Achterover leunen bij overgang vooruit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:02

Iemand raadde aan om in dialoog te gaan met je lesgever tot je het begrijpt. Zelf doe ik zoiets na de les: "Mag ik eens iets bragen? Er is iets wat ik niet goed begrijp ..."
Nog geen enkele lesgever heeft me wandelen gestuurd, de meesten zijn blij dat je moeite doet.

Verder vind ik ook dat je moet doorbijten en toch wel een les of 10 de tijd nemen om het je eigen te maken.
Als een lesgever enkel mag zeggen wat jij wil horen, dan moet je ook geen les nemen.

Over dat achterover zitten ... wij zien niet wat jij op dat moment aan het doen bent. Ik heb het ook ooit tegen een leerling moeten zeggen: "Als jij het gevoel hebt dat je achterover leunt, dan zit je precies recht, dus denk steeds dat je moet achterover leunen." Als die leerling dan aan anderen vertelt dat ze de hele tijd moet achteroverleunen, zonder de uitleg, tja...
Ik heb al vele lesgevers gehad en van allemaal heb ik iets bijgeleerd, maar soms is het even op de tanden bijten. (Eentje was er ook waarvan ik ook na 20 lessen nog steeds vond dat ze hier en daar foute dingen vertelde. Toch heb ik ook uit haar lessen een paar waardevolle dingen gesprokkeld.)

oji

Re: Achterover leunen bij overgang vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:19

Niet alles doorgelezen, alleen de vraag van TS.

Is het niet zo dat jij jezelf aangeleerd hebt dat je een te grote been hulp geeft en zelf naar voren gaat bij de overgang, zodat je paard op de voorhand kukelt. Als ik dit lees van je nieuwe instructrice is dat het eerste waar ik aan denk, die wil jou iets afleren. Waarschijnlijk wil ze niet dat je achterover gaat zitten, maar voor jouw gevoel wel, omdat jij zonder het door te hebben voorover gaat zitten. Je dient nl, altijd, ook in de overgang vooruit, achter je paard te blijven zitten en nooit voor je paard uit te gaan. Je paard moet je meenemen. Dat betekent niet achteroverhangen, maar rechtop en niet met je bovenlichaam naar voren op het moment van wegdraven. Maar kan in het begin voor jou wel voelen als achterover.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:15

oji schreef:
Niet alles doorgelezen, alleen de vraag van TS.

Is het niet zo dat jij jezelf aangeleerd hebt dat je een te grote been hulp geeft en zelf naar voren gaat bij de overgang, zodat je paard op de voorhand kukelt. Als ik dit lees van je nieuwe instructrice is dat het eerste waar ik aan denk, die wil jou iets afleren. Waarschijnlijk wil ze niet dat je achterover gaat zitten, maar voor jouw gevoel wel, omdat jij zonder het door te hebben voorover gaat zitten. Je dient nl, altijd, ook in de overgang vooruit, achter je paard te blijven zitten en nooit voor je paard uit te gaan. Je paard moet je meenemen. Dat betekent niet achteroverhangen, maar rechtop en niet met je bovenlichaam naar voren op het moment van wegdraven. Maar kan in het begin voor jou wel voelen als achterover.

Op die mogelijkheid wou ik dus ook wijzen.

PotjeMayo

Re: Achterover leunen bij overgang vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 19:56

Nou ik kan ineens geen quote berichten versturen?

maar iig bedankt voor de tips :)