Paard wil niet draven alleen galloperen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:10

SusanH schreef:
Eerst naar voren, dan recht maken en dan komt de aanleuning vanzelf als het goed is. Als die van mij in galop gaat is dat prima, ik neem hem niet terug. Maar laat hem actief door galopperen, en stel hem in galop recht.

Hoe doe je dat dan ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:10

Kinke schreef:
niet iedereen kan een paard recht maken :)
Kwestie van de juiste instructeur vinden

Ja dat heb ik ook al eerder aangegeven..Dat ze een goede instructeur moet zoeken :j

En hoe doe je dat...daar heb ik ook hulp van mijn juf bij nodig :j ons paard zet je op rechts. Mijn eerste reactie was steeds meer druk op de rechter teugel als ik linksom reed. Maar dat maakt juist dat hij een steuntje heeft aan die kant, er lekker in gaat hangen en dus nog meer op rechts gaat. Ik moet dus dat steuntje weg laten. Meer steun op mijn linkerbeugel, voor mijn gevoel minstens 70% druk op links, en 30% op rechts. En dan buitenstelling, maar tegelijk met de linkerhand zorgen dat hij meer op de linkerschouder komt. Niet vasthouden op rechts, maar na max 2 seconden de verbinding even verbreken. En rechtsom is het weer anders, dan mag ik helemaal niks doen met de binnenteugel maar moet ik mijn hand naar voren doen. En slangetjes rijden, links rechts links rechts. Klinkt vast heel vaag dit maar het helpt echt super. Ik kan hem nu actief voorwaarts rijden zonder dat ik continu been moet geven. En ik kan rechtsom normaal draven zonder dat hij steeds in galop wil.

Kinke

Re: Paard wil niet draven alleen galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:21

ik weet het :) Leek bij ons wel tovenarij hoe best eenvoudige hulpen je paard accuut laten ontspannen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:27

Ja ik sta er nog elke dag versteld van. Heb een ander paard. Eerst met de handrem, overal van schrikken. Nu ontspant hij veel sneller en is hij lekker voorwaarts.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:30

Jeetje, daar is zo weinig van te zeggen. Dan moet je het paard zien en kijken wat het precies doet en wanneer en wat de ruiter doet. Grote kans dat een meer ervaren ruiter het paard zo een volte opstuurt en hem kan opvangen. Het kan een medisch probleem zijn maar ook rijtechnisch. Is eigenlijk niks van te zeggen zo.

Mila2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 19:35

Gizeppie schreef:
Tip: Ga opzoek naar een goede instructeur.

Mijn paard heeft dit ook gedaan een tijd na zijn behandeling op de kliniek. Mijn paard kent de oefeningen tot Z Zwaar dressuur.. Bij hem was het een balans probleem, moeten wennen aan zijn nieuwe lijf. Balans creeer je door goed te gymnastiseren, niet door te trekken aan de teugels. Kortom zoek een goede instructie die je daarbij kan helpen.

Osteopaat en zadelmaker komen eerst voordat ik er weer erop ga en ga lessen :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:55

Suzanne F. schreef:
Jeetje, daar is zo weinig van te zeggen. Dan moet je het paard zien en kijken wat het precies doet en wanneer en wat de ruiter doet. Grote kans dat een meer ervaren ruiter het paard zo een volte opstuurt en hem kan opvangen. Het kan een medisch probleem zijn maar ook rijtechnisch. Is eigenlijk niks van te zeggen zo.

Inderdaad, die moet iemand met ervaring even zien.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:10

Je hoeft niet te wachten tot na de lockdown hoor, osteo en zadelpassers werken gewoon.
Welke regio zit je, dan kunnen we misschien tips geven voor goede osteo, zadelmakers of lesgevers.

Mila2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 20:16

MirandaMalik schreef:
Je hoeft niet te wachten tot na de lockdown hoor, osteo en zadelpassers werken gewoon.
Welke regio zit je, dan kunnen we misschien tips geven voor goede osteo, zadelmakers of lesgevers.

Oh ik dacht dat zadelpassers niet mochten komen osteopaat komt al binnekort gelukkig zoek alleen nog een goede zadelmaker :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:15

Maar welke regio, ik neem aan dat je iemand aan stal wil, er zijn er ook wel waar je naar toe kan als je vervoer hebt.
En heb je een goed zadel wat alleen wat aangepast hoeft of denk je een heel ander zadel nodig?

Mila2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 04:16

MirandaMalik schreef:
Maar welke regio, ik neem aan dat je iemand aan stal wil, er zijn er ook wel waar je naar toe kan als je vervoer hebt.
En heb je een goed zadel wat alleen wat aangepast hoeft of denk je een heel ander zadel nodig?

Zuid-Holland! Denk een heel ander zadel

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:26

Mila2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 00:57

Osteopaat en zadelmaker zijn geweest het gaat nu weer goed :)