In de les met Sjonniej als fotograaf :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:48

Opzich zou het wel kunnen, maar als er privé les gegeven worden dan vinden ze het meestal handiger om heel de bak af te huren, maar is opzich ook niet echt nodig.

Over iedereen die over de slof begint:

dit staat in het eerste bericht na de laatste foto:
Naar mijn zin ging het goed gister.
Hij was braaf en luisterde wel goed, ik wil liever geen commentaar op de slof, alleen op mijn houding enz. Ik weet dat ik niet fantastisch ben ofzo.

Ik wil daar dus liever geen commentaar over, alleen sjonniej kan daar commentaar over geven want die was erbij.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:01

Waarom zet je hier dan in godsnaam foto's neer en vráág je om commentaar als je het niet wil???
Ik ben persoonlijk van mening dat je als je je pony nog niet op de achterhand kan rijden, je met je tengels van een slof af moet blijven. Het enige wat jij nu doet is jezelf vrijpleiten. Maarja, nu zal ik wel weer fout zijn want dít wilde je niet horen... Scheve mond

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:05

nee ik wil alleen TIPS horen over mijn zit enz
er werd door sjonniej duidelijk uitgelegt waarom ik met slof reed, en hij had alleen werking als mijn pony zijn hoofd hoger ging dragen..

Jullie moeten gewoon een keer inzien dat niet iedereen even goed rijd en dat je van fouten alleen maar kan leren. Ik heb nu dan de 'fout' gemaakt dat ik hem niet op de achterhand reed. Ik vind dat je er alleen maar meer van kan leren.

DEESenJAMBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:41

ik ben t helemaal met concorde eens, en ik vind t ook nogal vreemd dat je instructrice er nix van zegt. Want als je een slof niet nodig heb moet je m ook niet gebruiken. En zoals je zelf zegt heb je nog niet zoveel rij ervaring. Dus zorg eerst dat je zelf ervaring opdoet. Dan komt dat aan de teugel rijden vanzelf wel! Met een slof los je dat niet op.

ps: leuke pony verder Knipoog

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 11:26

volgends mij snappen jullie niet helemaal dat ik met de slof niets fouts deed, dus dat het helemaal geen probleem was.
Hij hing los omdat mijn pony zich ontspande, want niet op de foto's te zien is, maar daar kan ik ook niets aan doen.

Ik heb wel al veel rijervaring, maar alleen nog niet met mijn pony zo maar zeggen, het is een arabier die soms nog wel eens uit zn dakkie wil gaan, en hij is gewoon ook niet de makkelijkste.

Ik denk dat jullie je commentaar over de slof beter bij iemand anders neer kunnen leggen die hem VERKEERD gebruikt, wat ik niet doe.

Ik wil nu liever niets meer horen over de slof, want dat weet ik nu ook wel hoor, 2 pagina's vol met bijna alleen maar gezeur :S daar word je ook lekker blij van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:14

Ik vind het der wel netjes uit zien, je moet alleen soms wat meer achterover zitten en je tenen meer naar het paard toe draaien.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 12:24

ja kweet et... maar ik doe echt mijn best hoor Tong uitsteken is soms wel een beetje moeilijk en van foto's af is het een beetje moeilijk te zien maar opzich ging het wel netjes, hij was braaf en luisterde goed.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:45

Meid, JIJ vind dat je hem goed gebruikt! maar imo zijn er echt verrot weinig ruiters die met zo'n ding overweg kunnen, en als je enkel de kop van je paard er laag mee wil houden kun je er níet mee overweg. een paard wordt er echt niet nageeflijk van als je dr een slof aan knoopt.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:59

iwayalover"]
[quote="Assiej schreef:
Ik had hem gereden met een slof, om te kijken hoe hij daar mee liep en omdat het mij wel eens wat anders leek Tong uitsteken

wat ik niet helemaal snap is dat jij met slof gaat rijden omdat het jou wel eens wat anders leek en om te kijken hoe hij daar mee liep. want zo te zien heb je de slof helemaal niet nodig. Ik denk dat je hem zonder slof ook wel goed aan het lopen krijgt.
gelukkig heb je hem wel gewoon losjes hangen maar denk eraan dat als je hem weer wil gebruiken dat je het alleen doet als het echt nodig is.
Zoals je nu verteld dat je hem gebruikt vin ik het een beetje onzin.
[/quote]
Daar ben ik het dus mee eens je gaat toch je paard niet voor de gein met slof rijden en al helemaal niet met losrijden waarbij de spieren nog warm gewerkt moeten worden, jij kunt toch smorgens als je uit bed komt ook niet je been in een keer in je nek leggen (als je dat al kon haha)? Je weet dus ook niet waar een slof voor dient want als ie slap hangt heeft ie geen nut, een slof is er niet voor om je paard aan de teugel te rijden, die is er voor om je paard door de rug te laten lopen!!
Maar ik denk altijd maar zo: Waar de hulpmiddelen beginnen houdt het paardRIJDEN op

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 16:16

Allerliefste mensen, kijk nou eens naar die foto van het los rijden: Ze heeft de slof helemaal niet vast!!! Dus dan moet je niet met het gezeur beginnen over spieren warm maken, dat doet ze ook netjes zonder slof!! Kijk goed naar die foto of begin niet te zeuren!!
Over die slof moet je niet door blijven zeiken ik en Assiej hebben het al zo vaak uitgelegd: ze had hem er alleen om dat hij niet kon sterrenkijken, maar hij was ook niet verplicht om laag en netjes opgericht te lopen!!! Hij had wel ruimte in de hals en werd dus niet in 1 houding vastgehouden. Ze had misschien beter een martingaal kunnen nemen, want zo werkte de slof ook dinsdag, hij hield Moonlight alleen tegen als hij met zijn neus sterretjes ging zoeken (best dom natuurlijk in een binnenbak Knipoog )

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:51

Nou meerendeel is wel gezegt

Maar ik zou geen slof gebruiken als die op de voorhand loopt die omdat het eigelijk alleen maar erger word
Gebruik dan A.U.B liever een martigaal of thiedeman
En als je niet weet hoe je een pony meer op de achterhand kan laten lopen vind ik het al heel erg dat je naar een slof grijpt om hem van het sterrenkijken af te helpen!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:02

Sjonniej schreef:
Dus dan moet je niet met het gezeur beginnen

Als je hier foto's neerzet dan weet je dat je reacties kunt verwachten... Verward Ten 2e snap ik niet waarom je de slof er aan hangt puur omdat het je wel wat leek?????? Verward

Neem goed les.. Daar leer je meer van!!! OK dan!

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:31

Ik zal maar niks over de slof zeggen, is al genoeg over gezegd.. Ik vind het wel een hele mooie pony, alleen ziet hij er op de foto's niet altijd even ontspannen uit. Je zit wel netjes, alleen tenen naar binnen *LOL* !

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:32

Het ziet er wel netjes uit en het commentaar wat ik heb is al gezegt...Je rijd zekre op die flardingha ruiters..Daar heb ik mijn ruiterbewijs toen gedaan

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:00

Dat eeuwige commentaar over die slof:
Hij hing zo erg los dat hij waarschijnlijk max. 3x effect heeft gehad, dat is al zo vaak gezegt, okay, ze had hem er beter niet aan kunnen hangen of ze had een martingaal aan moeten doen. Maar als je de slof op de juiste manier (zoals zij het deed) gebruikt had hij hetzelfde effect als een martingaal. Dus ga je geen martingaal aanschaffen!!! Die dingen koopt je ook niet voor een brood en een ei!!
Natuurlijk kan je reactie's verwachten als je foto's neerzet, maar als zij al zo vaak heeft uitgelegt waarom ze die slof had en jullie blijven iedere keer opnieuw commentaar geven, dan weet ik ook niet of dat nou wel nodig is???

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:04

Nou wat kan ik na die berichten van Sjonniej nou nog zeggen, als jullie overal lees eerst voordat jullie commentaar geven, er stond vaak genoeg dat ik niets over de slof wou horen.

en voor de an-alfbabeten onder ons:

IK HAD LES VAN EEN GOEIE INSTRUCTRICE DIE WEET WAT ZE DOET

Het is goed les, ik heb ook niet lang gereden met de slof. En van een paar foto'tjes kunnen jullie echt niet zien hoe hij de hele les gelopen heeft.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:06

en als jullie nou nog dommer zijn, zeggen jullie dit: nou blijkbaar was ze dus niet goed genoeg.

Jullie moeten niet verwachten dat iedereen even goed rijd.
Oke, ik heb al weet ik veel hoeveel keer gezegt dat ik beter een martingaal had kunnen gebruiken, maar ik ben niet helderziend, ik kan ook niet van ter voren weten hoe hij die les loopt.

Geen gezeur over de slof a.u.b

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:36

Denk dat we genoeg discussies hebben gehad op het gebruik van een slof. Daarom een slotje.