Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCid schreef:Toch maar eens...
.. Lap tekst..
.... Wel actief maar het voorwaarts mag heel wat tandjes minder.
DW00 schreef:Op stem reageert ze ook niet. Als ik haar niet vraag om haar lichaam te gebruiken is ze wel te stoppen. Het is echt dat ze het moeilijk vind denk ik.
Qua zitten denk ik dat ik wel op een goede manier zit. Met lichtrijden ga ik duidelijk lichtrijden en dan net wat lager tempo tot dat ik tevreden ben. Stap en galop of doorzitten ga ik gewoon net een beetje onder het tempo. En natuurlijk altijd benen lang. Het paard kan heel goed op mijn zit terug komen op bijvoorbeeld buitenrit maar als ik vraag haar spieren goed te gebruiken wordt het staken middels doordrammen
DW00 schreef:Het enige wat ik vraag op het moment waar het mis gaat is de buikspieren gebruiken......
..... Ik wil enkel het gewicht in haar schouders verplaatsen op de volte als begin maar hoe zwaar is dit voor een paard die verticaal niet in evenwicht is?
DW00 schreef:Die klassieke manier daar heb ik ook al wel redelijk les in. Mijn instructeur vind dat je in de stap al veel op kan lossen. Dit werkt voor mij wel fijn. Dus ik ga wel mee in het langzame tempo denk ik.
Het punt bij mijn paard is dat ik het tempo niet kan bepalen. Ga ik in een ritme stappen dan blijft ze mooi doorstappen. Ik kan heel goed mee in haar ritme en probeer langzaam mijn ritme daarin te laten sluipen. Met andere paarden lukt mij dit wel hoor. Het is echt deze merrie waarbij het gewoon niet gaat
DW00 schreef:Ik ga morgen beginnen met verticaal grondwerk te doen.
Citaat:Weet nog niet of het handig is daarna er op te stappen en deze oefeningen door te zetten in stap onder het zadel?
Citaat:Ik wil enkel het gewicht in haar schouders verplaatsen op de volte als begin maar hoe zwaar is dit voor een paard die verticaal niet in evenwicht is?