@Kelly_ann
Ik persoonlijk vind je heel neerbuigend doen over eigenaren die een verzorger willen begeleiden.
Alsof hun paard dan ineens dramatisch is en zij supergevoelige paarden creëren.
Jij weet niet hoe TS bezig was en wat TS al aangaf heeft zij de neiging wat meer door te komen en wat meer van het paard te verwachten omdat ze een trager paard is gewend.
Hetzelfde als met rijden.. mijn arabier is donders goed voor het been.
Als er dan iemand op zit die harder doorkomt met het been en hand en veel (in mijn ogen te snel en te veel ruige overgangen maakt), dan gaat dat best even goed.. maar op een gegeven moment is hij het spuugzat, omdat het ook niet nodig is.
Als ik dan als eigenaar zeg: goh geef maar wat minder been, hou je handen wat meer voor je en ik heb liever dat je de eerste keren lekker rustig rondrijdt om elkaar te leren kennen.. dan ben ik in jouw ogen ook een over dramatische eigenaar die watjes kweekt?
Mijn Fries is juist een paard die je wel "hup aan het werk" moet zetten en bezig moet houden.
Als daar een voorzichtig iemand op zit zeg ik juist.. denk er aan haar voorwaarts te houden hoor, als ze iets terug valt direct weer naar voren wegrijden en veel overgangen rijden.