Alleen dat van de lengtebuiging... Waar we dus ook hard mee aan het werken zijn, omdat hij anders zijn rug wegdrukt... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pegassus97 schreef:Ze had een hersenschudding en spierpijn. Het ging dus erg moeizaam zo :wink: Arme Syl

Pervinco schreef:
Anywayz... Je zegt dat zijn achterhand als het ware een grotere volte moet maken...Maar is het dan niet juist zo dat zijn achterhand uitzwaait, om het zo even te zeggen?
ShannaY"]
[quote="Pervinco schreef:Ik snap 't denk ik wel... Ik denk dat ik dan iets te snel ben met corrigeren, Kelvin zwaait vrij gemakkelijk uit nl... Maar zoals ik al zei: ik denk dat ik het snap...
?ingeo"]
[quote="ShannaY"][quote="Pervinco schreef:Ik snap 't denk ik wel... Ik denk dat ik dan iets te snel ben met corrigeren, Kelvin zwaait vrij gemakkelijk uit nl... Maar zoals ik al zei: ik denk dat ik het snap...
?ShannaY schreef:Als een volte inzet, is het best belangrijk dat hij zijn achterhand "inzet" dus dat zijn achterhand principe een grotere volte maakt dan de voorkant, stelling aan de voorkant is leuk, maar die moet je aan de achterkant ook hebben. Verder hoef je het niet als aanval te beschouwen ik geef je een tip, en blijkbaar vat je hem niet goed op.
ingeo"]
[quote="ShannaY schreef:Als een volte inzet, is het best belangrijk dat hij zijn achterhand "inzet" dus dat zijn achterhand principe een grotere volte maakt dan de voorkant, stelling aan de voorkant is leuk, maar die moet je aan de achterkant ook hebben. Verder hoef je het niet als aanval te beschouwen ik geef je een tip, en blijkbaar vat je hem niet goed op.

Citaat:Zo moet je denken, voor je gevoel, want op het moment dat jij voor jezelf denkt, hij zwaait uit, zal hij op dat moment gewoon goed ondertreden, omdat hij normaal zeg maar met zijn achterhand meer naar binnen loopt. Loopt je paard wel gewoon goed, dan zou hij op dat moment wel uitzwaaien. In mijn les is het mij zo ook precies uitgelegd, hij zet zijn achterhand er niet goed onder, dus moet jij veel gaan drijven met je binnenbeen, tot je denkt dat hij uitzwaait, op dat moment zal zo'n paard wel gewoon goed ondertreden. Omdat jij dat dan niet gewend ben, hmm hoe leg ik dit nou duidelijk uit
Pervinco schreef:Hmmm... Ik kom toch nog even terug op bovenstaande. Heb inmiddels wat zitten brainstormen...
Als Kelvins achterhand een grotere volte maakt dan zijn voorhand, dan zwaait hij toch uit? Imo moet de achterhand de voorhand gewoon volgen... Dat hij met zijn hele lijf de volte volgt zeg maar. Dat Kelvin zo nu en dan op de voorhand duikt (wat hij ook al veel minder doet sinds ik les heb) klopt, maar ik krijg hem op de volte vrij gemakkelijk om mijn been gebogen, om het zo even te zeggen. Juist om dan het uitzwaaien te voorkomen begrens ik de buitenkant... Maar als ie niet uitzwaait, maakt de achterhand ook geen grotere cirkel...
Judibo schreef:Misschien bedoelt ze dat als je lengtebuiging hebt, dat het binnenachterbeen dan meer onder het lichaam gezet wordt (dus als je rechts om een volte maakt , dat het rechterachterbeen, niet achter het rechtervoorbeen gezet wordt, maar tussen de voorbenen in, dat is dan niet uitzwaaien, maar dan buigt hij door zijn hele lichaam, waardoor hij zijn binnenachterbeen meer onder zijn lichaam moet plaatsen.
Lastig uitleggen hoor.
Maarre, ontopic: Leuke fotos verder
Pervinco schreef:Hmmm... Ik kom toch nog even terug op bovenstaande. Heb inmiddels wat zitten brainstormen...
Als Kelvins achterhand een grotere volte maakt dan zijn voorhand, dan zwaait hij toch uit? Imo moet de achterhand de voorhand gewoon volgen... Dat hij met zijn hele lijf de volte volgt zeg maar. Dat Kelvin zo nu en dan op de voorhand duikt (wat hij ook al veel minder doet sinds ik les heb) klopt, maar ik krijg hem op de volte vrij gemakkelijk om mijn been gebogen, om het zo even te zeggen. Juist om dan het uitzwaaien te voorkomen begrens ik de buitenkant... Maar als ie niet uitzwaait, maakt de achterhand ook geen grotere cirkel...
Het moet voor je GEVOEL zijn dat hij uitzwaait, ik legde dus al uit, als een paard niet goed ondertreedt, en dus ook alleen voor buigt (wat voor veel mensen buigen door het hele lichaam betekend) en je gaat hem nu wel aanzetten tot ondertreden (dus je binnenbeen goed gebruiken) dan lijkt het voor jou dat hij uitzwaait en dus in PRINCIPE groter maakt dan voor. Overigens is echt goed te zien dat hij op zijn voorhand valt, en dat is meestal het resultaat van te veel aan voren werken en te weinig met je been.
Zoals het er nu uitziet is hij niet actief, en dat is voorwaarde 1 haha. Daar hoef je je helemaal niet voor in te spannen, integendeel! Een zachte hulp en anders heel streng inkomen dat hij echt reageert, zodat je juist níet moe wordt. Dan pas kan je bezig gaan met die lengtebuiging en andere verhalen. Maar ik vind het een leuk paard, zit wel potentie in jullie haha
(zeggen we ook altijd over knappe bruggers)