Commentaar langs bak..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:44

Benzz schreef:
Wat een waardeloze instructeur, ze zou namelijk volledig gefocused moeten zijn op haar eigen leerling, die betaalt haar daar immers voor.

Enige waar ik als instructeur wat van zeg als het op dierenmishandeling lijkt, dan wekt het mijn aandacht wel als ik sta les te geven.

Als die leerling gewoon mee naast de bak staat zonder paard, lijkt het me niet veel over de kwaliteiten van de instructeur te zeggen. Zoals ik al zei, vaak is het leren zien, herkennen, evalueren, observeren van andere paarden en ruiters minstens even nuttig voor de persoonlijke ontwikkeling als zelf rijden, en hoeft dat helemaal niet persoonlijk naar de voorbeeldruiter gericht te zijn. Al kunnen sommigen het zo ervaren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:54

Poekkie schreef:
Benzz schreef:
Wat een waardeloze instructeur, ze zou namelijk volledig gefocused moeten zijn op haar eigen leerling, die betaalt haar daar immers voor.

Enige waar ik als instructeur wat van zeg als het op dierenmishandeling lijkt, dan wekt het mijn aandacht wel als ik sta les te geven.

Als die leerling gewoon mee naast de bak staat zonder paard, lijkt het me niet veel over de kwaliteiten van de instructeur te zeggen. Zoals ik al zei, vaak is het leren zien, herkennen, evalueren, observeren van andere paarden en ruiters minstens even nuttig voor de persoonlijke ontwikkeling als zelf rijden, en hoeft dat helemaal niet persoonlijk naar de voorbeeldruiter gericht te zijn. Al kunnen sommigen het zo ervaren.

Ja dit dus. Ik beleef het ook niet als negatief maar juist heel leerzaam voor die leerling. Mijn instructrice deed dat ook vaak als we nog even moesten wachten. En dan was het ook wel eens: "kijk Pien, wat valt je op daar en daar" en dan gaf ik antwoord en dan zei ze bv→ "precies en dat is dus heel menselijk om dat te doen en het is goed dat je het bij een ander herkent. Nu nog zelf gaan leren voelen en herkennen."
Tijdens mijn les als dan haar leerling klaarstond of al in de bak was dan betrok ze deze ook wel eens bij de les en mij daarna weer bij die leerling en door te kijken en te zien leer je heel erg veel. Ik heb het nooit als vervelend ervaren en volgens mij geen een van haar leerlingen. Maar ik heb dan ook over een zeer goede instructrice die overliep van les talent en leerlingen enorm verbeteren. Een toppertje!
Soms liet ze ons elkaar ook wel eens bekritiseren, maar was altijd positief om te leren en jezelf te ontwikkelen.
En als deze vrouw zei: "JAAAAAAH en dit is het dus" , dan was het ook echt goed en dat voelde jezelf of zag jezelf ook.