Popstra schreef:Als ik mijn paard eens flink aan spoor Bokt hij ook puur omdat hij te lui is harder te lopen. Ik spoor dan nog eens harder want ben er niet van gediend. ( paard mankeerd overigens niks) dan loopt hij wel!
En of ze het leuk vinden of niet, het moet maar even. Verder kunnen ze 23 uur Vd dag lekker niks doen.
Dus dat ene uur dat hij met jou bezig is moet hij maar doen wat jij leuk vind?
Dat is wel erg dier onvriendelijk, je paard geeft duidelijk aan dat hij ergens moeten mee heeft,
Je paard is ook niet lui , je paard zal stijf zijn en uit balans, dan gaan veel paarden langzamer, wees daar blij mee want er zijn er ook die ervan door gaan,
Dus ja wat leert jou paard van harder aan sporen, volgens mij niks, ja dat hij zich nog meer moet afsluiten en volgende keer nog langzamer gaat ,ik zou zeggen ga werken aan jezelf en leer naar je paard te luisteren , leer je paard te trainen zodat hij zijn lichaam op de juiste manier mag en kan gebruiken , door grover te worden bereik je niks mee, ja jij hebt lol en voelt je geweldig om je paard zo hard te behandelen maar heeft je paard ook plezier,
Ik werk graag met mijn paarden samen , zodat ze trotser worden en beter in hun beweging met de ruiter op de rug en ook dat willen laten zien en voor je willen werken.
Als jij van je baas elke dag op je kop krijgt vind je dat ook niet leuk om daar naar toe te gaan en voor hem te werken toch?