Hardy @ Work *tips graag*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:52

Leuke pony! Kan niet zoveel zien van voor, maar wel: Hou je tenen naar binnen!!!

Hihi dit is echt iets wat ik ook ALTIJD doe....

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:00

Sjonniej schreef:
Okay, dankjewel over de reacties van de sportschoen, maar ik ben niet overtuigt Knipoog en heel erg eigenwijs. Ik weet het, maar ik ben vorig jaar voor het laatst eraf gesodemietert en bleef toen (met me laars) ook in de beugel hangen, dus dat gevaar is er altijd.
Toen me (andere) pony vandaag zo ongeveer een meter opzij sprong omdat hij schrok (van een opwaaiend stuk plastic) verloor ik mijn beugel, ik heb mijn beugels namelijk zo dicht mogelijk bij mijn tenen, dus verlies ook regelmatig een beugel onder het rijden.

Okay, ik weet het ik ben heel erg eigenwijs en het is heel erg dom van me om met sportschoenen te rijden maar ik krijg heel erg last van mijn enkels in laarzen dus rij daarom ook met chaps.

Tja dan maar eigenwijs zijn he en een keer goed blijven hangen!
Het gaat er ook om dat je met laarzen een betere grip hebt. ( mogen ook gewoon schoenen zijn als er maar iets van een hakje onder zit)
Sportschoenen hebben gewoon zo'n profiel dat je er vlug mee weg glijdt. Vandaar dat je zo vaak je beugels verliest. Maar oke je moet het zelf weten. het is maar een tip Haha!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:00

Tenen naar binnen, hakken laag drukken, been naar achter, handen dichter bij elkaar.. (en recht op) , En volgends mij is die cap te klein.. zit erg aan de hoge op het hoofd..
-xx-Madieke

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 16:50

Iwayalover:
Maar met laarzen kan je ook blijven hangen dus ja...Ik ben vorig jaar een keer eraf gevallen, omdat me pony ook viel en toen had ik laarzen aan en ik bleef toen ook in de beugel hangen, dus ja....
en over dat glijden, al is mijn houding beter: hakken naar beneden en benen lang maken dan verlies ik ook niet meer zo vaak me beugel, maar me houding is beetje bagger omdat ik 1,5 jaar helemaal niet meer had gereden alleen maar mennen en nu sinds april 2003 weer een beetje buiten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:08

Sjonniej schreef:
Okay, dankjewel over de reacties van de sportschoen, maar ik ben niet overtuigt Knipoog en heel erg eigenwijs. Ik weet het, maar ik ben vorig jaar voor het laatst eraf gesodemietert en bleef toen (met me laars) ook in de beugel hangen, dus dat gevaar is er altijd.
Toen me (andere) pony vandaag zo ongeveer een meter opzij sprong omdat hij schrok (van een opwaaiend stuk plastic) verloor ik mijn beugel, ik heb mijn beugels namelijk zo dicht mogelijk bij mijn tenen, dus verlies ook regelmatig een beugel onder het rijden.

Okay, ik weet het ik ben heel erg eigenwijs en het is heel erg dom van me om met sportschoenen te rijden maar ik krijg heel erg last van mijn enkels in laarzen dus rij daarom ook met chaps.

koop dan veiligheidsbeugels met een kooi erom. Kan je dat nooit meer gebeuren. En je rijdt nog veilig ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 01:08

Je schrijft dat je niet veel onder het zadel rijdt. Volgens mij is het werk onder het zadel best heel goed voor dieren die in het tuig lopen, voor zover ik weet doen de meeste menners dat met hun paarden. Als je wat meer gaat rijden, zou je misschien beter wat lessen nemen, ik denk dat je daar wel een en ander van op steekt.

Oh je, je hebt hele verhalen over het werken van de achterhand, maar als ik hier zo lees dan weet ik bijna wel zeker dat jouw ponnie totaal niet voor je been is en dan heb je dus de achterhand er ook niet bij. Veel oefenen en lessen lijkt mij heilzaam, succes ermee OK dan!.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:22

lovely, ze heeft 2 pony's. David kan wel goed op de achterhand enz lopen. Hij kan ook veel, Hardy is beetje eigenwijs Tong uitsteken maar wel lief, ten 2e, ze heeft al les, 2 keer in de week van haar moeder. En ik denk dat dat wel handig is van je moeder, als je iets dan niet snapt kan het thuis ook nog eens uitgelegt worden.

SJonniej, ik heb jou zien rijden en k weet nu ook hoe hardy rijd,
Je tenen oke dat heb ik ook, en ik denk iedereen hierboven ook wel hoor, das moeilijk om er de hele tijd op te letten. Over je schoenen, misschien kan je voor wat, 10 euro ofzo bij de Bristol bergschoenen halen. Zitten erg lekker, zijn warm enz en ook niet duur. Er zit een hak aan, en je kan ook zonder chaps ermee rijden.

Over het blijven haken in de beugels, het gaat er ook om dat je met sportschoenen met de flap van de schoen kan blijven hangen ALS je er doorheenschiet. Je kan met alle schoenen/laarzen enz blijven haken, alleen met sportschoenen is dat meestal eerder het geval.

Voor de rest vin k har nog steeds een schatje, en geen har en david maar een kusje van mij en moon oke

Rensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:23

hey San!

zoals de rest al zegt, teentjes naar binnen en handen rechtop..maarja dat doe ik ook altijd fout Knipoog
en voor de rest over de sportschoenen: ik rijd er zelf ook altijd mee...dus tsja, niet zoveel op aan te merken Lachen
voor de rest vind ik het er goed uitzien, toen ik er vorige keer was zag het er in het echt ook veeel beter uit dan op de fotoos..dusse, foto's zeggen niet alles Lachen

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:45

Omdat de foto's van voren genomen zijn, is het niet heel duidelijk (so correct me if I'm wrong) maar ik heb het idee dat je in stoelzit (of hoe heet dat) zit... Je enkels zijn min of meer recht onder je knieen, in plaats van onder je heupen. Dan zit je minder stevig, krijg je (naja of dat bij jou ook geldt weet ik niet natuurlijk) sneller last van je rug, schieten je voeten sneller door de beugels (laat ik daar maar niet over beginnen), is je paard minder attent op je been en, last but not least, het staat ook behoorlijk slordig.

Maar goed, een heel verhaal hier, ik weet dus niet of het ook echt het geval is...

Verder heb ik ook het idee dat je beugels ongelijk zijn (ook al heb je last van je rug, en kom je daar zo mee weg) je moet ook rekening met je paard houden, die moet het gewichtsverschil tussen links en rechts compenseren, en dat verschil is het grootst, als je scheef zit. Aangezien je pony 'normaal' aangespannen loopt, is het logisch, dat zijn evenwicht met een mens erop nog wat moeizaam gaat, en dan maak je het alleen maar erger met die ongelijke beugels...

Verder wel een hele leuke pony Lachen

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:04

Jammer voor het plaatje dat je er zo groot/fors voor bent, terwijl hij vrij iel is Bloos

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:18

ligt denk k aan de jas hoor Knipoog daardoor lijkt het wel zo, in et echt niet Tong uitsteken

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:23

Ik heb het idee dat je beugels een gaatje korter mogen, en ook mag je wel wat meer contact hebben met de mond.
Verder leuke pony maar niet echt mijn type.

Rensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:42

Lenn schreef:
Jammer voor het plaatje dat je er zo groot/fors voor bent, terwijl hij vrij iel is Bloos

dat is helemaal niet zo..misschien lijkt het zo. Ik ben ongeveer 1,5 kop groter dan sanne, en ik pas er ook nog goed op..dus dit klopt niet helemaal Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:14

En dan nog iets, de foto's zijn verder prima scherp gelukt. Dat het er zo beroerd uitziet, is niet de schuld van de fotograaf, er is niet meer van te maken.