Les van Bent Branderup

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:32

wow hij lijkt the phantom of the opera wel Haha!

nice pic by the way!

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:47

Marcel en Llano hebben zich echt keurig gepresenteerd afgelopen weekend. Ze hebben de toeschouwers maar blijkbaar ook zichzelf aangenaam verrast. Pling

Ik hoorde Bent zeggen: zo, dan zet je ff een travers in, pirouette, schoulder in, tralala. Ik dacht: oeps! Bloos! Maar zonder blikken of blozen deed Marcel dat zomaar even. Toppie! OK dan!

Ik heb veel geleerd dit weekend. Helaas zonder paard, maar ook door goed je ogen en oren te gebruiken steek je een heleboel op. Vooral zijn filosofie-verhaal heeft me echt geraakt Verdrietig . Hopelijk kom ik ooit met paard de ring in. Waar een wil is...

Ennuh, die Bent is echt niet zo'n weirdo zoals hij erop de foto's uit ziet. Ik had het wel een beetje verwacht, maar het was net een echt mens!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:53

SuperPepeijn schreef:
wow hij lijkt the phantom of the opera wel Haha!

nice pic by the way!

Ja! Ik kon het al niet plaatsen, maar een Henk-Poort-look-a-like .. idd Haha!

Zeker mooie foto!

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 18:25

abby schreef:
Nelly Abbenes (toevallig ook in Nederland dit weekend) heeft geruime tijd bij Branderup gewerkt en getraind, dat zie je in de manier van werken duidelijk terug!

Nelly was ook top, ooit hoop ik ook -als wij als combi- daar aan toe zijn ook nog eens bij Bent langs te gaan met mijn ponnies Haha!
Tot nu toe kan ik heel leuk terecht bij Nelly, super!
Maar ziet er mooi uit Marcel! OK dan!

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 00:41

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 00:49

Ik ga zo meteen van de andere foto's genieten, maar deze is al ronduit geweldig! Llano is een prachtig paard en die jas... daar is al genoeg over gezegd (al lag ik wel in een deuk als ik hem twee keer bekeek Haha!)

Wanneer geeft hij nog eens een clinic? Dan kom ik meedoen!!

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:23

Prachtigge foto's! Maar heb een vraagje ik zie op alle foto's dat ie vraagt om heel veel stelling (op alle foto's lopen de paarden bijna in die houding) waarvoor is dat?

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 11:43

Het gaat om de buiging in de ruggengraat, waarbij de onderlijn korter wordt en het paard het achterbeen verder (naar voren) onder het zwaartepunt brengt, dus verzamelt. Vaak zie je dat het paard daarbij te weinig stelling heeft, of nog erger de stelling verkeerd om heeft dus buiging links, stelling rechts. Dan krijg je een zijdelingse S curve met als gevolg ongewenste torsie van de ruggengraat.
Belangrijk is dat de buiging komt vanuit de zit, been en teugel hulpen. NIET vanuit de BIT-hulpen, dus teugel hulpen als in neck reining bij western. Lichtjes met de buiten TEUGEL tegen de hals de schouder naar binnen nemen, en weer terug richten door de binnen teugel de schouder weer terug naar buiten te plaatsen. Pas later ga je de de buiging wat meer begrenzen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:01

Gaat lekker alle andere foto's ook eens bekijken, gaaf paard, gave lesgeef meneer Haha!

Schrok je paard er niet van? *van die jas*
Denk dat die van mij vierkant in de kantine had gezeten in het begin Haha!

rokster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:27

haaj

ik vind het een super mooie stoere pony/paard en is die wel lief en kind vriedelijk????????????????????????????????????????????
Scheve mond

rokster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:27

antwoord gebruiksnaam rokster

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:04

heel erg stoer!! veel succes met je verdere carriere!!

mijn Toeties zou doodsbang zijn van zo'n man in zo'n jas....

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:15

Manon 2 schreef:
Wat is dit voor tovenaar die je dit laat doen en waarbij je ook pas weer over een half jaar les hebt Knipoog?

whahaha ook mijn eerste gedachte!
Leuk foto!

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 17:02

rokster schreef:
ik vind het een super mooie stoere pony/paard en is die wel lief en kind vriedelijk????????????????????????????????????????????
Scheve mond

LLano is een schatje, kijk maar eens naar de foto in m'n profiel met Gina achterop! De meeste Andalusiers zijn trouwens vriendelijk naar mensen toe.