Primeur: Kelvin aan het werk...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 22:46

Oh sorry assiej, had niet je hele bericht gelezen Bloos! Alleen dat van de lengtebuiging... Waar we dus ook hard mee aan het werken zijn, omdat hij anders zijn rug wegdrukt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:45

Hmmz... iig al een mooie voethouding, beugels vind ik mooi op lengte, zou naar mijn mening misschien ietsje langer mogen (maar ik rijd met erg lange beugels). Verder kijk je enorm naar beneden, maar dat was je zelf al opgevallen, en ietwat met een gebogen rug, zal door de houding en spierpijn komen denk ik zo.
Ik vind dat het er wel al netjes uitziet, gezien de korte tijd dat je les hebt, en je lang niet echt veel gereden hebt. Gewoon doorzetten, en komt wel goed met jou

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:53

Leuke, mooie foto's!
Het valt me wel een beetje op dat je paard erg op de voorhand loopt, iets meer been zou geen kwaad kunnen Knipoog
Leuke paardje verder.

Pegassus97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 01:03

Ze had een hersenschudding en spierpijn. Het ging dus erg moeizaam zo :wink: Arme Syl Tong uitsteken

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 01:05

leuk beesie zeg

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 01:14

Pegassus97 schreef:
Ze had een hersenschudding en spierpijn. Het ging dus erg moeizaam zo :wink: Arme Syl Tong uitsteken

Heb 't nog steeds overigens...

Hij moet zo wie zo meer aan het been komen, hij reageert niet altijd even goed... Maar vandaag lukte het gewoon echt niet, heb een kleine 3 kwartier gereden en toen heb ik zelf de les stopgezet. Kon echt niet meer... Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:37

Pervinco schreef:

Anywayz... Je zegt dat zijn achterhand als het ware een grotere volte moet maken...Maar is het dan niet juist zo dat zijn achterhand uitzwaait, om het zo even te zeggen?

Zo moet je denken, voor je gevoel, want op het moment dat jij voor jezelf denkt, hij zwaait uit, zal hij op dat moment gewoon goed ondertreden, omdat hij normaal zeg maar met zijn binnen meer naar binnen loopt. Loopt je paard wel gewoon goed, dan zou hij op dat moment wel uitzwaaien. In mijn les is het mij zo ook precies uitgelegd, hij zet zijn achterhand er niet goed onder, dus moet jij veel gaan drijven met je binnenbeen, tot je denkt dat hij uitzwaait, op dat moment zal zo'n paard wel gewoon goed ondertreden. Omdat jij dat dan niet gewend ben, hmm hoe leg ik dit nou duidelijk uit Schijnheilig

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 11:42

Ik snap 't denk ik wel... Ik denk dat ik dan iets te snel ben met corrigeren, Kelvin zwaait vrij gemakkelijk uit nl... Maar zoals ik al zei: ik denk dat ik het snap...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:47

Pervinco schreef:
Ik snap 't denk ik wel... Ik denk dat ik dan iets te snel ben met corrigeren, Kelvin zwaait vrij gemakkelijk uit nl... Maar zoals ik al zei: ik denk dat ik het snap...

Als hij sneller uitzwaait, betekend het dan dus wel weer dat hij vrij goed voor je been is !

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:06

ShannaY"]
[quote="Pervinco schreef:

Als hij sneller uitzwaait, betekend het dan dus wel weer dat hij vrij goed voor je been is !
[/quote]

en toch zie ik niet hoe een paard die netjes op de volte gebogen is, met z'n achterhand een grótere cirkel zou moeten maken dan voor Verward ?
uitzwaaien is toch nog wel heel iets anders dan ondertreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:15

ingeo"]
[quote="ShannaY"][quote="Pervinco schreef:

[/quote]

en toch zie ik niet hoe een paard die netjes op de volte gebogen is, met z'n achterhand een grótere cirkel zou moeten maken dan voor Verward ?
uitzwaaien is toch nog wel heel iets anders dan ondertreden.
[/quote]

Ik heb het ook helemaal niet over uitzwaaien, je spreekt jezelf nu tegen, iets wat totaal los staat van wat ik zeg. Je zegt zelf al "hoe een paard die netjes op de volte gebogen is", die heeft dan toch ook geen probleem, die loopt dan toch gewoon goed en ondertredend ?

Ik zeg, nogmaals dan.... als jou paard zijn achterhand niet goed gebruikt, moet je veel voltes gaan rijden, en veel je binnenbeen gebruiken, zodat hij gaat ondertreden op het moment hij dat zal gaan doen, zal jij denken dat hij uitzwaait terwijl dat dus niet het geval is.

Dus wat bedoel je nou ?

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:22

Toen ik de tekst las die er boven stond dacht ik van nou dat ging ook niet erg goed, maar de foto's zien er heel netjes uit hoor! Mooi paard ook.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:30

ShannaY schreef:
Als een volte inzet, is het best belangrijk dat hij zijn achterhand "inzet" dus dat zijn achterhand principe een grotere volte maakt dan de voorkant, stelling aan de voorkant is leuk, maar die moet je aan de achterkant ook hebben. Verder hoef je het niet als aanval te beschouwen ik geef je een tip, en blijkbaar vat je hem niet goed op.

Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:34

Leuke foto's hoor, leuk paardje!
Iets meer achterover zitten, en niet zo naar beneden kijken Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:00

ingeo"]
[quote="ShannaY schreef:
Als een volte inzet, is het best belangrijk dat hij zijn achterhand "inzet" dus dat zijn achterhand principe een grotere volte maakt dan de voorkant, stelling aan de voorkant is leuk, maar die moet je aan de achterkant ook hebben. Verder hoef je het niet als aanval te beschouwen ik geef je een tip, en blijkbaar vat je hem niet goed op.

Verward
[/quote]

Als je dat zo goed kan quoten, dan kun je ook vast verder lezen... Zal ik het dan even voor je doen ?

Citaat:
Zo moet je denken, voor je gevoel, want op het moment dat jij voor jezelf denkt, hij zwaait uit, zal hij op dat moment gewoon goed ondertreden, omdat hij normaal zeg maar met zijn achterhand meer naar binnen loopt. Loopt je paard wel gewoon goed, dan zou hij op dat moment wel uitzwaaien. In mijn les is het mij zo ook precies uitgelegd, hij zet zijn achterhand er niet goed onder, dus moet jij veel gaan drijven met je binnenbeen, tot je denkt dat hij uitzwaait, op dat moment zal zo'n paard wel gewoon goed ondertreden. Omdat jij dat dan niet gewend ben, hmm hoe leg ik dit nou duidelijk uit

En in het stukje dat je gequote hebt, staat er ook al duidelijk, dat stelling aan de voorkant leuk is, maar meestal aan de achterkant gemist word.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 20:26

Hmmm... Ik kom toch nog even terug op bovenstaande. Heb inmiddels wat zitten brainstormen...

Als Kelvins achterhand een grotere volte maakt dan zijn voorhand, dan zwaait hij toch uit? Imo moet de achterhand de voorhand gewoon volgen... Dat hij met zijn hele lijf de volte volgt zeg maar. Dat Kelvin zo nu en dan op de voorhand duikt (wat hij ook al veel minder doet sinds ik les heb) klopt, maar ik krijg hem op de volte vrij gemakkelijk om mijn been gebogen, om het zo even te zeggen. Juist om dan het uitzwaaien te voorkomen begrens ik de buitenkant... Maar als ie niet uitzwaait, maakt de achterhand ook geen grotere cirkel...

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:50

Pervinco schreef:
Hmmm... Ik kom toch nog even terug op bovenstaande. Heb inmiddels wat zitten brainstormen...

Als Kelvins achterhand een grotere volte maakt dan zijn voorhand, dan zwaait hij toch uit? Imo moet de achterhand de voorhand gewoon volgen... Dat hij met zijn hele lijf de volte volgt zeg maar. Dat Kelvin zo nu en dan op de voorhand duikt (wat hij ook al veel minder doet sinds ik les heb) klopt, maar ik krijg hem op de volte vrij gemakkelijk om mijn been gebogen, om het zo even te zeggen. Juist om dan het uitzwaaien te voorkomen begrens ik de buitenkant... Maar als ie niet uitzwaait, maakt de achterhand ook geen grotere cirkel...

OK dan! Knipoog

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:09

Misschien bedoelt ze dat als je lengtebuiging hebt, dat het binnenachterbeen dan meer onder het lichaam gezet wordt (dus als je rechts om een volte maakt , dat het rechterachterbeen, niet achter het rechtervoorbeen gezet wordt, maar tussen de voorbenen in, dat is dan niet uitzwaaien, maar dan buigt hij door zijn hele lichaam, waardoor hij zijn binnenachterbeen meer onder zijn lichaam moet plaatsen.
Lastig uitleggen hoor.
Maarre, ontopic: Leuke fotos verder

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:22

ja, judibo, daar heb je gelijk in; uitzwaaien en onderplaatsen zijn wél twee verschillende dingen natuurlijk OK dan! !

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 21:31

Ik kan me idd in jubido's uitleg beter vinden dan in die van ShannaY...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:34

Ik ook!

Pegassus97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:01

Shanna, hoe kun je dat vanaf 1 foto allemaal zien?? Het is een momentopname...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:29

Judibo schreef:
Misschien bedoelt ze dat als je lengtebuiging hebt, dat het binnenachterbeen dan meer onder het lichaam gezet wordt (dus als je rechts om een volte maakt , dat het rechterachterbeen, niet achter het rechtervoorbeen gezet wordt, maar tussen de voorbenen in, dat is dan niet uitzwaaien, maar dan buigt hij door zijn hele lichaam, waardoor hij zijn binnenachterbeen meer onder zijn lichaam moet plaatsen.
Lastig uitleggen hoor.
Maarre, ontopic: Leuke fotos verder

Dat bedoel ik dus, ik zeg er nog bij hoe moet ik dit goed uitleggen, maar blijkbaar is dat voor veel mensen niet goed te volgen. Zowiezo, als een paard op een rechte lijn al snel op zijn voorhand duikeld, zal hij ook minder snel om je been buigen, althans, in ieder geval neemt hij zijn achterhand dan ook niet totaal mee. En daarbij spreekt Sylvia zichzelf erg tegen, want hier zegt ze dat hij niet goed aan haar been is, maar dat hij wel weer neigt naar uitzwaaien, dat zou dus betekenen dat hij wél goed aan haar been is, anders zou hij er doorheen vallen.

Aan degene die vroeg hoe ik het kon zien, het zijn meerdere foto's en op de rechte lijn valt hij ook totaal naar voren, en met het inzetten van de volte zie je het ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:33

Pervinco schreef:

Als je nu eens nog een keer goed leest, wat ik nu al meerdere malen heb herhaald Het moet voor je GEVOEL zijn dat hij uitzwaait, ik legde dus al uit, als een paard niet goed ondertreedt, en dus ook alleen voor buigt (wat voor veel mensen buigen door het hele lichaam betekend) en je gaat hem nu wel aanzetten tot ondertreden (dus je binnenbeen goed gebruiken) dan lijkt het voor jou dat hij uitzwaait en dus in PRINCIPE groter maakt dan voor. Overigens is echt goed te zien dat hij op zijn voorhand valt, en dat is meestal het resultaat van te veel aan voren werken en te weinig met je been.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:01

Wat een gefixeer op die volte! Als de basis beter is komt dat vanzelf wel goed Zoals het er nu uitziet is hij niet actief, en dat is voorwaarde 1 haha. Daar hoef je je helemaal niet voor in te spannen, integendeel! Een zachte hulp en anders heel streng inkomen dat hij echt reageert, zodat je juist níet moe wordt. Dan pas kan je bezig gaan met die lengtebuiging en andere verhalen. Maar ik vind het een leuk paard, zit wel potentie in jullie haha Knipoog (zeggen we ook altijd over knappe bruggers)