Daarnaast ben ik nog altijd benieuwd over wat jij doet in bochten met een scheef paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Friesianlov schreef:Ik heb nu al een jaar geen les meer (einige wat ik steeds te horen kreeg was dat mijn tenen meer naar binnen moetsten ik heb last van een knie dus dat is lastig voor mij.) Zij daarin tegen krijgt nog steeds les, als dit tegenwoordig de manier van rijden is (wat bij mij op stal ook zo is), ben ik daar benieuwd naar.
Rocamor schreef:TS, ik vind het oprecht jammer dat je je vriendin hier bespreekt. Of eigenlijk niet eens jammer, maar gewoon eigenlijk asociaal. Als mijn vriendin dit zo op internet zou kwakken, dan ging ik me toch even goed nadenken wat deze vriendschap me waard is.
Deze vraag had je ook kunnen stellen zonder jezelf te verheffen boven je vriendin (ze zit als een plank, niks beweegt. Dat is toch slecht? Oh, maar ze zaaaaaagt ook nog eens en rijdt met truukjes). Wat was er mis met de vraag: "Wat is nou precies een stille zit? Hoe ziet dat er uit en hoe voelt dit?"
Over iets geleerd hebben (en nou schrijf ik het in het algemeen): Je vriendin heeft geleerd dat ze stil moet zitten. Maar wat is stil zitten?
Velen van ons hebben geleerd dat ze de tenen naar binnen en de hakken naar beneden moeten doen. (en hoe je dat moet doen, geen idee). Ik heb geleerd dat ik mijn been vanuit mijn heup mag ontspannen en lang langs mijn paard mag laten hangen.
Kantel je bekken voorover, ook zo'n mooie. Heel veel mensen die hun bekken kantelen. Maar welke kant op? De uitleg ontbreekt.
Poekkie schreef:Heb je misschien een voorbeeldfoto of filmpje, al dan niet ‘onthoofd’? Ik denk dat je meer zal zijn met rechtstreekse commentaar daarop dan met de theorie.
Daarnaast ben ik nog altijd benieuwd over wat jij doet in bochten met een scheef paard
Friesianlov schreef:Ineke2 schreef:Ik dacht dat ik een verhaal van een puber zat te lezen. Als jullie echt zo met elkaar communiceren en zo jaloers zijn op elkaar zou ik daar eerst maar eens aan werken. Allebei overigens.
Een goede houding is netjes rechtop, meebewegend in harmonie met het paard.
Handen stil, zeker niet zagend maar met licht contact en rechtop.
Dat is het hem dus, zo communiceren we normaal niet met elkaar. Als we ‘commentaar’ geven op elkaar is dat altijd goed bedoeld. En werd er nooit met kattigheid over gedaan, wat ik dit keer ook absoluut niet heb gedaan (we kunnen allebei grof zijn absoluut maar nooit bitchy of iets). Zei ging mee naar mijn paard en ik die van haar. Ik gaf haar tips/ideeën en zij mij. Zo hebben we het altijd gedaan.
Daarom mijn vraag/verwarring in de manier van rijden en ‘hoe het hoort’.