Dennenboom schreef:Kelly_ann schreef:Op zich prima toch, deze merrie kan dan komend voorjaar en zomer als ze 4 is samen met haar veulen rondscharrelen.
En zeker na dit incident gaat stilzetten echt niet werken, het probleem/de herinnering zal zeer waarschijnlijk blijven bestaan als het nu al meerdere keren is gebeurd.
TS, je antwoord is wat oppervlakkig. Graaf eens wat dieper? Wat gebeurt er nu vlak voordat je paardje in paniek schiet? 'Uit het niets' gebeurt wel eens als ze schrikken van een bakkabouter. Maar als je paard met regelmaat in paniek en op hol gaat dan is er ook een aanleiding die terug te vinden is.
Toen dit de eerste keer gebeurde ben ik paar dagen daarna er weer opgegaan. Toen hebben we ontspannen een rondje gestapt aan de longeerlijn. Met op en afstappen was ze ontspannen.
De tweede keer gebeurde gisteren. We waren ontspannen aan het stappen aan de longeerlijn. Toen ineens een groepje jongens vuurwerk afstaken. Daar is ze erg van geschrokken. Daarna zadel goed gelegd en weer opgestapt en stappen met begeleider. Ineens fokte ze zich weer op maar de begeleider kon haar beet pakken. We kregen haar weer na stilstand en toen ze ontspannen werd ben ik afgestegen. Ik kon niet verder rijden omdat mijn neusriem gebroken was van haar kracht.
Wat mij opvalt is dat ze letterlijk haar hoofd erop zet en door alles heen duwt, aan de teugels trekken werkt averechts daarom heb ik een boktouw beet.
Ik zit het meeste mee dat mijn zadel en singel na voren schuift door haar buikje. Deze blijft dan niet meer achter het schouder liggen en gaat als zij haar rug hol maakt zakken naar 1 kant. Wat erin resulteert dat ik nog zo goed kan blijven zitten, ik in het zand beland..toch wil ik dit graag goed afsluiten voordat het veulentje komt en hoop dat dit ook gebeurd is.
Dus eigenlijk zijn het duidelijke schrikreacties, of lees ik dat verkeerd?