Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Def schreef:Heb je wel eens met pionnen gewerkt?
Dat kan heel verhelderend werken voor paarden die wat stoïcijns zijn of gewoon niet goed begrijpen wat je bedoeld.
Je zet dan twee pionnen (of stoelen of wat je dan ook maar bij de hand hebt) een eindje uit elkaar en dan begin je bij de ene pion en het enige wat je doet is stappen naar de andere pion. Daar stop je dan weer. Je kan dat in het begin doen met iemand die naast de pony loopt.
Zo is het de pony duidelijk waar hij heen moet (de volgende pion) en ook dat hij daar weer moet stoppen. Als je dan je beenhulp kunt geven als je vertrekt naar de volgende pion, is het misschien beter te begrijpen voor je pony.
anna2004 schreef:Def schreef:Heb je wel eens met pionnen gewerkt?
Dat kan heel verhelderend werken voor paarden die wat stoïcijns zijn of gewoon niet goed begrijpen wat je bedoeld.
Je zet dan twee pionnen (of stoelen of wat je dan ook maar bij de hand hebt) een eindje uit elkaar en dan begin je bij de ene pion en het enige wat je doet is stappen naar de andere pion. Daar stop je dan weer. Je kan dat in het begin doen met iemand die naast de pony loopt.
Zo is het de pony duidelijk waar hij heen moet (de volgende pion) en ook dat hij daar weer moet stoppen. Als je dan je beenhulp kunt geven als je vertrekt naar de volgende pion, is het misschien beter te begrijpen voor je pony.
Hoi! Ik heb dit een keer geprobeerd, maar volgens mij zag ze de pionnen meer als speel materiaal als we eenmaal bij de pionnen waren Hahah!
anna2004 schreef:jansje73 schreef:Wat is jouw beenhulp van halt naar stap en van stap naar draf?
Heb jij ook wel eens geprobeerd om met jou pony te rijden aan de longeerlijn en dat iemand anders erbij die jou pony vast houdt en op die stem commando?
Wat voor pony is het ?
Hoi ja dit heb ik geprobeerd, maar niet met succes.. het is een new forest pony!