei, het weer enzo..

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:42

Jaja hopen dattie dan wel beetje wil ontspannen vanaf het begin Tong uitsteken zelfs bij het uitstappen lieptie nog frisjes Tong uitsteken

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:44

leuke manegepaarden! bij ons zijn ze heel anders!