Wat is dit voor zadel(bare foot )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 11:33

Temeraire schreef:
Een barefoot cheyenne inderdaad.
Het kan geen kwaad om hier mee te rijden, maar alleen als je er een pad met inlages onder doet. Zo op de foto's te zien heb je die er niet bij, dus dat zou je dan wel aan moeten schaffen voor je er mee kan rijden.

Als je met dit zadel gaat rijden met een gewoon dekje eronder dan kan het wel kwaad! Dan wordt de druk niet goed verdeeld.

Ok die speciale pad heb ik niet. Dan maar een weekje wachten tot de zadelpasser geweest is

cynthiar

Re: Wat is dit voor zadel(bare foot )

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:02

Ik vond het zelf een heerlijk zadel om mee te rijden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:36

alexandras schreef:
Temeraire schreef:
Een barefoot cheyenne inderdaad.
Het kan geen kwaad om hier mee te rijden, maar alleen als je er een pad met inlages onder doet. Zo op de foto's te zien heb je die er niet bij, dus dat zou je dan wel aan moeten schaffen voor je er mee kan rijden.

Als je met dit zadel gaat rijden met een gewoon dekje eronder dan kan het wel kwaad! Dan wordt de druk niet goed verdeeld.

Ok die speciale pad heb ik niet. Dan maar een weekje wachten tot de zadelpasser geweest is

Zonder speciale pad is het eventueel bruikbaar als bbp, dus zonder beugels, de drukverdeling is nl voor een groot deel nodig voor drukpuntbelasting van de beugelophanging en voor lange(re) ritten. Voor half uurtje stapwerk in de bak is het geen probleem.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:39

alexandras schreef:
En dat is een brainless. Zit dat ook zo naar achter met je benen?

Brainless schreef:
Ik vond hem ook niet lekker zitten (veel te breed en rare beenhouding); had hem ooit gekocht voor een bijrijdster die er graag mee reed.

Bij de meeste Barefoots kun je de beugelophanging verplaatsen, dus die beenligging kan anders ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:22

Ik kan er niet goed op zitten omdat het breed zit; in een westernzadel kan ik ook niet zitten.
Zelfs met een andere zitting gaat het helaas niet goed.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:40

Jaren heerlijk gereden met zo een zadel maar dan wel met buitenritten.
Ik had er fenders aan maar zelfs met gewone beugels kon ik er dressuurmatig niet goed mee overweg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:55

Ik rijd al 15 jaar met Barefoots. Heerlijke zadels, het zit als een stoel zo zacht, maar het is wel even wennen. Het voelt een beetje alsof je zonder zadel rijdt, het geeft je niet veel steun, maar je krijgt er daardoor wel een heel goede en onafhankelijke zit door.

Zo van de foto's zou ik zeggen dat dit een wat nieuwer model Barefoot is, misschien ook met VPS (voor betere drukverdeling), maar om het zeker te weten zou ik pmarena op bokt een pb sturen. Zij kan dat waarschijnlijk wel zien.

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 17:02

Allen bedankt. Ik ben een stuk wijzer geworden. Kom niet uit deze wereld. Heb inmiddels wel een goede pad aangeschaft.