Jezelf loswerken voor het rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:02

ja, mijn antwoord was eigenlijk:als een warming up geen nut heft bij een mens, waarom doet iedereen dat dan nog bij zen paard, ik begrijp wel waarom een paard een warming up moet krijgen, maar het klinkt beetje onlogisch dat het bij de mens dan geen nut meer zou hebben

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:50

Ik stap op en rij weg.

Dan zit ik zoveel mogelijk stil, dus zie ik ook geen nut op eerst mijn spieren op te warmen Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 02:16

Whahaha.... die is humor Romkabouter!!! maar zo werkt het bij mij meestal ook. Doe wel wat stretch oefeningen nadien maar vooraf niet echt.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:36

Ik doe geen oefeningen, maar eigenlijk is het wel beter... Ik vraag me wel af in welk boek het staat dat een warming up geen nut heeft... Koude spieren zijn veel minder rekbaar dan warme, dus op moment dat er onverwacht rek op komt te staan heb je veel eerder kans op een blessure zonder warming-up! Dit geldt volgens mij zowel voor mens en paard!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:31

Dat weet ik ook niet precies meer, in ieder geval een fysioboek of een of ander onderzoek (wat mijn vriend gebruikt heeft voor een van zijn projecten).

Maar wat ik al zei, ik bedoelde rekken en een cooling down ipv warming up