springen met l'amour

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:13

Kijk he, ik heb Sjintoo zien rijden vandaag, ik ben de eigenaresse van L'Amour. En uit ervaring weet ik dat L'Amour op de hindernis afvliegt als je haar laat doen. Daarom moeten die teugels idd wel wat kort. Ze kreeg helemaal geen ruk in haar MOND, Sjintoo's handen waren goed naar voor. Het was ook al weer even geleden dat Sjintoo reed (examens en al), dus het is normaal dat niet alles even perfect is. Want niemand is perfect by the way.
Nog maar weer over die neusriem, die geeft alleen maar druk als het paard zijn mond open doet, wat bij ons helemaal niet het geval is. Hier trouwens een foto van een Mexicaanse neusriem, dus zo laag zit die bij L'Amour helemaal niet.
Afbeelding

Als jullie nog wat hadden? Free, bedankt voor de steun, maar onze zin om nog eens foto's op deze site te zetten is wel serieus over... Alsof jullie allemaal even perfect rijden.
We doen trouwens helemaal nix verkeerd met L'Amour, we weten echt wel wat we doen. Als ze er echt last van zou hebben, zouden we het wel merken, zo dom zijn we niet.

DEESenJAMBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:20

ik viel je ook helemaal niet aan, naar mijn id moet die neusriem gewoon veel hoger, ook op het boverstaande plaatje... maargoed. Laat dat gedoe over die neusriem maar zitten. Tis mijn mening, zo is mij dat ooit uitgelegd. Verder vind ik t een mooie haflinger. veel plzr nog met rijden. (e als je fotos hier op bokt zet kun je reacties verwachten, ik bedoelde het niet aanvallend maargoed)

Laurakeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:58

héél mooi paardje hoor !
En voor de rest ga ik akoord met de meningen over de neusriem Scheve mond
Maar eh, ziet er toch goed uit hoor Knipoog

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 09:35

Bedankt Laura

Ik ga vandaag mss terug springen en als Tess meegaat kan ze terug foto's nemen. Kunnen jullie het nog eens zien. Mss zelfs met een filmpje.

Alieska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 10:53

Ookal heb ik even gezeurd over je neusriem, iedereen heeft wel iets inderdaad. Maar kijk al uit naar je nieuwe foto's hoor!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:37

leuke pony!
aan de eerste paar foto's lijkt het alsof je te vroeg uit het zadel komt, en te hoog.
maar voor de rest wel leuk!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:51

Als je alleen maar wilt horen dat je alles goed doet en dat het er geweldig uitziet, moet je hier geen foto's plaatsen.... Dit is een forum waar mensen hun mening mogen geven.

Over de springfoto's, je brengt voor de sprong zo te zien je pony nogal uit balans door zo vroeg naar voren te gaan en je handen zo ver naar voren te doen voor de sprong. Blijven zitten tot het moment van afzet, en meegaan met je handen, dus je handen gaan pas mee als het hoofd en de hals ook naar voren gaan. Je hebt je handen al wel naar voren voor de sprong, maar dan nog zijn je teugels zó kort dat ze niet verder meer naar voren kan. Ook na de sprong contact houden, niet losgooien.

En die neusriem zit te laag ja. Ook zie ik het nut er niet van in om zomaar een scherpe neusriem te gebruiken omdat het mooi is.... Maar als je hem gebruikt, doe het dan goed.
Zo hoort hij te zitten:
Afbeelding

Verder, leuke Haflinger Lachen

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:59

leuk diertje hoor. jammer dat de foto's op een beetje ongelukkige momenten gemaakt zijn. zo kan je er weinig over zeggen. en dat je met zo'n neusriem iets zou kunnen breken betwijfel ik. ook kan je de neusriem zelf hoger en lager instellen om de druk die het bit uitoefend te veranderen. de meeste doen hem idd hoger omdat het bit dan scherper inwerkt maar zo te horen was dat niet jullie bedoeling. je kan ook als alles wel op z'n plek zit ook heel wat schade aanrichten door onkundigheid dus ach.........

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 15:02

bedankt voor de tips voor het springen. Dit is wat ook Tess me zei dus daar probeer ik op te letten.

Laurakeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:29

Sjintoo schreef:
Bedankt Laura

Ik ga vandaag mss terug springen en als Tess meegaat kan ze terug foto's nemen. Kunnen jullie het nog eens zien. Mss zelfs met een filmpje.

ik kijk heel erg uit naar nieuwe foto's *LOL*

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:25

Leuke haf!
En de opmerkingen die de meeste maken zijn niet aanvallend bedoeld maar meestal gewoon tips! Lachen